kemal skrev:
Tag det nu roligt med at anbefale svampe og meskalin til højre og til venstre. Vi ved umiddelbart ikke noget om trådstarteren.
Korrekt -- undskyld hvis det er for direkte. Det er dog min overbevisning at det er bedre at vide noget om stofferne. Når Tor nu snakker om at tage marzine, er det vist delvist fordi at det er nemt at få fat på. At Tor udviser en interesse overfor psykadeliske stoffer betyder i min verden (når jeg sammenligner med mig selv) at hans interesse ikke bliver mindre med tiden.
Snart vil han tværtimod hungre efter al den information han kan komme til, og derfor nævner jeg i min sidste post nogle nemme steder at starte.
Dermed ikke sagt, og specielt til dig Tor, at du skal gå ud og fylde kroppen med alt hvad jeg linker til. Mit håb er at du, nu hvor du har prøvet marzine, har lyst til at udforske den psykadeliske verden, men at du samtidigt, til dels i kraft af denne diskussion, har tænkt dig at læse godt op på det, forberede dig og være sikker på at du er i trygge omgivelser før du giver dig i kast med noget af det.
Der er altid en risiko involveret når man tager stoffer, lige meget hvilken slags det er, men risikoen kan minimeres til stort set ubetydelige mængder ved at tage sine forholdsregler. Start altid blødt ud (hvad nu hvis du reagerer anderledes eller får en allergisk reaktion?), læs altid godt op på stoffet (se hvordan andre har følt det, hvad andres doser har været og hvordan det er gået i det lange løb) og sørg så vidt muligt for at du har rene stoffer (ecstasypiller købt på hjørnet indeholder ofte meget andet end MDMA!).
I dine posts lyder du som en ganske fornuftig person, og jeg har ingen tvivl om at du også er det på den anden side af skærmen, så dette indlæg er lige så meget rettet til dig som det er til alle andre.
Forresten -- velkommen på psy.dk!
Mange hilsner fra RuneK