Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 jul 2025 20:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Her er lidt for den dovne botaniker og den nymoderne nørd...
en smule bøvlet og jeg ville nok foretrække traditionel vanding men synes lige jeg ville dele dette tiltag med jer da jeg synes det virker ret spændene :)

Botanicalls Twitter answers the question: What's up with your plant? It offers a connection to your leafy pal via online Twitter status updates that reach you anywhere in the world. When your plant needs water, it will post to let you know, and send its thanks when you show it love.

http://www.botanicalls.com/twitter/index.htm
Info om hvordan det opsættes - step by step

http://twitter.com/pothos
en lille demo af det

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Det er smart - men bøvlet. Hvis man kunne købe et færdigt sæt ville det være rigtig godt!

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Det var da en sjov ting... Men lige et par noter.

Så vidt jeg husker, så er det ikke altid lige nemt at måle fugtigheden. Kommercielle fugtughedsmålere kan godt være ret pricy, og tvivler lidt på at 2 søm og "ca. 3 cm fra hinanden" er specielt præcist. ...og at bruge en Arduino virker lidt som overkill :)

Folkene bag siden virker forresten som nogle meget mærkelige typer...:
Citat:
Botanicalls was developed to provide a new way for plants and people to communicate in order to develop better, longer-lasting relationships between them. Instead of using an automatic watering system or developing methods for plants to text or email people, the Botanicalls team has created the means for a more personal relationship. Each plant has a unique voice based on its botanical characteristics, and each has the ability to tell people when they are in need of assistance. They're also polite: they make sure to call and say thank you when they get a good watering.

-- http://www.botanicalls.com/

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Læderland
Ideen virker da meget smart men med den pris det må koste at bygge sådan en kan det da umuligt være det værd :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kan godt ske det er lidt OT det her men det var lige noget der slog mig.... Er der ikke nogen af jer derude der har (lavet) et smart autovandings system til jeres jordgrow så man kan slippe for at skulle vande sine planter hele tiden så de nærmest bare passer sig selv? Det ville da være ernorm dejligt hvis man bare kunne lade sine planter passer sig selv bare en gang imellem! og især når man ikke lige er op af dem 24/7!!?? :)

Hvis der er nogle af jer der har (lavet) et eller andet smart system så må i meget gerne poste det (gerne billeder) for jeg er seriøst opsat på at få det lavet!! :) :P

Håber det er iorden at jeg lige smider det her? :roll: (skulle måske have startet et nyt emne?)

Mvh; Sundi

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Helt iorden Sundi! :)

jeg ved der findes flere af den slags systemmer man kan købe i plantecentre og rundt omkring men de virker aldrig ret godt synes jeg.. så vil også meget gerne høre om der var noget som virkede!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Det burde kunne laves med noget afbryder, vandslange og tidsafbryder?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
Sundi skrev:
Kan godt ske det er lidt OT det her men det var lige noget der slog mig.... Er der ikke nogen af jer derude der har (lavet) et smart autovandings system til jeres jordgrow så man kan slippe for at skulle vande sine planter hele tiden så de nærmest bare passer sig selv? Det ville da være ernorm dejligt hvis man bare kunne lade sine planter passer sig selv bare en gang imellem! og især når man ikke lige er op af dem 24/7!!?? :)

Hvis der er nogle af jer der har (lavet) et eller andet smart system så må i meget gerne poste det (gerne billeder) for jeg er seriøst opsat på at få det lavet!! :) :P

Håber det er iorden at jeg lige smider det her? :roll: (skulle måske have startet et nyt emne?)

Mvh; Sundi

det er godt nok ikke hjemmelavet, men jeg har et vandingsanlæg i mit drivhus som jeg er rigtig glad for - det er rigtig rart når man ikke kan være hjemme og vande hele tiden.

timer på vandhane, vandslange på timer
slange graves ned og tækkes over til drivhus
slange forgrenes ud i små drypvands'hoveder' til potter, og i et par vandforstøvende sprinklere for oven. de kan allesammen slukkes for så de ikke vander sammen med resten, eller man kan vælge at bruge et drypvands-hoved som man kan skrue op og ned for så det vander den mængde en bestemt plante har brug for. skide smart, og jeg tror ikke vi har brugt mere end (max) 500 kr, og så den tid det tager at sætte op. jeg kan tjekke mærket for dig senere.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Sundi skrev:

Mvh; Sundi

Dcf har en fremragende komplet guide angående drypsystem med billeder og alt beskrevet fra punkt til prikke :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ganja-Man: Tak for tippet, det lyder da meget smart :) nu har jeg godt nok ikke lige en vandhane installeret i nærheden af det rum jeg dyrker i så det går vidst ikke i mit tilfælde :) Jeg er heller ikke lige helt med på hvordan det foregår det med "timeren på vandhanen og vandslangen på timeren" osv da den eneste timer jeg har arbejdet med er den til stikkontakten :P men man kunne vel i stedet for vandhanen bare bruge sådan en af de der store (regn)vandsbeholdere man kan tappe vand fra og så installere timeren på den? (bare et gæt)

Gartnersvinet skrev:
Dcf har en fremragende komplet guide angående drypsystem med billeder og alt beskrevet fra punkt til prikke :)

Vil jeg lige prøve at tjekke når siden kommer op at køre igen ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]