Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 09:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg og en ven har besluttet at prøve kokain, og jeg vil lige være sikker om et par ting inden.

- Er det bedst at ryge eller nasal?
- Hvor meget skal man tage for at nærme sig en overdosis?
- Hvor længe varer rusen?
- Andre ting som jeg måske burde vide ang det?
- Er det en god ide at ryge en joint inden?

EDIT: Da jeg startede med at ryge cannabis virkede det ikke de første par gange, sådan er det vel ikke med kokain ? :D

Senest rettet af TheNewGuy 04 feb 2008 00:48, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem

Jeg vil da gerne indrømme jeg nyder et lejlighedsvis bonghovede med snetop på, men generelt foretrækker jeg og de fleste andre at sniffe det.

Den mindste overdosis jeg har læst om var omkring de 0.2 g(ekstremt tilfælde), normal dosen svinger MEGET mellem folk, men 1 g på en aften er vist medianen.
Rusen varer en 30 minutter, men jo mere du tager i løbet af en aften jo mere bygger det sig op.
At ryge en joint er spild.
Og jeg ved at der dannes ekstra skadelige metabolitter ved blandning med alkohol, men det er altså en meget brugt og behalig cocktail, i fornuftige doser. Perfekt til en aften med pokerspil

Titel:
Medlem

Jeg er ikke 100% sikker, men er rimelig sikker på du ikke kan ryge kokain, medmindre du har freebase formen (crack), som jeg har forstået det.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Spild at ryge joints på coke? Hvorfor det?

Spild af god coke at ryge det, hvis altså ikke det er freebase

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: værdens navle + lidt nord
bare lad være med og gøre som mig første gang :roll:
2 1/2 g på under 3 timer... blev lidt shaky og hash (som ellers ALITD virker) gjore det meget være :oops:

Men jeg vil da også foreslå at du tar det nasalt
og som pokerface siger er 1g en ok dosis men bare ikke snif det hele på engang... hellere prøve sig lidt fram :wink:
men tror også at have hørt at det ofte ikke har fuld effect første gang?
nogen som kan bekrafte det??

p.s.
personlig er 1g ikke nok til en hel aften for mig....

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
men tror også at have hørt at det ofte ikke har fuld effect første gang?
nogen som kan bekrafte det??

Coke har en lidt gennemsigtig effekt hvis dosen ikke er helt korrekt. De fleste "lærer" først effekten at kende rigtigt efter at have prøvet det et par gange, plus at den rigtig gode effekt normalt først kommer når rusen er blevet bygget op over nogle timer.
Derudover så er der en del dårlig coke i omløb, hvilket kan medvirke til at nogle ikke mærker noget første gang. De fleste vil kunne mærke noget første gang ved helt rent coke taget på de rigtige tidspunkter og doser...

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Ved sku ikke hvad en OD for coke er. Da jeg jeg skulle prøve første gang fik jeg 1/4 g, og kunne ikke mærke noget som helst. Da jeg prøvede det anden gang startede jeg også 1/4 g og ventede så ca. 20 min før jeg forsatte med samme dose. Denne gang virkede det fint nok fra dose 1 af, så jeg skulle i hvert fald prøve det en gang før det virkede ordentligt, men ved ikke om det er sådan med alle.... håber du kan bruge det til noget...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

PsykoFreak skrev:
Ved sku ikke hvad en OD for coke er. Da jeg jeg skulle prøve første gang fik jeg 1/4 g, og kunne ikke mærke noget som helst. Da jeg prøvede det anden gang startede jeg også 1/4 g og ventede så ca. 20 min før jeg forsatte med samme dose. Denne gang virkede det fint nok fra dose 1 af, så jeg skulle i hvert fald prøve det en gang før det virkede ordentligt, men ved ikke om det er sådan med alle.... håber du kan bruge det til noget...

Hvis du ikke kan mærke noget ved 1/4 gr så er det da godt nok noget skod coke. Ligemeget om det er første gang eller ej.

Du skulle gerne få god effekt af 50-80mg hvis det er ok kvali

OD-dose kommer jo meget an på hvor rent det er, hvis det er ren coke ville jeg være meget betænkelig med at tage 250mg på én gang

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okay tak for svarene, men fik ikke helt fat i om en joint før måske kunne hjælpe ? Har nemlig kun 0,75 g at gøre godt med den aften, altså af kokain, og så lidt hash tilbage, men ændre en joint noget ved rusen hvis man ryger før ? Og er det dumt at drikke når rusen er væk ? Bare i tilfælde af man ikke har nok og det forsvinder for hurtigt, eller er det en dum ide ? :)

Titel:
Medlem

jeg synes nu altid en joint er god, men første gang ville jeg da klart anbefale at du tar coken upåvirket af andet.
Det rigtigt nok de nogle af de andre siger, det er det ikke alt for sundt at drikke under påvirkelse af coke, men 4-5 øl synes jeg selv er fint, så længe man har nok coke.
Jeg tror ikke du ska være bange for at virkningen forsvinder. Første gang jeg tog coke tog jeg kun 0.5-0.6 på en aften og jeg var godt påvirket hele aftenen.
Men hvis at din coke rus forsvinder så kan jeg varmt anbefale at ryge en joint.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kommer jo helt an på kvaliteten... 1g ,87 vil helt sikkert holde en aften for de fleste, mens ,10 hurtigt løber tør fordi det er mindst 4 gange svagere

Titel: sv
Junior medlem

Geografisk sted: CPH
hvis jeg var dig ville jeg vente med cola til en dag hvor en med massere af det tilbyder dig en line, istedet for at spilde dine penge på det pjat:D

brug du hellere dem på noget dejligt at blæse på:D (mdma, lsd, 2c-b el. ketamin)

Men hvis du er helt obs på at skulle prøve det så del dit gram op i en 7-10 baner og snif det...IKKE ryg det. Især ikke hvis du er nybegynder!

Titel:
Medlem

Xpert skrev:
Kommer jo helt an på kvaliteten... 1g ,87 vil helt sikkert holde en aften for de fleste, mens ,10 hurtigt løber tør fordi det er mindst 4 gange svagere
'

Hvad er det en kvalitetsangivelse af? Hashen el. kokainen? Det har jeg aldrig set før...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

OhImNew skrev:
Xpert skrev:
'

Hvad er det en kvalitetsangivelse af? Hashen el. kokainen? Det har jeg aldrig set før...

Kokain... Du kan også skrive 0,87 (af 1g) eller 87%/10% eller... Hvad du nu vil. Var for doven til at skrive resten tror jeg :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Har ikke oplevet nogen der ikke havde nogen effekt af coke de første par gange, men hvem ved, vi er jo alle forskellige...

Mht. at ryge det, så har jeg hørt fra en kammerat, og jeg har absolut ingen beviser for at det er sandt, at det kan give bylder i lungerne, hvis det ikke er freebase. Men det er da værd at undersøge, hvis i vælger den fremgangsmåde. Det vil, som nævnt tidligere i tråden, nok heller ikke have nogen effekt anyways...

Titel:
Medlem

Xpert skrev:
OhImNew skrev:
Xpert skrev:
'

Kokain... Du kan også skrive 0,87 (af 1g) eller 87%/10% eller... Hvad du nu vil. Var for doven til at skrive resten tror jeg :)

Aah... Dvs. 0,87 i realiteten er lig med 870 mg., så længe der er tale om ét gram kokain... Så er jeg med :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Lad vær med at tage kokain, du risikerer at ødelægge dit liv og blive dum at høre på.

Men hvis ud absolut skal tage detm så tænk dig rigtig godt som, især 10. gang. Fordi en af menneskets aller største tese udfordringer er nok kun at tage kokain en gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mange tak for svarene, nu har vi stort set styr på det, så vi venter spændt når engang vi beslutter os for at tage det :wink:

Og mht. det der med at passe på, vi har en god viljestyrke så det skal nok gå :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
OhImNew skrev:
Xpert skrev:
OhImNew skrev:
Xpert skrev:
'

Aah... Dvs. 0,87 i realiteten er lig med 870 mg., så længe der er tale om ét gram kokain... Så er jeg med :D

Jeg tror man skal være heldig, eller have en rigtig god kilde for at få kokain der er 87% rent.
Jeg tager ikke selv kokain, men man skal ikke regne med at hvad man har fået er "super-uncut-columbian-shitnizz" bare fordi man bliver mere høj af det end normalt - det betyder højst sandsynligt bare at hvad man plejer at få er dårligt - ihvertfald dårligere end hvad man nu har.

Man kan selvfølgelig også bare tage og rense det, virker en acetone-vask egentlig ligesom med amfetamin eller skal man hele vejen igennem at lave det til freebase og tilbage igen?
Hvis man gør det sidste får man naturligvis et betydeligt bedre resultat end en acetone-vask giver, men er acetone-vask overhovedet muligt med kokain?

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

pokerface skrev:
Jeg vil da gerne indrømme jeg nyder et lejlighedsvis bonghovede med snetop på, men generelt foretrækker jeg og de fleste andre at sniffe det.

Drysser du kokainen ned over dit bonghovede? Er det ikke voldsomt spild, eftersom det vel egentligt ikke giver anden effekt end placebo?

Til trådstarter - Der er masser af tråde her på siden om førstegangsbrugere af netop kokain, læs dem :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]