Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 jul 2025 10:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Højt, højt oppe
Hey

Jeg har sammen med min bror og en kammerat aftalt at prøve at lave et grow, der er ingen af os der har prøvet det før. Jeg har læst forskellige guides igennem, og har også fået nogle tips fra en kammerat der gror selv.

Så nu ville jeg høre om folk herinde også kunne hjælpe mig lidt :D

Vi alle tre har tilsammen 5000-10.000 kr at købe udstyr og frø for.
Vi havde tænkt os at plante i jord og finde noget god gødning (både veg og bloom) og selvfølgelig at vande det. Vi har afsat et helt rum til det ca 5x5m, så der burde være plads til noget godt.
Vi kunne godt tænke os at plante nogle forskellige sorter(3), så vi ikke ryger det samme hele tiden.

Der er nogle primære emner vor jeg syntes at kunne bruge lidt hjælp:

-Hvilket udstyr skal vi have fat i, hvilke pærer er gode, det rigtige jord, hvilken gødning..

-Skal vi vande med noget specielt og hvornår, plantens lys/mørke forhold...

-Bedste måde at høste på, få mest mulig kvalitet og kvantitet af planten...

-Hvilke frø ville være bedst, hvilke er nemme at plante, hvilke giver meget, hvilke giver en god high...

Jeg har kigget lidt på nogle forskellige sorter og ville gerne høre jeres mening om dem:

California Orange
Durban Poison
Northern lights
Skunk #1

Jeg skriver videre på denne tråd, for jeg er for træt nu, men kom gerne med comments, hvis det giver mening...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hop over på http://dcfonline.dk og få nogle gode idéer, se også foraet dyrkning herinde igennem. Der står alt hvad i skal bruge samt svar på alle jeres spørgsmål

Mvh.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det lyder spændende! :)

Jeg synes at i skal prøve at læse CF-guiden igennem som det første http://dcfonline.dk/cf da den vil kunne give jer svar på det meste! ;)

Hvis i derefter stadig skulle være i tvivl om noget så er i selvfølgelig altid velkommen til at vende tilbage med flere sprøgsmål! ;)

Det er en lidt nemmere måde at gøre det på da vi jo så slipper for at skulle til at besvare de samme spørgsmål igen og igen hvilket godt kan blive lidt træls i længden! ;) :P

Held og lykke med det! :joint:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Højt, højt oppe
Jeg kan godt se hvad i mener med, at det er irriterende at skulle besvare de samme spørgsmål hele tiden.
Men jeg har læst guiden på DCF, og har en god ide om hvordan det skal foregå, men hvis man får et par gode råd og lidt hjælp af "rigtige mennesker" er der flere svar at vælge imellem, og man kan derfor få en meget bredere opfattelse af hvordan det skal gøres.

Blandt andet syntes jeg ikke at guiden beskriver hvordan man høster, så godt. Jeg kunne også godt tænke mig at få svar fra rigtige mennesker, på hvad deres erfaringer har været med de forskellige sorter, og hvilke der måske er gode til begyndere.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det er da selvfølgelig rigtigt at det ikke er alt som står beskrevet i guiden men de mest grundlæggende ting står der i hvert fald og det er også derfor at det er enormt rart at der findes forskellige forums hvor man kan diskutere de ellers øvrige ting i! :)

Grunden til at der bliver henvist til http://dcfonline.dk er sådan set kun fordi at siden udelukkende beskæftiger sig med cannabis og alt hvad der ellers har med planten at gøre og at du derved har meget større chance for at få alt den hjælp du nu behøver! ;)

Mvh; Sundi

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Citat:
Blandt andet syntes jeg ikke at guiden beskriver hvordan man høster, så godt

Det er jo heller ikke en gro-guides formål. Det har man andre guides til... Fx. hashguiden i min signatur selvom der ikke er så meget med høst endnu

Som Sundi rigtigt nok skriver så skrev jeg adressen til DCF fordi der er et dedikeret forum til dyrkning, udover CF guiden som giver svar på en del men langt fra alt.
Du kan evt. kigge alle de tråde igennem som andre har lavet hvor de spørger om præcis det samme, eller selv lave en tråd med specificerede spørgsmål når du har læst en del selv.

Godt groheld

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: lolland
held og lykke

Titel:
Medlem

du kan self. tage 1 sativa, indica også en blanding af begge :-) ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]