Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
.............

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 16:36, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem

jeg har også som ung læst en hel masse om hvordan at svampe kan udvide din horisont, og gøre dig til et bedre menneske, få indsigt osv.

Så jeg besluttede mig for at prøve det, dog gik mine winnings i poker ned med 7% under hele trippet, men efter en 6 timer var det normalt igen.

De næste 14 dage vandt jeg så 14% mere end normalt, så jeg må nok indrømme at der er noget om at man opnår en vis indsigt, og bliver et bedre menneske.

De efterfølgende trips har dog desværre ikke haft samme effekt

Titel:
Dedikeret medlem

...............

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
pokerface skrev:
jeg har også som ung læst en hel masse om hvordan at svampe kan udvide din horisont, og gøre dig til et bedre menneske, få indsigt osv.

Så jeg besluttede mig for at prøve det, dog gik mine winnings i poker ned med 7% under hele trippet, men efter en 6 timer var det normalt igen.

De næste 14 dage vandt jeg så 14% mere end normalt, så jeg må nok indrømme at der er noget om at man opnår en vis indsigt, og bliver et bedre menneske.

De efterfølgende trips har dog desværre ikke haft samme effekt

Priceless :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

And skrev:
Priceless :lol:

Indeed! haha.

Jeg står selv og skal prøve mine hjemmedyrkede (friske) svampe imorgen, glæder mig ret meget ! :D

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Belladonna

Der findes et utal af måder at indtage svampe på, så det er bare med at komme igang med eksperimenterne. En meget brugt metode er at lave the på svampene hvilket giver et noget hurtigere og ifølge mange (heriblandt undertegnede) mere intenst on-set. Der er delte meninger om hvorvidt man må koge svampene/hælde kogene vand ud over dem eller ej. Jeg har aldrig haft problemer med kogende vand og ifølge Erowid er det heller ikke problematisk: http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms_info7.shtml

Jeg genkender dine beskrivelser omkring trippet og en ting jeg bider meget mærke i at at du skriver at dine tanker virkede meget dybe, men at du retrospektivt egentlig ikke kan huske hvad du tænkte.

Selv har jeg fået meget ud af at prøve at skrible nogle tanker ned på papir. Det hjælper også hvis jeg har nogle at dele disse tanker med. Der findes tusinder af forskellige metoder til at gå dybere ind i sine trips og det er bare med at finde ud af hvordan og hvorledes man selv reagerer bedst. Enjoy it and get in! og husk at det bedste HR-råd man kan give i denne sammenhæng er ikke at trippe for tit, men at give sig selv tid til at restituere både fysisk og særligt mentalt. :)

Titel:
Dedikeret medlem

............

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Personligt tænker jeg på, at lave en "Hollandsk Træstamme" til min første gang:

1 træstamme fra bageren
1 kniv
svampe

Træstammen skæres op, svampene fordeles deri, træstammen lukkes igen og velbekomme.
Det burde da tage den dårlige smag de siges at have?

Som sagt har jeg ikke prøvet det endnu :(

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Chop svampene op med en kniv, og sæt noget vand over at koge. Vandet får lov til at køle ned til varmt, men ikke skoldvarmt. Det tilsættes. Teen trækker i 15-20 min, og så kan du bare slupre i dig. Det virker godt, men smager meget af ... fugt og svampe, en mærkelig smag, men du kan jo prøve dig frem, evt. med et tebrev eller lign.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Det skal så lige siges at nogle svampe er bedre at lave te af end andre. Vores egen Spids nøgenhat er ideel, da den ikke indeholder noget psilocin(som er ustabilt og nedbrydes nemt)
Erowid skrev:
However, this is not to say that psilocin, another active chemical, won't break down quickly in boiling water (it probably will). Different types of mushrooms contain differing ratios of psilocybin to psilocin, so it seems quite possible that different strains would fare differently with boiling or hot water extractions. There is evidence to suggest that some degree of potency loss occurs if Psilocybe cyanescens are heated by a method such as boiling.

psilocybin/psilocin-indholdet i forskellige svampe:
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms_info4.shtml
Derfor gælder det også mht. tørring, at SN er bedst egnet og Cubensis virker bedst frisk. Vil man tørre cubensis, vil jeg anbefale at man kommer dem i en tæt beholder, i selskab med Kalciumklorid.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Ja, nu siger jeg det så igen . men jeg kan ikke fordrage smagen af psilocybin svampe, så jeg pulveriserer svampene og propper dem i kapsler - der er bestemt delte meninger om dette, hvor andre betragter det at tygge svampen, som en essentiel del af et trip.. Jeg har gjordt det, flere gange - men vil hellere skjule smagen - tror det er pga et trip for en del år siden, hvor jeg ingen problemer havde med at tygge mine svampe - men under peaket faldt der et stykke kvart opløst svamp ned fra et hulrum i en tand - og siden da, har jeg valgt gelatinekapsler 80% af mine svampetrips=)

Titel:
Dedikeret medlem

..................

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 16:37, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

@BellaDonna

Det strider mod Psychedelias regelsæt at spørge efter og oplyse om forhandlere. Så prøv du hellere at søge på google efter gelatinekapsler eller lignende :)

Titel:
Dedikeret medlem

................

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 16:37, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Altså kapslerne fås i forsk. str. - men i de jeg plejer at købe kan jeg presse omkr. 1g svampe i, med den rette teknik=)

Mht om jeg tager dem alle på een gang, så kommer det jo an på så meget - men jeg har skam også fine erfaringer med redoseringer, bare det ikke er alt for mange timer siden jeg indtog 1. dose...

Men du kan jo selv styre mængden - en kapsel kan jo også vejes :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]