Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 00:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har i en længere periode røget hash et par gange om måneden og det har senere udviklet sig til at jeg nu ryger min. 1g hash om dagen og i weekenderne ryger jeg op til 5g om dagen, hvilket jeg har gjort i snart et halvt år. Da jeg startede med at ryge blev jeg altid meget skæv og fik det dårligt, men nu kan jeg bare blive ved med at ryge. Der er bare nogle ting som jeg finder træls. Jeg har meget svært ved at komme op om morgenen når jeg skal på arbejde og når jeg ryger begynder jeg at hoste meget og kan ikke få vejret (sådan var det ikke da jeg startede) og derudover er jeg begyndt at blive meget dum. Jeg forstår ikke pointen i mange af de ting som folk fortæller mig, og når jeg ikke er skæv griner jeg over de sygeste ting, som fx nogle af mine venner der har fået problemer eller noget, og det har jeg det dårligt med, for når jeg er skæv så kan jeg tage ting seriøst.

Det skal også lige siges at da jeg startede med at ryge hostede jeg næsten aldrig, men det gør jeg næsten altid nu når jeg ryger, men når jeg er skæv kan jeg ryge uden at hoste.

Kan mine hosteanfald skyldes hash eller er det noget andet? Og det at jeg kan grine af de sygeste ting når jeg IKKE har røget, kan det også være fordi jeg ryger? Det med at stå op om morgenen er jo hvad det er, men jeg er lidt bange for at det begynder at blive for meget. Hvad skal jeg gøre? Jeg kan ikke lade være med at ryge .. Vil virkelig gerne trappe ned på mit forbrug for er bange for det udvikler sig til et misbrug hvilket jeg tror det er godt på vej til .. :(

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Undskyld mit franske, men jeg vil mene hosteanfaldende ikke er det største problem... Prøv at lad være at ryge et par uger (et par dage er som regel ikke nok, for efter et par dage vil du konkludere at du er DUMMERE, og derfor skal ryge for ikke at blive helt dum - gav det mening) ;)

Og altså.. at du "ikke kan lade være" med at ryge, det er da tegn nr. 1 på at du måske skulle prøve (siger ikke du aldrig skal ryge mer, men bare prøve lidt røgfri periode?)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
DiC3 skrev:
Jeg har i en længere periode røget hash et par gange om måneden og det har senere udviklet sig til at jeg nu ryger min. 1g hash om dagen og i weekenderne ryger jeg op til 5g om dagen, hvilket jeg har gjort i snart et halvt år. Da jeg startede med at ryge blev jeg altid meget skæv og fik det dårligt, men nu kan jeg bare blive ved med at ryge. Der er bare nogle ting som jeg finder træls. Jeg har meget svært ved at komme op om morgenen når jeg skal på arbejde og når jeg ryger begynder jeg at hoste meget og kan ikke få vejret (sådan var det ikke da jeg startede) og derudover er jeg begyndt at blive meget dum. Jeg forstår ikke pointen i mange af de ting som folk fortæller mig, og når jeg ikke er skæv griner jeg over de sygeste ting, som fx nogle af mine venner der har fået problemer eller noget, og det har jeg det dårligt med, for når jeg er skæv så kan jeg tage ting seriøst.

Det skal også lige siges at da jeg startede med at ryge hostede jeg næsten aldrig, men det gør jeg næsten altid nu når jeg ryger, men når jeg er skæv kan jeg ryge uden at hoste.

Kan mine hosteanfald skyldes hash eller er det noget andet? Og det at jeg kan grine af de sygeste ting når jeg IKKE har røget, kan det også være fordi jeg ryger? Det med at stå op om morgenen er jo hvad det er, men jeg er lidt bange for at det begynder at blive for meget. Hvad skal jeg gøre? Jeg kan ikke lade være med at ryge .. Vil virkelig gerne trappe ned på mit forbrug for er bange for det udvikler sig til et misbrug hvilket jeg tror det er godt på vej til .. :(

Hejsa. Jeg synes at du skal læse dit indlæg igennem igen, og se det som det wakeup call det er.
Det er ikke ved at udvikle sig til et misbrug - Det ER et misbrug, som går ud over din hjerne (midlertidigt, men stadig voldsomt), og din krop.

Har du noget at stå op til? arbejder du? går du i skole?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

gravko:

Nej det er godt nok ikke det store problem, men det ville være dejligt at slippe for det, da der ikke er noget når jeg ikke ryger, og heller ikk når jeg er blevet skæv og ryger mere. Jeg har selv læst lidt om at man vil føle sig dummere når man har røget i lang tid og holder pause. Jeg har mange uger i træk aftalt med en god ven at vi ikke skal ryge i hverdagene, men alligevel er der altid en der kommer og spørger om jeg skal være med til at ryge og så kan jeg ikke sige nej, men vil virkelig gerne prøve at holde en pause

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Khazim: Jeg arbejder fra kl 7 til 15 mandag - fredag og har svært ved at stå op. Jeg kan sagtens vågne, men jeg kan bare slet ikke rejse mig op. Min hjerne den siger bare nej. :/

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Den der undskyldning med, at dine venner lokker, det kan du stikke skråt op. Tag dig sammen, og giv ikke andre skylden for din situation. Du ryger tydeligvis alt for meget, og allerede ved at erkende det, er du nået et stykke.

Meld ud over for dine venner, at rygningen har fået negativ indvirkning på din hverdag, og at du derfor lige tager en slapper de næste par uger. Er de nogle gode venner, så accepterer de det.

Hvad de fleste dog finder svært ved dette er, at de ikke kan se deres venner samtidigt, for de ryger jo stadig, og rygepause kombineret med rygende venner - det går ikke. Igen, meld klart ud, at du ikke vil ryge lige forløbigt, og at du bare vil hygge lidt i stedet. Tag en øl i stedet, men pas på, at det ikke går ind og erstatter hashen, for så kan det i værste tilfælde være langt slemmere, end et overforbrug af hash.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jaspar skrev:
Den der undskyldning med, at dine venner lokker, det kan du stikke skråt op. Tag dig sammen, og giv ikke andre skylden for din situation. Du ryger tydeligvis alt for meget, og allerede ved at erkende det, er du nået et stykke.

Meld ud over for dine venner, at rygningen har fået negativ indvirkning på din hverdag, og at du derfor lige tager en slapper de næste par uger. Er de nogle gode venner, så accepterer de det.

Hvad de fleste dog finder svært ved dette er, at de ikke kan se deres venner samtidigt, for de ryger jo stadig, og rygepause kombineret med rygende venner - det går ikke. Igen, meld klart ud, at du ikke vil ryge lige forløbigt, og at du bare vil hygge lidt i stedet. Tag en øl i stedet, men pas på, at det ikke går ind og erstatter hashen, for så kan det i værste tilfælde være langt slemmere, end et overforbrug af hash.

:yeah: hvis ikke du kan takke nej til at ryge så er du langt ude, hvis ikke dine venner vil acceptere at du tager en pause så er de langt ude.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Du burde måske prøve at søge venner fra andre miljøer, og ligge lidt afstand til dem som ryger. Så kan du beholde kontakten med dem men holde det på et lidt på standby.. evt begynd til noget træning eller sport så kan du også træne med dem (hvis de da gider) og få et andet samlingspunkt end kun hashen.. Det kan nemlig godt gå op i for meget røg, og er ikke det bedste fundament for et venskab i længden ihvertflad...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg vil have lov at konkludere dig som mig selv. Du føler dig dummere af den konstante rygning? Det pis vil accelere og gøre dig virkelig fatsvag. En del vælger så at ryge forbi den enkle evne at spotte at der er noget galt. Det burde ikke ske. Hvis du har det som du beskriver, hvad ville der så være galt at holde 6+ måneders pause. Hvor længe har du eksisteret uden det pis? Det er nice at skåne hjernen nej?

Det er svært selv efter en 25 dages tid. Det nydelse som er så integreret i vores rutine finder hjernen ud af den mangler. Det koster på andre områder. Bare lad være med at føle at hashen skal til for at skabe balancen. Baseline findes lige pludslig frem. Og den sparker røv!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Tak for jeres svar alle sammen. Jeg snakkede om det igår med en af mine gode venner, og der blev vi også enige om det ville være trist hvis vores venskab pludselig KUN var baseret på røg. Så i aften skal jeg ryge mig pisse skæv, og så tager vi en pause fra imorgen. Jeg håber på at holde mig i hvert fald i hverdagene.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Hej. Ellers så lav en aftale med dine venner, om at i kunne holde pause sammen, og at taberen skal give en en bytur feks. Jeg er selv igang med en pause, jeg har dog kun røet i lidt over en måned, men det er stadig lidt svært, især om aftenen.

Mvh G e n e t i c

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right here, not there!
Det bedste man kan gøre når man skal trappe ned ...eller helt ud er at finde noget andet at lave . For sidder man først i det samme slæng og laver det man plejer, så er det så let at man gejler hinanden op til noget selvretfærdiggørelse. Man bliver nød til at bryde en vanecirkel, træde lidt ud af thc skyggen, se nogle andre mennesker....bruge lidt tid for sig selv eller sin familie. Det er sq vigtigt at komme videre, for når først at thc'en har sine klør i en, så er det fandme et solidt greb man er fanget i. Det er pissesvært og derfor synes jeg at hash er et vildt undervurderet stof...og vi ved jo at hash er et af de mest psykoaktive stoffer der er på markedet, så det har masser af psykiske og følelsesmæssige konsekvenser, så hosten din er dit mindste problem hvis ikke du kommer ud af det i tide! Lad mig høre hvordan dit rygestop forholder sig!!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
DiC3 skrev:
Tak for jeres svar alle sammen. Jeg snakkede om det igår med en af mine gode venner, og der blev vi også enige om det ville være trist hvis vores venskab pludselig KUN var baseret på røg. Så i aften skal jeg ryge mig pisse skæv, og så tager vi en pause fra imorgen. Jeg håber på at holde mig i hvert fald i hverdagene.

Har du så holdt den :?:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]