Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
TJiLLe skrev:
(..)Efter sigende kan folk der misbruger det meget ændre personlighed og blive temmelig ego-centreret.

Det er IMO et generelt fænomen med misbrug af mange psykedelika.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
TheBo skrev:
Psychedelic: Jeg skal ikke kunne sige, om en enkelt gang om ugen kan give bivirkninger, men jeg kan til gengæld med pænt stor sikkerrhed love, at en gang hver anden uge giver mindre risiko for det. Det lyder ikke som det mest behagelige, Olney's. Har læst et langt dokument om det, og jeg synes personligt ikke, chancen er værd at tage.

I øvrigt mener jeg ikke, at Keta er en åndedrætdepressant. Er faktisk nærmest helt sikker på, det ikke er.

Du mener vel "risiko" istedet for "chance" :P ?
Jeg vil lige gøre opmærksom på at Olney's lesions ikke er observeret i mennesker - og så vidt jeg ved kun er set i visse forsøgsdyr efter indgift af grove doser MK-801-(+) (et modelstof for dissociativer). Hele rapporten er derfor efterhånden ret omdiskuteret. Alle lader i hvert fald til at være enige i at tingene absolut ikke ser så skræmmende ud som William White fik dem til at fremstå. Se f.eks. denne artikel: The Bad News Isn't In. Hvis stoffet påviseligt inducerede små læsioner i hjernen indenfor et rimeligt dosis-interval, ville de farmaceutiske formuleringer af stoffet også prompte blive fjernet. Selvsagt anvendes meget højere doser til bedøvelse i forbindelse med operation, end hvad folk tager rekreativt.
Dermed ikke sagt at det er en god idé at tage dissociativer som ketamin ofte. Selv om det ikke inducerer varige mén i hjernen, kan sindet sagtens komme ud på et sidespor - og ketamin KAN altså være ret vanedannende for visse personer.
Jeg tilslutter mig hvad andre har anbefalet, med at tage ketamin sammen med en let dosis af et eller andet psykedelisk virkende stof. Det gør at man kan bruge mindre doser ketamin for at opnå en tilfredsstillende effekt, samtidig med at man ofte har en mere "klar" oplevelse, som man kan huske mere af.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

TJiLLe skrev:
Man kan sagtens få tolerance af ketamin.

Og jo mere man tager det, jo mere vil det blive en fysisk rus, fremfor psykisk.
.

Præcis.Jeg kunne mærke en udtalt tolerance da jeg møjede mig med nogen gram for et stykke tid siden.
Jeg kunne forestille mig man kunne rende ind i nogle grimme abstinenser hvis man bare brugte løs i ugevis,eller månedsvis. :twisted:

Titel:
Medlem

selvfølgelig er der da tale om at man opbygger tolerance overfor ketamin, det er da kun folk der ikke har prøvet det særlig meget, der kan sige modsat har set folk i indien der skyder 3 ampuller IM uden at ryge helt i k-hole.

Titel:
Dedikeret medlem

gehena skrev:
selvfølgelig er der da tale om at man opbygger tolerance overfor ketamin, det er da kun folk der ikke har prøvet det særlig meget, der kan sige modsat har set folk i indien der skyder 3 ampuller IM uden at ryge helt i k-hole.

Nu er "ampuller" jo et vidt begreb.

OT: iøvrigt stiller jeg mig kritisk overfor andres objektive vurdering af, om man er i k-hole. Hvordan er det muligt at bestemme det?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
IME udvikler man tolerance overfor K, et par uger eller 3's pause råder dog bod på det. Da jeg i en periode doserede flere gange dagligt røg min ideele dose fra omkring 100mg til 150mg i løbet af meget kort tid.
OT: vil jeg ligesom Laden stille mig kritisk overfor andres vurdering af hvornår en person er i K-hole, udover en fraværende respons på ydre stimuli, må det være temmelig svært at vurdere :s

Titel:
Medlem

laden B.: ampullerne jeg kender fra indien er altid 50mg opløst i 10ml

Jeg kan da godt forstå din skepsis mht vuderingen af om andre er i k-hole min personlige vudering er da også kun bygget på om de er i stand til at tale, uafhænig om det er volapyk der kommer ud.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
Folk der er gåret i k hole burde ku passe sig selv det næste stykke tid..man er ik i trivl når det rammer en. selv...,

gehena : ketamin (ketalar, ketavet, ketaset) mm, fås nu i flere varianter os i Indien, 10, 40 , 50 og 500mg pr 10ml

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Jeg hiver lige den her frem igen for at poste noget om emnet jeg fandt i et radiointerview med Shulgins omkring langtidsskader og afhængighed af ketamin. Det er 16:50 inde i udsendelsen.
http://www.sendspace.com/file/we72bu
File Name: Interview Shulgins.mp3
Size: 17MB | Description: 16_50_shulgins_about_ketamine

Måske nogen fra tråden har ny info omkring tolerance, skader & afhængighed osv. vedr. Ketamin.

Senest rettet af Kaktus Klausen 15 mar 2008 13:57, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Gammel tråd, men stadig relevant.

Jeg kan personligt og kender adskellige andre der kan skrive under på at Ketamin kan både kan være psykisk afhængighedsskabende, men især opbygge en massiv tolerance...

Er der nogen af jer der har oplevet mærkbare langtidseffekter ved høj og/eller hyppig dosering af K?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Gammel tråd, men stadig relevant.

Jeg kan personligt og kender adskellige andre der kan skrive under på at Ketamin kan både kan være psykisk afhængighedsskabende, men især opbygge en massiv tolerance...

Er der nogen af jer der har oplevet mærkbare langtidseffekter ved høj og/eller hyppig dosering af K?

For mig er det afhængighedsskabende hvis jeg gør det for meget.
Og når jeg det punkt går der flere unger før jeg kan mærke fuld forbindelse mellem krop og hoved igen

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg indtog i en kort periode enkelte k-hole doser med tre ugers interval. Jeg lagde mærke til at doserne skulle øges mere og mere for at opnå en ordentlig effekt.

Og som nævnt kan det også være yderst vanedannende, især i lamme doser der er under k-hullet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Jeg opbyggede igennem 1 års tid en massiv tolerance og endte på at injicere 600 mg ad gangen. De sidste gange huskede jeg intet fra selve trippet, men vågnede op i en skizofren tilstand, hvor jeg f.eks. en gang viste imaginære personer rundt i min lejlighed fordi jeg troede de skulle købe den. Af langtidseffekter har jeg kun oplevet at få periodiske flashbacks.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]