Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 11:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8700,where hope goes to die.
Jeg har mulighed for at investere i nogle forskellige typer. Diazepam 10 mg,Lorazepam 2 mg eller Clonazepam 2mg. Jeg har ikke prøvet nogle af disse typer benzo´er før,har erfaring med Risolid og Oxazepam. Risolid havde ingen positiv virkning,blev træt og deprimeret af dem. :?: . Oxazepam gav mig til gengæld den behagelige ro i krop og sind. Clonazepam er et nitro-benzodiazepin ligesom nitrazepam og flunitrazepam,det har vel osse noget at sige? Jeg har ikke den store tolerans,45 mg Oxazepam holder mig skæv hele dagen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så dit endelig spørgsmål er?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Portuz skrev:

Ha ha,shit. Sorry. :oops: .
Hvilken type er at foretrække? :D .

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DownerDaze skrev:
Portuz skrev:

Jamen du bliver jo nok til at fortælle hvad det er du vil opnå?
Uddyb venligst lidt mere og hvis du blander med andre ting er det vigtigt også at inddrage det :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Nu er min erfaring med rekreativt brug af benzoer meget begrænset (Flunitrazepam, Diazepam) men jeg foretrækker klart Diazepam. Jeg syntes ikke man bliver lige så dum af dem som Flunitrazepam og man husker også bedre dagen efter (man husker stadig meget dårligt).
Jeg har iværtfald god erfaring med 20-30 mg Diazepam og lidt hash. Det giver en rigtig god stener. Men sørg for at afsætte 2 døgn til det for man er også godt stenet/ligegyldig dagen efter. Dette kan desuden udnyttes til ens fordel hvis man ryger noget THC om morgenen dagen efter man indtog Diazepam. Så får man en langt kraftigere stener på end med tjalden alene (siger min erfaring)

Mvh Farmand

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Portuz skrev:
DownerDaze skrev:
Portuz skrev:

Jamen du bliver jo nok til at fortælle hvad det er du vil opnå?
Uddyb venligst lidt mere og hvis du blander med andre ting er det vigtigt også at inddrage det :)

He he,hvad mon jeg vil opnå med beroligende benzo´er? :wink: . Der er ikke noget at uddybe,vil bare have den effekt de giver. Har som ovenstående bare interesse i at høre hvad pøbelen foretrækker og ud fra disse informationer træffe et valg om hvilket medikament jeg skal investere i. :D .

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
DownerDaze skrev:
Risolid havde ingen positiv virkning,blev træt og deprimeret af dem

Så vil jeg ikke anbefale diazepam.
Min egen erfaring er, at jeg risikerer langsomt kan blive små-deprimeret uden selv at lægge mærke til det, hvis jeg tager diazepam. Jeg bliver sløv, ligeglad, dum osv.. Jeg mister al "drive" og livsgnist.
Halveringstiden er ALT for lang. Og fordi effekten (specielt efter et døgn) er så subtil ("svær at mærke"), lægger man ikke rigtig mærke til at man er træt, ligeglad, husker dårligt osv..

Generelt synes jeg at benzoer skal bruges til at sove på, og evt. til dagen efter man har været på stimulanser som coke, amf og MDMA.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Clonazepam lyder MEGET lamt - som noget man kun skal bruge til at slå det allerværste amf-helvede/syretrip/psykose-anfald ned med.

Psyko hér fra boardet har vist lidt erfaringer med at tage dem "for sjov".

Medlem
Brugeravatar

Zarathustra skrev:
DownerDaze skrev:
Risolid havde ingen positiv virkning,blev træt og deprimeret af dem

Så vil jeg ikke anbefale diazepam.
Min egen erfaring er, at jeg risikerer langsomt kan blive små-deprimeret uden selv at lægge mærke til det, hvis jeg tager diazepam. Jeg bliver sløv, ligeglad, dum osv.. Jeg mister al "drive" og livsgnist.
Halveringstiden er ALT for lang. Og fordi effekten (specielt efter et døgn) er så subtil ("svær at mærke"), lægger man ikke rigtig mærke til at man er træt, ligeglad, husker dårligt osv..

Tusind tak for rådet. :) . Det underlige ved Risolid´en var at fra det øjeblik at virkningen trådte ind fik jeg følelsen af depression,virkelig kraftigt. Og det var bare en 10 mg´s testdosis. Tester altid inden jeg tager lamme-dosis af noget som helst,hvilket jeg var virkelig glad for i netop den situation. Nogen der har prøvet noget lignende med disse,eller andre benzo´er?

Den subtile virkning kender jeg osse godt,den er virkelig "snigeren". Derfor tager jeg max benzo´er i to dage i streg og derefter mindst en uges pause. Oftest noget længere pauser end det.

Titel:
Medlem

Clonazepam(rivotril) er yderst potent. 0,5 mg Clonazaoam(er ude af kroppen efter 6 dage) svarer til 10mg diazepam, så tager du en pillet på 2mg Rivotril, så svarer det til 40mg Diazepam - eller 80mg oxazepam.

Alprazolam er tilsvarende potent som Clonazepam, men Alprazolam har en halveringstid på 12 timer. Så det er helt klart værd at foretrække, hvis du skal bruge hovedet dagen efter.

Titel:
Medlem

Må jeg lige i samme tråd spørge om hvad der er at foretrække, hvis man bare vil have slukket ovenpå og få en total nats søvn, og derefter være HELT klar næste morgen? Potens/kortest halveringstid?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Triazolam (Halcion) har en halveringstid på 2 timer og så går du ihvertfald ud som et lys (0,5 mg)

http://web4health.info/en/answers/bio-b ... erview.htm

Titel:
Medlem
Brugeravatar

grappa_zappa skrev:
Må jeg lige i samme tråd spørge om hvad der er at foretrække, hvis man bare vil have slukket ovenpå og få en total nats søvn, og derefter være HELT klar næste morgen? Potens/kortest halveringstid?

Her kunne du ty til til Z-midlerne. Min favorit blandt dem er Zopiclon (Imovane,Imozop og Zopiklon "Merck".). Max-dosis efter henvisning fra lægen var 15 mg og så er du osse temmelig sikker på at falde i søvn. :) . Pillerne fås i dosis fra 3,75 mg til 7,5 mg. Jeg føler mig på ingen måde påvirket dagen efter. Men lad være med at holde dig vågen på dem,jeg har mistet 2-3 timer af mit døgn,da jeg "lige skulle se noget i fjernsynet" og kom på den måde til holde mig vågen på dem. Tidsfornemmelsen smutter sig osse en tur. Vil da osse lige sige at disse Z-midler er nøjagtig ligeså afhængighedsskabende som de almindelige benzo´er. Er selv på udtrapning af Zopiclon og det er ikke nemt.

Titel:
Junior medlem

DownerDaze skrev:
grappa_zappa skrev:

Her kunne du ty til til Z-midlerne. Min favorit blandt dem er Zopiclon (Imovane,Imozop og Zopiklon "Merck".). Max-dosis efter henvisning fra lægen var 15 mg og så er du osse temmelig sikker på at falde i søvn. :) . Pillerne fås i dosis fra 3,75 mg til 7,5 mg. Jeg føler mig på ingen måde påvirket dagen efter. Men lad være med at holde dig vågen på dem,jeg har mistet 2-3 timer af mit døgn,da jeg "lige skulle se noget i fjernsynet" og kom på den måde til holde mig vågen på dem. Tidsfornemmelsen smutter sig osse en tur. Vil da osse lige sige at disse Z-midler er nøjagtig ligeså afhængighedsskabende som de almindelige benzo´er. Er selv på udtrapning af Zopiclon og det er ikke nemt.

Z-midlerne er da helt sikkert afhængighedsskabende.
Fik 20 Zolpidem af min læge for et års tid siden, og havde da også svært ved at sove når jeg ikke havde dem liggende.

Men de er altså LANGT fra så afhængighedsskabende som Flunitrazepam f.eks., og jeg vil mene at Z-midlerne er KLART at foretrække hvis du bare skal sove tungt en gang imellem.

De 2 ting er ikke til sammenligning i mine øjne!

Titel:
Medlem

Tak for det! Zolpidem er en del billigere end Zopiclon, så tror det bliver sådan nogen jeg lige må ha fat i! :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det var så lidt. :) . Zolpidem virker osse fint.

Jeg har lige et spørgsmål. Er der nogen,der har prøvet Lorazepam ("Ativan".)?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
ja det har jeg , der er sådan set ikke så meget at sige om dem andet end at jeg syntes de virker en del mere hypnotiske end dzp , og en del kortere , men ellers er de i samme boldgade, de virker meget ala alprazolam imo. og de benyttes da også på de samme indikationer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hyene skrev:
ja det har jeg , der er sådan set ikke så meget at sige om dem andet end at jeg syntes de virker en del mere hypnotiske end dzp , og en del kortere , men ellers er de i samme boldgade, de virker meget ala alprazolam imo. og de benyttes da også på de samme indikationer.

Thanks. :) .

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers
Alle er pisse ligeglade

Hilsen HopIFjordeN

Titel:
Medlem
Brugeravatar

lunatiC skrev:
Alle er pisse ligeglade

Hilsen HopIFjordeN

Huh? :) .

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]