Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 20:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
MEGATRON

Lige et par spg. om salvia:

1. Er en almindelig pibe og en stormlighter rigeligt til at få den fulde effekt af salvia? eller skal man have fat i en bong?

2. Hvor svært er det at ryge for en ikke-ryger(kan sagtens ryge joints)?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
1. Ja, det er en alm. pibe og en alm. lighter også, hvis der suges hårdt. Bongens volumen gør bare at der kan være mere røg. Vand skal helst undgås, skal være så varmt som muligt

2. Ret mildt i forhold til så mange andre ting man kan ryge...

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Er det ikke noget med at hvis der er vand i bongen, så bliver det aktive stof i salviaen krystaliseret når det kommer igennem vandet og så opnår man dårligere / ingen virkning ?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Sway skrev:
Er det ikke noget med at hvis der er vand i bongen, så bliver det aktive stof i salviaen krystaliseret når det kommer igennem vandet og så opnår man dårligere / ingen virkning ?

Der må ihvertfald være noget med den dårligere/ingen virkning, da folk anbefaler at man gør det uden vand.

Men kan jo også bare være en myte eller op til den enkelte person, lidt ligesom nogen siger man SKAL bruge stormlighter og nogen siger det er fuldstændig ligemeget.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Temperaturen skifter meget alt efter om du slammer hovedet med 4000W sugeevne eller om du stille og roligt lader det boble

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Har prøvet på bong med vand nogle gange og der virker altså ganske glimrendne kan jeg så sige, så det med at det ikk' virker med vand er en røver :wink:

første 2 gange jeg prøvede røg jeg 20X ekstrakt med en normal lighter uden nogen virkning. Og røg da et ½ g begge gangene ca.

Så blev der købt mere salvia hjem, og fik fyldt vand-bongen endnu engang. Denne gang røg jeg så med 3 flammer fra normale ligtere, og det virker sku' fint. Blev skudt helt over i en anden verden.
og den fremgangsmetode har mig og kammeraterne brugt siden. Og har virket hver gang.

Så vil andbefale en stormlighter eller 3 flammer på en gang, tror simpelthen ikk det får nok varme ellers. Det gav ihvertifald ingen effekt på mig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja OK 500mg 20X på bong uden effekt? :shock:

Røg 125mg 5X ekstrakt første gang på bong uden vand og med godt ild i... Gav fin-fin effekt

Jeg brød ikke rigtigt igennem da jeg puttede vand i en dag, men fik da effekt.

Det med flammen betyder en del, mens vandet nok har mindre betydning, men hvorfor ikke ryge uden vand bare for en sikkerhedsskyld? Røgen bliver heller ikke ligeså varm som hashrøg så vandkøling er imo overkill

Titel:
MEGATRON

Billede

Vil i vurdere denne pibe til at være tilstrækkeligt til at få fuld effekt ud af salvia og/eller DMT?

Den er 10 cm lang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
dopamin skrev:
Vil i vurdere denne pibe til at være tilstrækkeligt til at få fuld effekt ud af salvia?

Den er 10 cm lang.

REN TEORETISK vil jeg sige ja. Der er ikke så meget røg der går til spilde, da du får hele ind meget hurtigt. Dette burde også medføre højere temperatur, som frigiver de gode stoffer i salvia. Men ved ikke om jeg er helt galt å'en!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]