Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 14:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har erfaret en masse forskellige ting efter at ha røget fed regelmæssigt det seneste år. Det er dog først inde for de sidste par måneder at jeg er gået over til KUN at ryge skunk og helst så lidt tobak i som muligt, og det har været en utrolig positiv oplevelse...

Dette er nogle af mine erfaringer:
Når jeg ryger skunk er jeg langt mindre sløv dagen efter. Faktisk er det kun hændt én gang at jeg følte mig tung, og det var da jeg havde suget troldmands bonghoveder med en kammerat aftenen før.

Da jeg røg det brune (hash) havde jeg tit svært ved at lade være med at trykke på snooze knappen 2-3 gange når alarmen ringede næste morgen, det er slet ikke et problem nu, da jeg føler mig udhvilet når jeg vågner.

En anden interessant ting der er sket, er at jeg er stoppet med at få mareridt og intetsigende drømme. Mareridtene plejede at være noget med jalousi og mord inde for min omgangskreds. Havde også tit en drøm hvor jeg fik enten slået eller revet alle mine tænder ud. De intetsigende drømme var den slags drømme der ikke har en konklusion eller retning, hvor en masse tilfældige ting er blandet sammen og vågner uden at ha' fået en skid ud af det.

Nu er mine drømme blevet mere positive og kreative, er begyndt at drømme om fremtiden. Fx er 'min drøm' at komme til at arbejde i mediebranchen, helst med noget 3D, animation, spil etc. De sidste par uger har jeg haft flere drømme hvor jeg sad og lavede koncept art til spil og typisk er flere af mine drømme influeret af yndlingsspil (fps og 3rd person). Altså positive drømme som jeg nogle gange ligger og tænker videre over når jeg vågner om morgenen.

Det skal siges at den hash jeg røg før var KVALITET (ikke 70'er eller hvad de nu kalder det mindre gode på staden, mit kom slet ikke fra staden) som også virkede helt fint når det blev røget.

Mit spørgsmål er så, er der andre der har erfaret noget lignende?
Og kan mine oplevelser skyldes at det skunk jeg ryger giver en mere høj følelse når man ryger det i forhold til klumpen der giver en mere afslappet/tung følelse?

Siger ikke at alt brun hash giver dårlige drømme, måske var det bare den type jeg røg?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jeg kan selvf. ikke udtale mig med sikkerhed, men indholdsstofferne varierer mellem forskellig typer hash og pot/skunk.

Måske dit skunk er mere sativa præget? Hash plejer somregel at være mere sløvende og give en "stenet" rus, mens cannabis kan give en mere høj og euforisk rus.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det er da slet ikke mærkeligt, meget skunk har ikke den samme sløvende virkning som hash tit har... Indica/sativa forhold

Personligt kan jeg sagtens ryge skunk hver dag uden at mærke noget videre til det, mens jeg ikke kan ryge ligeså meget hash uden at blive påvirket af det i langt højere grad.
Den sedative effekt varer ved længere end den psykedeliske, normalt plejede jeg da også at være godt bagskæv til ca. 12 næste dag hvor jeg så ikke behøvede at ryge... Med skunk er der ikke samme osteklokkefornemmelse dagen efter

Derudover så har jeg aldrig oplevet abstinenser når jeg er stoppet efter massiv skunk-rygning... Mens en lang periode med ren tung indica-ryst giver mig en massiv omgang influenza-agtig følelse i kroppen sammen med manglende appetit.

Hvis jeg skulle vælge noget at ryge hver dag, ville det nok være en smule god sativa pot om aftenen... De perioder hvor jeg har kørt den stil og ikke røget tung hash, så har jeg været meget mere normal selvom jeg stadigvæk røg mig skæv flere gange om dagen, men eftervirkningerne var absolut ikke i samme højde

Så du er da slet ikke forkert på den, korrekt observeret :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
Det er da slet ikke mærkeligt, meget skunk har ikke den samme sløvende virkning som hash tit har... Indica/sativa forhold

Personligt kan jeg sagtens ryge skunk hver dag uden at mærke noget videre til det, mens jeg ikke kan ryge ligeså meget hash uden at blive påvirket af det i langt højere grad.
Den sedative effekt varer ved længere end den psykedeliske, normalt plejede jeg da også at være godt bagskæv til ca. 12 næste dag hvor jeg så ikke behøvede at ryge... Med skunk er der ikke samme osteklokkefornemmelse dagen efter

Derudover så har jeg aldrig oplevet abstinenser når jeg er stoppet efter massiv skunk-rygning... Mens en lang periode med ren tung indica-ryst giver mig en massiv omgang influenza-agtig følelse i kroppen sammen med manglende appetit.

Hvis jeg skulle vælge noget at ryge hver dag, ville det nok være en smule god sativa pot om aftenen... De perioder hvor jeg har kørt den stil og ikke røget tung hash, så har jeg været meget mere normal selvom jeg stadigvæk røg mig skæv flere gange om dagen, men eftervirkningerne var absolut ikke i samme højde

Så du er da slet ikke forkert på den, korrekt observeret :)

Tak for svaret. Jamen så er der nok noget om snakken. Er også sikker på at der er sativa i den skunk jeg har nu, den er dog ikke lige så go' som Northern Light, men minder meget om, da man på ingen måde får hovedpine eller anden ubehag af det.

Det der er så pissefedt ved skunk er at man kan blive ved med at ryge uden at få det dårligt. Røg en philies med en kammerat her i weekenden, tror der var 1,2 g i, hvilket er meget i forhold til de 0,3 jeg plejer at proppe i, men er du gal det var lækkert! :P

Den dag jeg kommer i gang med at dyrke bliver det ren Sativa, fuck Indica hvis man kan få det andet. Er i hvert fald min mening.

Titel:
Medlem

Hvor meget røg du om dagen da du røg hash i stedet for skunk? jeg plejer for det meste at holde det til en joint max i hverdagene med hash, og da synes jeg ikke at dagen derpå er noget problem overhovedet.. men kan da godt forstå hvis du følte dig bonget dagen efter, hvis du røg bong, for hvem bliver ikke det :D

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

tfss skrev:
Hvor meget røg du om dagen da du røg hash i stedet for skunk? jeg plejer for det meste at holde det til en joint max i hverdagene med hash, og da synes jeg ikke at dagen derpå er noget problem overhovedet.. men kan da godt forstå hvis du følte dig bonget dagen efter, hvis du røg bong, for hvem bliver ikke det :D

Det var den gang før jeg fik en vægt at afmåle tjalden på. Der røg vel end 0,6-1 gram i hver, men røg kun halvdelen som regel. Dvs ½ per gang.

Følte mig ikke bonget, havde bare ikke lyst til at stå op så udskød jeg alarmen hele tiden og hvis jeg ikke gjorde det var jeg halv sløv den første halve times tid. Med skunken er jeg helt frisk når jeg vågner. Tror bare det var noget indica dominerende tjald havde.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu er meget af det hash der bliver solgt i Danmark heller ikke behandlet så de psykoaktive stoffer bliver bevaret bedst muligt... Især dårlig hash har meget lidt THC og en smule sløvende cannabioder hvilket gør standarden til en ren stener-sløvheds-fordummende-kedelig-hjernesmertende-lorte-skævert-agtig-tilstand-røg

Kender udemærket den med at snooze i halve og hele timer om morgenen efter grum indica-hash på rygeinstrument. Ikke videre fremmende for uddannelse og arbejde at bruge et par timer om morgenen til at vågne (regnet fra kl. 7 af :P)

Jeg skal VIRKELIG gå til den med skunk hvis jeg skal have det sådan, eller ryge en grum sent høstet papaya eller anden tung indica.
Jeg kan bedst lide lidt af det hele, plejer normalt at ryge forsk. sativa/indica hybrider overvejedende sativa og opgradere jointen med 0,2g tung rav-gyldent skunkryst hvis der skal være sofa over den

Men det kommer meget an på humøret :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
Nu er meget af det hash der bliver solgt i Danmark heller ikke behandlet så de psykoaktive stoffer bliver bevaret bedst muligt... Især dårlig hash har meget lidt THC og en smule sløvende cannabioder hvilket gør standarden til en ren stener-sløvheds-fordummende-kedelig-hjernesmertende-lorte-skævert-agtig-tilstand-røg

Kender udemærket den med at snooze i halve og hele timer om morgenen efter grum indica-hash på rygeinstrument. Ikke videre fremmende for uddannelse og arbejde at bruge et par timer om morgenen til at vågne (regnet fra kl. 7 af :P)

Jeg skal VIRKELIG gå til den med skunk hvis jeg skal have det sådan, eller ryge en grum sent høstet papaya eller anden tung indica.
Jeg kan bedst lide lidt af det hele, plejer normalt at ryge forsk. sativa/indica hybrider overvejedende sativa og opgradere jointen med 0,2g tung rav-gyldent skunkryst hvis der skal være sofa over den

Men det kommer meget an på humøret :)

Hehe du har en hel del mere erfaring end mig kan jeg godt fornemme jeg har kun prøvet at ryge 2 forskellige typer hash (brun marok og sort afghan) og en 3 forskellige typer skunk.
Den bedste var Northern Light som fik mig til at grine ustandseligt samt på ingen måde gjorde mig træt under rusen, først bagefter (når lattermusklerne fik en tiltrængt pause) og det er jo fint hvis det times med sengetid :D

"stener-sløvheds-fordummende-kedelig-hjernesmertende-lorte-skævert-agtig-tilstand-røg"

Haha så er det vist godt jeg aldrig har røget standard. Den hash jeg røg er kvalitet, ham min kammerat er en kender der ikke accepterer dårlig røg, så det nok bare mig der ikke kunne 'tåle' så meget af den. Det virkede jo som sagt også helt efter hensigten (kan dog ikke måles med skunk) under indtagelse. Bare en trist bivirkning

Jeg kan godt nok slet ikke se noget fordelagtigt i indica-dominerende cannabis, med mindre man bevidst vil tåge rundt og være sløv. Men jeg har nok bare aldrig prøvet en indica af suveræn sort så skal selvfølgelig ikke dømme hele arten for det.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Picadillo skrev:
Jeg kan godt nok slet ikke se noget fordelagtigt i indica-dominerende cannabis, med mindre man bevidst vil tåge rundt og være sløv. Men jeg har nok bare aldrig prøvet en indica af suveræn sort så skal selvfølgelig ikke dømme hele arten for det.

Jeg nyder det nu en gang imellem, hvis man bare sidder derhjemme og hænger og venter på man er træt nok til at gå i seng er det himmelsk!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu er der også stor forskel på en mystisk sløvende standard, og en god indica-skunk

Til film og generel ligge-stille-i-lang-tid-trip er indica bedst... Elsker en god couch-lock, det er som om at blive pakket ind i noget varmt og venligt. Perfekt set&setting til et højdosis alene-trip med en god film derhjemme... Blander normalt begge typer når jeg indtager store doser sativa. Tager det bedste fra begge verdener :)

Men hvis jeg skal bevæge mig eller føre en samtale foretrækker jeg meget lidt indica, kommer helt an på situationen og humøret

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Hmm, jeg plejer nu aldrig at drømme, de perioder jeg ryger hash hver dag..

Men ud fra det, du fortæller, lyder det som om din skunk er sativa..
Og det er jo bare nice, for i længden bli'r det sgu fucking røvkedeligt at sidde og bonge den i sofaen og se det samme afsnit af Venner for 20. gang.. Og det er ikke fordi man har sat det på replay, you know ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]