Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 maj 2025 16:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej allesammen.

Jeg har fået en email fra en Hr. Walter som arbejder på TV Danmark 2. Han vil lave nogle udsendelser om psilocybinsvampe, og vil helst gøre programmerne så neutrale som muligt. Derfor søger han nogle, helst fra Jylland som er interesseret i at lave interview til TV'et, om effekten og hvorfor man bruger svampe som rusmiddel. Man kan selvfølgelig være anonym, hvis man ikke ønsker at blive offentlig udstillet.

Er der ikke et par stykker derude som synes det lyder spændende? Så kan du/i enten emaile mig, eller skrive på:
wat@ammulti.dk til Walter Turnowsky.

Hygge til.
Loonie

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg stoler ikke en skid på TV Danmarks "neutralitet"! Jeg opfordrer jeg til at lade være med at melde jer. Jeres udtaleser bliver helt sikkert klippet til så de passer til mediernes stereotype syn på svampebrugeren. De lokker jeg til at fortælle om et badtrip, hvilket de helt sikkert klipper ned og viser som det eneste i programmet - bare hør Rolf's svampe "interview". Lad vær, Lad vær! - de skullfucker jer i baghovedet!!
Grunden til denne negative tone er at samtlige medier de sidste par år har kørt intens hetz mod alle former for bevidsthedsudvidende/indskrænkende midler og har derfor været en stærk faktor i kriminaliseringen af intelligente velfungerende unge mennesker. Lad være med at fodre det store stygge fede mediesvin med fulfoder!

Det var bare mit sure opstød!

Ashoka

[This message has been edited by Ashoka (edited 09-01-2001).]

Medlem

Jeg vil bare give min fulde støtte til Ashokas synspunkt. Jo mere debat jo flere forbud.

/Para

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Damn!

Det er jeg totalt uenig i, hvis folk har nogle gode udtalelser så synes jeg man skal bruge enhver lejlighed til at sprede dem!

Debat er den eneste måde at få folk i snak på.

MTV
MAds Jensen

PS! Fedt blad

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, gerne debat, men fanema ikke på TV Danmarks principper eller Ekstra Bladets for den sags skyld. Jeg har intet imod debat, men det er sjældent at der foregår en neutral debat i medierne. Medierne hidkalder såkaldte "eksperter" for at forsvare deres egne synspunkter. Medier er og har altid været politisk orienteret. F.eks DR er socialdemokratisk, TV2 er Venstre og TV Danmark er Dansk Folkeparti..

Og de er alle imod psilocybin svampe..

Ashoka

[This message has been edited by Ashoka (edited 10-01-2001).]

Medlem

Geografisk sted: Mars
TvDK er flimmerens svar på EB.

Lyn

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ashoka har helt ret - der er ingen tvivl om hvilken indgangsvinkel TV Danmark har på psilocybinsvampe, på den anden side så er jeg sikker på at de i sidste ende nok skal finde frivillige. Derfor er det måske meget hensigtsmæssigt hvis det er de rigtige mennesker der stå frem - og præsenterer svampende sagligt.
I TV Danmark programmet 48 timer "Weekend narkomaner" sendt i foråret, havde redaktionen fundet 3 gutter fra Lyngby - der uhæmmet væltede diverse stoffer i halsen over en weekend. Jeg fik selv indtrykket af at de følte sig ret smarte! Men jeg tvivler på at andre så det på den måde.
Jeg vil derfor opfordre folk til at kontakte TV danmark, hvis de føler at de kan komme med en saglig indgangsvinkel.

------------------
zIoN iS fOr ReAl -

[This message has been edited by zionboy (edited 10-01-2001).]

Efter hvad ham fra TVDK har skrevet til mig, så vil han ikke kun have udtalelser fra den side som taler for ulovliggørelse af svampe. Det er derfor han vil have nogle til interviews. Men man bliver helt sikkert også spurt om de negative sider ved brug af svampe, fx. badtrips osv. Men jeg kan desvære (selvfølgelig) ikke forsikre jer om at de vil klippe således det kun er de negative sider der kommer frem, sådan er pressen jo Billede.

Rolf jeg sender dit telefonnummer til ham gutten, så må vi se.

mvh
Loonie

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg er ikke jyde men jeg vil da med glæde interviewes til TV. Jeg er da godt klar over at uanset hvad jeg siger så vil det i sidste ende få en lidt negativ vinkel når de er færdig med at klipppe. Men så længe jeg kan få et ord ud så har vi da vundet noget.
Men det ku jo være at min ringe alder vil få visse mennesker til at se på mig med onde øjne og jeg derhved vil blive det nye grundlag for EBs næste argument mod stoffer " Børn på 16 år narkomaner af LSD og euforiserende svampe. "
'Men hvad synes i `???

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det eneste mere mediebelysning vil medføre er mere hype om svampene og derved en hurtigere kriminalisering af dem. Engang troede jeg at DR2 var på vores side - jeg tog fejl!! I så vel alle U-land undersøger...
Det man skulle gøre var optræde fuldstændigt uanonymt og upåvirket i ført jakkesæt og finkæmmet hår og sagligt forklare hvordan og hvorledes svampene fungerer og hvordan de så udemærket udvider ens horisont. Hvem fanden har lyst til det? - jeg har ikke!
Hvis eventuelle frivillige møder op i deres techno/flipper/afslappedende tøj og er anonyme, vil programmets seere, som højst sandsynligt er ligusterfacister af primakvalitet, straks tænke: "Det er typisk de unge.. De er flove over hvad de laver, det er derfor de gemmer sig.. De er halvkriminelle.. De vil bare ødelægge deres liv.. og bla, bla, bla". Ja, gu er man flov, man er udemærket godt klar over hvad arbejdsgivere, familie og bekendte vil tænke: "Han/hun er ude i noget snavs" og "Bare han nu ikke stikker mig ned med en brødkniv!".. etc..
Vejen frem er ikke igennem mediernes ensretningsmaskine, der må findes en anden bedre måde at budskabet ud.

Ashoka

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
dd

Senest rettet af loader 09 feb 2005 15:27, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg har ikke noget imod at blive interviewet ikke anonymt men jeg er jo kun 17 og har kun prøvet svampe 3 gange så det er nok ikke helt godt nok ? Men både forældre og venner har fået det at vide har ikke noget job så det !

------------------
Støt fri hash !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror faktisk det vil skade MEGET hvis et par 15-18 årige gutter fortæller om svamperus m.m.. Ikke fordi at jeg mener at alle 15-18 årige har et skævt forhold til svampe, men fordi at I teknisk set ikke anses som voksne endnu - og derfor ikke blive taget seriøst!
Jeg synes ikke at man skal deltage for oplevelsens skyld, men derimod kun hvis man virkelig gider slå et slag for svampene. Hvis du ikke er 100% seriøs og virkelig har check på dine argumenter så vil optræden i TV være til skade. Jeg har endnu kun set en mand som virkede overbevisende, ham svenskeren indefra Soma. Billede

------------------
zIoN iS fOr ReAl -

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
ddd

Senest rettet af loader 09 feb 2005 15:27, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Geografisk sted: det rager ?
jeg må indrømme at det her lugter suspekt....

men hvis nogen af jer vælger at melde jer, jamen held og lykke så...

-----------------
The important thing is this:
to be able at any moment to sacrifice what we are
for what we could become.
~ Charles du Bois
------------------

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Jeg stiller gerne frivilæigt op, og fortæller mine egne erfaringer. Selvom jeg lige har haft et mega bad trip så har jeg da ellers kun haft positive oplevelser. Jeg er efterhånden kommet til den beslutning at man skal sku vente til man er gammel nok. Det kan så diskuteres hvad gammel nok vil sige. Jeg var selv 17 første gang og det er nu lidt over et år siden.

Så til alle jer derude som stadig er teenagere. Vent dog forhelvede, ryg noget pot i stedet for.

Selvom jeg selv har haft mange gode erfaringer med psychedeliske stoffer vil sige at det er sku ikke noget legetøj, og ikke beregnet til fest. Så hvis i bestemmer jer for at i er sku gamle nok hvad end jeg siger, så hav respekt for stoffet, da det er sku kraftige sager. En ting er at have drukket/røget for meget, noget andet er at ligge og rode rundt på gulvet ude i en gang og ikke vide hvor fanden du er henne af og ikke forstår hvorfor det gør ondt når man hamrer hovedet ned i fliserne.

Hvis jeg skal være med ønsker jeg ikke at være anonym da jeg mener at man skal stå frem med sine meninger.

FlashBack

Dedikeret medlem

bedre en frqa psychedelia.dk end en eller anden som bare har guffet en pose "ukendte" svampe på roskilde festival....

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-
-= GLÆDELIG JUL =-
www.smurf3000.com

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]