Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 maj 2025 12:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Trippet Musik
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Århus
Hej Allesammen..

Emnet musik har før været oppe på det gamle board... så jeg vil igen tage det op her.

Er det nogle der kender noget god chillout/ambient musik til at trippe på ?..

Selv kan jeg Anbefale " And You Shpongled" med Shpongle.. et projekt som Simon Posford og Raja Ram står bag.
Det er rigtig lækkert, underligt tripper musik. Så vidt jeg ved er nummeret Divine Moments of Truth (DMT) lavet ud fra oplevelse på DMT.. hvilket det også bærer en lille smule præg af, synes jeg.

Venlig Hilsen

TruckerMuffin

P.s. Hvis i har realplayer, kan i på www.shpongle.com høre noget af musikken.

[This message has been edited by TruckerMuffin (edited 19-08-2000).]

[This message has been edited by TruckerMuffin (edited 20-08-2000).]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Hejsa Billede

jeg kan godt anbefale Kitaro, det er noget new age inspireret(SP?) shit, jeg hører det næsten kun når jeg tripper *GG*
Så er der jo Orbital, noget Brian Eno og noget Aphex Twin Billede

Forresten Blue Tonic World kan jeg også knald godt li' !

------------------
MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg kan bestemt anbefale musiken til spillet Unreal.Den er i it formatet og der kan ligge flere timers musik på en enkelt diskette. Jeg kan maile dig den når jeg får tid.
forresten hvordan gik LSD trippet ?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Jeg er den helt store ambient fan-maniac. Og det er lige et emne der interessere mig...:)

Mine farvoritter er FreeZone serien. Der er seks eller syv (Ved ikke om 7'eren er udkommet endnu) dobbelt-CD'er, med det fedeste, cooleste, trippede, etc etc musik kendt af menneskeracen...:) Det er helt klart nogen jeg godt kan anbefale. Belgisk ambient når det er bedst. Af mine personlige farvoritter er 1'eren, og 2'eren. Og en kollega har kopieret 3'eren og remixed begge skiver, og givet mig dem på minidisk... Det er også en favorit. 4, 5 og 6 har jeg ikke hørt så meget. 4'eren er ok. 5'eren er for jazzed, og 6'eren har jeg ikke hørt...:\

Så hvis folk kan skaffe noget musik med Little Jam, så er han et hit. Men det er vist kun mig, der har noget af hans musik...:) Der er ingen jeg kender eller har snakket med, der kender noget til ham. Og det er ellers rigtig svedig musik. Og det giver folk mig ret i. Også folk der ikke er til techno normalt.

Så er der Tricky og Portishead, hvis man er til Trip Hop. Det er også ret fedt.

Så er der Radiohead. Det er totalt fedt trippet musik. Især hvis man virkelig lytter efter teksterne...:) Og Nick Cave & the Bad Seeds... Her tænker jeg specielt på Murder Ballads... Et galt album. Hehe. Men rigtig fede tekster...

En del dansk hip hop er også ret fedt. Men jeg kan aldrig huske deres navne...:]

Æhm... Jo. Hvis der så skal være gang i den...:) Hvad kan jeg så anbefale... SunTrip, Tarsis, Haldolium, Man with no Name, Astral Projection, TranceWave, etc etc.

Nogen spørgsmål?

Rylle - :)

Medlem

Geografisk sted: Norway
Hei!
Sjekk ut GONG. Trilogien;"Flying teapot"- "Angels egg"- " You". DETTE er folk som vet hva VI holder på med.

"...whould you like some tea..?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
er vi overe i det lidt mere Goa-Trance-what-ever-shit, kan jeg varmt anbefale, Poul Oakenfold, hans Live Ecential mix wohoo!

Knald og ruld, så er den hjemme Billede

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Junior medlem

Cw. Jørensen, Stig møller, bob dylan, Hør på hvad martin siger Billede heheh det kan man sq trippe på i et par timer. Alrunerod, Skousen og ingeman, lidt af Dan Túrels Fortællinger. eller en masse gammel rock. Så kan man sq snakke om at være cool =) hvis det er det man vil. Hvios det skal være techno. Helst over i Drums and Base. Eller Psychedelic Soft sounds. lidt goa style. Men helt klart til syre skal du høre noget mere vildt. så du ikke falder i Smadrer og drømmer vækket i 13 timer.. Hellere en fed JOint til Det gamle musik. www.karma.dk www.karma.dk www.karma.dk www.karma.dk Et godt sted der ikke skal overses, der kan der købes cd'er og en masse andre spændene ting. Hilsen Mig Bjørn h. f. pedersen Billede

Yeah! Det er nemlig rigtig, det ligger nok til opdragelsen! Gammel dansk poesi det holder hele vejen hjem, men er nok en lille smugle stille til trip.

På tjums vil jeg oxo gerne anbefale Erik Grip, Mike Oldfield og Goe gamle Stig Møller! Totalt fedt..!

Find jeres værdier i Erik Grip..

MVH Martin H F. Pedersen Billede))))))))

Medlem

Geografisk sted: Mars
Kan man sige andet end SHPONGLE, BOARDS OF CANADA, PHLEANDIS, UNDERWORLD osv. osv.

Lyn

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Shpongle, Jean-Michel Jarre og The Orb er fed ambient til at syre ud på...

I den hårde ende vil jeg klart anbefale Hallucinogen og Infected Mushroom.

Hvis man bare skal i party-stemning, så gør Norman Cook (Fatboy Slim) altid i et helt vildt fedt humør - især de live-sessions jeg har, bl.a. en hvor han battler mod Armand van Helden - det er noget ill funkyass shit! =)

In our memories
Brugeravatar

Hov - jeg glemte at nævne Koxbox's nyeste skive - den er jo totalt psykedelisk og svinger meget mellem ambient og noget af deres mere traditionelle!

Og så er det Made in Denmark! =)

Medlem

Geografisk sted: Århus,DK
Indian folkmusic ! (dvs.noget af det)

[This message has been edited by spiot (edited 04-10-2000).]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Århus
heysa Spiot..

Det lyder interessant med Indisk Folkemusik.. er det noget i stil med goa ? eller hvad er det for noget, er der nogle navne du kan anbefale... ?

Til jer andre:
Jeg har netop lige været nede og købe et par nye CD'er..
Jeg kan klart anbefale Haldoliums nye dobbelt CD, hvor der både er en trance og en Ambient skive - det holder !!
Udover det har Flow Records udgivet en ny CD - Flowin. Hvis du er til mørk psytrance proppet med psykedeliske lyde bør du overveje at købe den også ;-)

[This message has been edited by TruckerMuffin (edited 04-10-2000).]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
fgfgd

Senest rettet af loader 09 feb 2005 09:44, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Geografisk sted: det rager ?
he he... i har alle ret... men....
har i nogensinde hørt P.cok -Acid trooper (israeli trance), shit mand det er vildt.... jeg turde ikke engang sætte Cd'en på da jeg var på svampe... he he... lækkert efter en ORDENTLIG ryger... så er man bare helt væk...

------------------
-they don't talk....
...they listen ~ ~ ~

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg er lidt af en klassisk techno/ambient fiend, derfor vil jeg helt sikkert anbefale Overlords første og fedeste hit "Sundown". I samme genre ville jeg også anbefale Inner Light med Phantasia - et meget syret nummer!
Orb er også noget fedt syremusik, især "the orb's adventures beyond the ultraworld" er helt uunværlig dobbelt skive for ambient folket - "little fluffy clouds". Aphex Twin er en af de mest geniale elektroniske kunsternere idag især er jeg helt vild med med hans to SAW (selected ambient works) albums og hans næstnyeste album "Richard D. James".
Af rock/indie vil jeg anbefale Sigür Ros.. De rykker for vildt. Jeg hørte dem live til RAdioheads koncert og på Roskilde - et fedt band.

Pyhh ha

Ashoka

In our memories
Brugeravatar

Helt sikkert!

Jeg har "Little Fluffy Clouds" Promo-CD'en, med en masse remixes på - den er for fed!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
dfgf

Senest rettet af loader 09 feb 2005 09:43, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Geografisk sted: Århus,DK
På bibloteket kan man godt finde noget merkelig og fedt folkemusik. Har ikk´nogle navne lige nu, men......det er jo gratis at låne !
Fred ud, mvh.spiot

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg glemte selføli, dumtiddudum, den fede plade med "MALK de KOIJN".

Fuglene kalder så, mine rørkælke trækker lak med hætteklappen Således er det og således skal det være!

Ashka

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]