Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 jul 2025 07:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Hvis man kan få ordineret sin heroin gratis, eliminerer det så ikke alle de klassiske farer ved stoffet; smittefaren ved deling af kanyler(socialt problem), Uren heroin(giver bylder og sår), prisen som driver brugerne ud i kriminalitet. Alt sammen væk. Eneste tilbageværende risiko er vel overdosis. Ellers skulle der vel ikke være noget i vejen for at opleve den ultimative rus dag ud og dag ind?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Udover du nok smadre dit liv, så jo

Titel:
Medlem
Brugeravatar

desuden er det ik bare sådan lige at komme ind i systemet mht. metadonvedligeholdelse (og i fremtiden så også for heroin). det er ikke noget du bare lige går ned og sir "gi mig en flaske doner, frøken" ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Man regner med at nogle hundrede ud af adskillige tusinde vil få tilbudet, så hvis du går igang nu, kan det være at du om et halvt eller helt årti kan få statsstøtte heroin, så du bliver altså nødt til først at være igennem det sorte marked før du når til den rene varer...

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Ok, så venter jeg lidt men jeg sværger, engang når børnene er flyttet fra reden og jeg kan blive pensioneret, så bliver det et liv i sus og rus i farfars månebase alfa-hus.

Bortset fra det, så synes jeg det er helt utroligt at det er en realitet det her. :shock: Folk får kæmper bøder for besiddelse af ubetydelige mængder hash, mens heroin bliver udleveret til misbrugerne... :? Det er jo en form for harmreduction, men hvor samfundet kun tænker på sin egen vinding ved ordningen. Principielt er det noget rod og stik imod al anden politik på stofområdet.

Er det helt utænkeligt at forslaget er kommet frem fordi der sidder nogle læger og bliver lidt lune ved tanken om at få adgang til heroen?

Titel:
Medlem

Det er vel for at skaffe nogle stemmer?
Nu gør vi alle noget for de små stakler. STIK MIG DIN STEMME!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg skrev følgende på Ekstrabladets kommentarer nedenfor deres artikel:

---
Vi hører ellers altid den evindelige undskyldning om, at Danmark er ih-og-åh så speciel og forskellig fra samtlige andre lande i verden. Men det er et smukt særsyn, at politikerne faktisk bøjer sig for fakta.

Som flere har sagt, så er der typisk andre psykiske og sociale problemer, der har ansporet til heroinmisbruget. Med dette tiltag får man i det mindste taget det yderligere pres af disse mennesker, som er at de skal skaffe 1000 kroner om dagen til narko. Det kan meget vel være det, der bremser deres ofte forbuds-skabte sociale afsporing mod afgrunden. Dette kan ofte være en forudsætning for at rehabilitere dem, så faktisk sender man en pæn portion af de 70 millioner afsted til netop rehabilitering.

Desuden er det en smuk gevinst for ungdommen, specielt hvis programmet bliver gjort mere omfattende end i dag. For det øjeblik staten og den lovlige side af samfundet legaliserer heroinen til denne type medicinsk behandling, så tager man stofferne ud af hænderne på det sorte marked. Dette vil betyde en langt mindre aggressiv markedsføring af heroin til vore børn og unge, for næsten alle narkomaner vil før eller siden deale, men det behøver de ikke gøre længere (det gælder faktisk de fleste stoffer, at når man begynder at legalisere, regulere og skadesreducere, så opnår man hidtil uset kontrol med om de unge bruger stofferne).

Jeg kan ikke helt følge de debattører, der i denne tråd er røget helt op under taget. Gør det virkelig så ondt på dem, at man udskriver heroin til belastede narkomaner - og gør det så ondt på dem, at de faktisk foretrækker at fortsætte en langt dyrere og meget mere inhuman politik på området?

Med legaliseret heroin bliver der færre dødsfald, færre sygdomsforløb og et medmenneskeligt håb for, at flere narkomaner kan finde overskuddet til at komme ud af deres problemer. Og hvem kan ikke unde deres medborgeren en mindsket risiko for indbrud, tyveri og røveri?
---

Ang. de 70 millioner, så vil jeg vædde på, at det ikke er heroinen, der koster alle de penge, for hvor svært kan det være at lave, når en flok bjergbånder i Afghanistan kan koge det i olietønder? Det er alt det administrative, alle de ekstra folk, der skal ansættes i SST, kontrollen osv. osv.

Men ja, jeg synes det er en strålende ide - taget i betragtning af at det egentlig er et rigtig møgproblem at være afhængig af heroin (og i øvrigt have det (selv-)medicinske behov for at junke sig selv til I-Don't-Care-Land).

Vi kan selvfølgelig godt diskutere moral, men også huske på at de nuværende høje moralske faner i den grad har gjort ondt værre for alle de nuværende narkomaner.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg er helt enig i alt havd du siger, Malkavian. Når jeg hæver et øjenbryn over ordningen, så er det fordi jeg ser noget dybt hyklerisk i forhold til den gængse holdning til stoffer.

Altså, vi lever i et samfund hvor der udøves kemisk kontrol med vores hjerner. Vi må ikke selv bestemme over vores sindstilstand. Alle stoffer på nær nogle få traditionsrige samme, er forbudt og der eksekveres hårdt ved overtrædelser.

Så vælger man pludselig at ville hjælpe den hårdeste kerne af stofbrugere. Herligt, samfundet tager endelig ansvar for dets svageste. Båååt, forkert. Samfundet vil bare slippe for de omkostninger det er at have heroinmisbrugere rendende og lave ravage. Det giver samfundet kontrol over stoffet og hindre at nye unge mennesker følger samme spor. Så rent præventivt er det endnu et skridt i krigen mod stoffer. Det er bare langt mere veludtænkt.

Hvis dette bliver en succes, så burde de næste logiske skridt være at slække på lovgivningen i forhold til andre ulovlige substanser. Men det ved jeg jo er utænkeligt fordi samfundet ikke ser en lige så tydelig gevindst ved det. Holdningen er stadig den samme, alkohol = good, alt andet = Baaad.

Selvfølgelig under jeg folk at de skal få et godt liv. For heroinjunkierne vil det være en stor lettelse. Det jeg synes mangler, er at samfundet kigger lidt indad og funderer lidt over hvad det er i samfundsstrukturen som udstøder en gruppe i en sådan grad. Det er nemlig den egentlige forbrydelse.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Gad vide om man også for bøder for besiddelse, hvis man fortæller politiet, at det er udleveret af staten? :D
Det vil blive den mest brugte undskyldning nord for Padborg, så

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/0 ... updateh%3e

"Gratis heroin er ment som et tilbud til de mest belastede stofmisbrugere, og dermed risikerer vi at fremme en deroute. For at komme i betragtning vil misbrugerne måske begynde at prostituere sig eller tage flere stoffer. For hvordan skal de ellers kvalificere sig, siger Mai-Britt Iversen."

det var faktisk sådan cirka også min første indskydelse, men jeg tror ikke på det. hvad siger i?

Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
@ "Kommuner siger nej til heroin"
Vidunderligt, så er vi nået til politikerne i nordjylland - tid til at tage hele debatten endnu engang med præcis de samme argumenter som tvivlerne tidligere har brugt, og i øvrigt er blevet modargumenteret i.

Insane psychedelia user!

Frugthat skrev:
Gad vide om man også for bøder for besiddelse, hvis man fortæller politiet, at det er udleveret af staten? :D
Det vil blive den mest brugte undskyldning nord for Padborg, så

tror sku ikke det bliver tilladt at tage det med ud fra ambulatoriet...

Halugenlampe skrev:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/09/21/150023.htm?wbc_purpose=updateh%3e

"Gratis heroin er ment som et tilbud til de mest belastede stofmisbrugere, og dermed risikerer vi at fremme en deroute. For at komme i betragtning vil misbrugerne måske begynde at prostituere sig eller tage flere stoffer. For hvordan skal de ellers kvalificere sig, siger Mai-Britt Iversen."

det var faktisk sådan cirka også min første indskydelse, men jeg tror ikke på det. hvad siger i?

tror sku heller ikke på det.
man begynder sku ikke at prostituere sig selv, med mindre man virkelig er ude at skide..
-og det med at tage flere stoffer kommer helt af sig selv, det er sku ikke noget de bevidst gør..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Er heroin virkelig så dyrt?

Ligger prisen ikke kun lidt over hvad et godt gram kola koster?

Det er da ikke meget dyrer at have et heroin misbrug frem for et kokainmisbrug i form af at ryge freebase kola.

Har prøvet kola i freebase, og IMO er det ekstremt vanedannene. Har aldrig oplevet så stor trang til et som før som dette. Det er lige før at tanken om freebase kokain kan give mig et sus i maven. Er heroinen så meget værre? Eller er det svært at sætte de 2 ting op af hinanden?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]