Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 maj 2025 09:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: IRC
Medlem

Geografisk sted: I det mørke jylland...
Har psychedelia en kanal på irc?
Hvis ikke er det så ikke en god ide at lave en da der er en del på irc der er fucked på div. stoffer?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
rgrggr

Senest rettet af loader 09 feb 2005 12:16, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Hej, Rolf!

Det er meget, meget simpelt at lave en IRC-kanal, og jeg giver dig ret i, at det er en anden måde at chatte på end, eksempelvis, ICQ og AOL Instant Messenger.
Det svære spørgsmål, i forbindelse med IRC, er, hvilket 'net' man bør lægge kanalen på.
Jeg vil prøve at beskrive nogle af mulighederne:

DALnet: Det sædvanelige, lidt ustabile, net. Der er mulighed for at registrere nick/channel.

Undernet: Dette er et anderledes net. Man kan ikke registrere nick/channel, så man er nødt til at lægge en 'bot' op, så man forhindrer, at andre overtager kanalen. Desuden må navne (Også på kanaler) max. være 8 bogstaver langt (#Psychedelia... Ja, tæl selv).

EFnet: Det er lidt ligesom Undernet, bare bedre.

irc.webmaster.com: Dette er et lille, stabilt, net. Giver muligheder for nick/channel-registrering, og er et godt valg.

irc.christiania.org: Som I sikkert har læst Jer til på Christiania.org, findes der et helt 'Christiania' net på IRC. Jeg kender dog ikke så meget til det, da jeg kun har besøgt det en enkelt gang. Umiddelbart virker det ok, men se hellere efter for Jer selv. Det ville jo være fedt, hvis en evt. kanal kunne komme op på et relateret net.

Alt for nu!

[This message has been edited by Melicamp (edited 09-11-2000).]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
sdfdsf

Senest rettet af loader 09 feb 2005 12:16, rettet i alt 1 gang.

Medlem

På undernet kan man godt registrere en kanal ved cservise så de får en bot (w eller x) ind på kanal som man så kan få level i.
Man kan oxo lave en kanal på over 8 bogstaver det er bare ens nick der ikke må være over 8..
Jeg syntes at det skulle være undernet!
Men det er jo ikke mig der bestemmer..vel

Junior medlem

Geografisk sted: Påskeland
Hejsa allesammen.

Nu da i snakker om at skaffe en IRC channel ved I så noget om det område? Ellers vil mig og Melicamp da gerne hjælpe til med at registrere jeres channel og nok også køre en bot for jer. Da vi ved er ved at være sådan ok hærdede på IRC Billede

Jeg vil anbefale at vi bruger irc.webmaster.com da det er en god server og har nogle gode funktioner. I kan jo skrive tilbage til min mail, eller bare poste i dettet forum, når I har fundet ud af noget.

Jeg kan have en channel oppe at køre ca. 10min efter jeg har modtaget en mail eller tjekket det her forum. Jeg vil selfølgelig også hjælpe jer der ikke ved så meget om mIRC, med at få det til at køre Billede

Well dette er jo blot et tilbud Billede Men jeg håber da på at I tager imod det, da jeg synes det ville være for kult med en Psychedelia channel på IRC!

Hyg jer !

[This message has been edited by Snip3r (edited 09-11-2000).]

Medlem

Jeg har meget forstand på undernet..
Jeg har lige tjekket og der er en lamer der har #Psychedelia og der må man ikke snakke om stoffer kun musik.. lamt
Så det skal nok være #Psychedelia.dk eller en anden server

Cyber_D

Jeg synes det lyder som en fantastisk ide med en IRC chatkanal, vi har dog ikke så meget forstand på det med alle de forskellige servere, registrering af kanaler osv. Jeg synes det ville være stort af jer hvis I gad registrere et kanalnavn, osv. hvad der skal til, så kan I som eksperter på området få lov til at administrere kanalen Billede

Hvad end I finder ud af, så skriv tilbage, så skal vi nok smide informationer om chatkanalen op her på siden.

Btw, kan man ikke lave forbindelse med en irc server, via. en browser? Så ville det jo være ret smart, hvis vi kunne udskifte vores ret laggede chat, med noget smartere.

mvh.
Loonie

Medlem

Loonie det er ikke noget problem at lave en forbindelse til en undernet server i hvert fald.
men jeg ved ikke med i andre der har forstand på det.. hvad for en server skal den ligge på?

Junior medlem

Hejsa igen.

Nu har jeg registreret en channel ( #psychedelia ) på irc.webmaster.com, det behøver ikke være den vi skal bruge, men det er dog den jeg ville foretrække frem for alt andet. Så prøv lige at joine den chan, så vi kan få snakket om det, jeg vil være på så ofte så muligt, så vi kan få snakket det igennem.

Det ER muligt at lave en sådan forbindelse som du snakker om Loonie Billede Alt du behøver er en Java IRC klient, jeg er villige til at finde en til dig, hvis det er noget? http://www.conferenceroom.com/update.shtml den her klient er rigtig god!

Her kommer info'en så.

Server: irc.webmaster.com eller irc.wiregrass.com ( De er linket sammen )
Channel: #psychedelia

Mit nick er Snip3r. Hvis der er spørgsmål eller ønsker så kontakt mig på theisk@mail.tele.dk Billede

Håber snart at chatte med jer. Hyg jer indtil vi snakkes igen.

[This message has been edited by Snip3r (edited 09-11-2000).]

Medlem

Hej, Cyber_D!

Jeg er ikke bekendt med en sådan kanal, men jeg synes da det ville være fedt.

Ellers kan du jo prøve chatten her på siden, der, selvom den er lidt frustrerende til tider, er et udmærket alternativ.

Hygge!

Medlem

Funktioner på irc.webmaster.com:

Nickserv (/nickserv):
Denne funktion lader een registrere sit nick, så andre ikke stjæler det.

Chanserv (/chanserv):
Denne funktion lader folk registrere kanaler, så man ikke behøver at være online hele døgnet, for at være 'ejer' af en kanal.

Memoserv (/memoserv):
Dette er en smart lille funktion, der lader folk sende små beskeder til hinanden, som man så kan læse, når man logger på. Virker lidt ligesom de beskeder man kan sende/modtage her på boardet.

Hvis der er nogen der har problemer med at komme indt på IRC-nettet, vil jeg være glad, hvis der er noget jeg kan hjælpe pågældende med.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Okay jeg er stået af og har hellere ikke så meget tid så jeg håber i vil komme med et sammendrag hvis det bliver til noget ?

------------------
Støt fri hash !

Junior medlem

Det er blevet til noget, nu mangler vi bare masser af gæster Billede

Til jer der ikke ved så meget om IRC tjek evt. www.mirc.com som er en god IRC klient til windows.

Serveren er irc.webmaster.com
Kanalen er #psychedelia

Håber I vil møde talstærkt op Billede Mail mig hvis I skal have hjælp.

Det er fedt !

Jeg vil ændre vores chat, så der istedet kommer en irc-java ting. Jeg har lige været inde og registrere mit nick på den server der Billede

Mvh. Loonie

Junior medlem

Hejsa Loonie og andre.

Det lyder sq for fedt, det med chatten.
Hvilket nick har du registreret på IRC? Bare lige så jeg kan gøre dig til SOP (SuperOP)

Damn jeg har sq problemer med den skide java-irc klient til jeres hjemmeside. Men jeg prøver ALT hvad jeg kan.

[This message has been edited by Snip3r (edited 12-11-2000).]

Junior medlem

Geografisk sted: Norway
Jeg syntes vi burde lage #psychedelia på UNDERNET, da får vi egen bot (w eller x) og det er på undernet jeg til vanlig er !

det er ingen på #psychedelia utenom meg

/server eu.undernet.org
/join #psychedelia

Medlem

Nå, men så siger jeg vi skal tage SuperMansNet, fordi den er jeg vant til at være på.

Det kommer vi jo også langt med at sige, ikke? - Jeg troede egentlig at denne debat var død, og kanalen var etableret.
Ja, du er da velkommen til at skrive et debatindlæg, jeg mener blot at der skal være lidt bedre argumenter for det.

Please comment on this.

PS: Nu er der jo også mulighed for at være på flere net. Ja, der er mange andre IRC programmer end mIRC! Mange som klarer flere net uden problemer.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
EFnet er det eneste der holder... Længere er den bare ikke!

Junior medlem

Geografisk sted: Ansager
tjaa.. På undernet findes der da et par gode kanaler :

#drugs : tjaa.. kik forbi og hils... det kunne jo være du blev hængende... på #drugs snakkes om alle stoffer lige fra muskatnød til 5moe-amt.. (men det er et engelsk only rum... ville lige nævne det så ops'ne ikke skulle til det Billede

#acidtrip : jeg kender det ikke rigtigt, men folk siger det er K..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]