Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Læderland
En ven og jeg har besluttet os for at prøve kratom. Vi har hver især læst en hel del om det og føler begge at vi er klar, så planen var at det skulle være i aften. Nu sidder jeg så med et par spørgsmål jeg ikke synes jeg har kunne finde et ordentligt svar på, efter at have søgt rundt omkring herinde og læst andre steder.

1) Opskriften på http://www.sagewisdom.org/kratomguide.html havde vi tænkt os at følge, dog har jeg læst herinde at citronsyre i vandet skulle være en god ide, da nogle alkaloider er gladere for syre end de er for vand, er dette sandt i forhold til Kratom? Og hvis ja, hvilket forhold mellem vand og citronsyre bør jeg gå efter?

2) Guiden ovenfor foreslår op til 6G for en stimulerende rus men både min ven og jeg er væsentligt mere interesserede i den bedøvende virkning(eller hvordan man forklarer det) ville 7.5g til hver være en dum mængde? vi er begge førstegangs brugere af kratom.

3) Mange steder bliver der foreslået at man skal faste minimum 3 timer før, indebærer dette også væske?

På forhånd tak.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Faste indebærer aldrig væske :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Takker for svaret :) Mente jeg heller ikke men har kun prøvet at faste i forbindelse med operationer så vidste ikke helt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Dosen kommer helt klart an på kvaliteten af dit kratom... 3g af det gode plejer at give en high effekt, 5+g giver en stener effekt... Husk at indtage på tom mave

Har altid bare lavet the på blade eller ekstrakt, ikke noget citron og har virket helt perfekt

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Bare kom en sjat citron i, det skal nok gøre det. Køb eventuelt en frisk citron og pres ned i gryden.

Men søg herinde, der er en tråd om kratom-opskrifter herinde et sted.

Kratom er herligt, god stener!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg takker for de gode svar :) Har godt set der er en del opskrifter herinde, var bare interesseret i om hvorvidt syre havde nogen effekt eller ej :) Regner med at smide en triprapport op når jeg engang er klar i hovedet igen, synes jeg at jeg skylder siden efter at have fulgt inaktivt med i ~5 år :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
tænkte på om der ikke kunne skrives noget om kratom på jeres Wiki.. har også tænkt mig at prøve med aner ikke rigtig om der er noget bivirkninger eller noget

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
KingOfBongbong skrev:
tænkte på om der ikke kunne skrives noget om kratom på jeres Wiki.. har også tænkt mig at prøve med aner ikke rigtig om der er noget bivirkninger eller noget

Personligt har jeg aldrig oplevet bivirkninger - bortset fra, at det fjerner alkohols virkning. Ret trist at vågne op hos sin kæreste og skulle brække sig, og ikke kan finde døren, selvom man udemærket kender rummet. :badidea:
Men meget sjovt først at vågne når man står op!
[/i]

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Insulin skrev:
Jeg takker for de gode svar :) Har godt set der er en del opskrifter herinde, var bare interesseret i om hvorvidt syre havde nogen effekt eller ej :) Regner med at smide en triprapport op når jeg engang er klar i hovedet igen, synes jeg at jeg skylder siden efter at have fulgt inaktivt med i ~5 år :P

Vil ikke anbefale at du bruger citron syre, altså som denne Billede

Men det er måske heller ikke det du mener, nok bare citronsaft!? Ville bare lige gi' en heads up=)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Så blev det afprøvet og må indrømme jeg er en kende skuffet :/

min ven og jeg kogte the på de 15g blade vi havde, vi gjorde det over to omgange begge to med 3dl vand og saften fra en halv frisk citron...Det smagte som i beskriver det herinde men synes ikke rigtig at jeg fik den effekt jeg havde håbet på....Bevares der var skam en rus som sådan men synes ikke den var særlig potent, vil give den en +/- på shulgin skalaen for kan reelt set ligeså godt have været et placebo...

Fungerer kratom på samme måde som tjald i form af at man kan risikere ikke at få nogen virkning første gang? det oplvede jeg nemlig første gang jeg røg tjald...Hvis ja så tyder alt på at min ven og jeg vil prøve igen om en 5 ugers tid med samme dosis, ellers var planen at bestille 30g så vi har mulighed for at redosere...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Husk at der kan være stor forskel på styrken af bladene... Har ædt 10x ekstrakt i mængder der svarer til 100-150% mere end dosen med gode blade, uden bedre effekt...

Hvis det er gode kvalitetsblade så burde 3g være nok til en følelse i kroppen, 5g mere end nok. Blandet med noget god hash og skunk blev effekten næsten for meget, så tror i har fået fat i noget lav-kvalitets

...og jeg har endda aldrig brugt citron til min kratom

Titel:
MEGATRON

Det virker som om i har fået kratom af dårlig kvalitet, ved 6-7 g opnår jeg en dejlig eufori og en afslappende ligegyldighed - dog med forstærket empati overfor omverdenen(kan godt finde på at knibe en tåre til dr. phil på kratom :oops: ).

Ps. I skal ikke regne med at blive synderligt "lamme" af kratom.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nu har jeg desværre ikke anden erfaring med opiater så havde baseret mine forventninger til det ud fra triprapporter men ja vil skyde på kvaliteten har en hel del at sige i den her sag...Men det ved jeg ikke? hvis kvaliteten er ordentlig er rusen så lige så potent som f.eks. rigtig god skunk? eller er det at sætte ens forventninger for højt?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der er intet lovligt i DK der når cannabis til sokkeholderne, men lidt sjov kan man da få ud af det

Men kratom giver helt sikkert effekt i rette doser og rette kvalitet. Kvaliteten kan svinge meget!

Titel:
In our memories

Anden kratomguide: http://kratomtea.wordpress.com/2008/01/ ... formation/

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
First time users - Kratom reacts differently for everyone. Kratom does not work the first few times for about 25% of people trying it (opioid experience has nothing to do with it). Kratom also has a plateau (described below). Everyone’s plateau is different so dose lightly your first few times!!

I lyset af det her overvejer jeg lidt at skaffe kratom fra samme sted næste gang bare i større mængder så jeg kan redosere hvis det virkelig er skod kratom, god ide eller burde jeg bruge mine penge mere fornuftigt?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Drop det der, hvis i ikke har kunnet mærke noget i de mængder lugter det af svag kratom

Køb noget kraftigt og i burde kunne mærke noget omkring de 2-3g...

Btw. Hypnotikas link --> søge søge --> køb bufo alvarius :shock:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Godt nok :) Jeg takker mange gange for de gode svar.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det lyder som om du har fået noget af det dårlige bali der har været ude... Hvis det er fra den høst, så kan du ligeså godt smide det ud, man kan ikke engang lave ekstrakt på det. Skaf noget ordentligt kratom og LAD VÆRE med at dosere 15 g. igen! Start med 4-5 g. for bali og lidt mindre (~3 g.) for thai og malaysia.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Doserede skam heller ikke 15g til en person :) 7,5 pr. person da vi begge, som tidligere skrevet, er mere interesserede i den beroligende virkning end den euforiske :) men følger nu alligevel de generelle doserings råd næste gang, så må vi håbe det næste jeg skaffer er af en ordentlig kvalitet :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]