Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 maj 2025 18:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

på dette billede ses Årligt alkoholforbrug i liter ren alkohol pr. indbygger over 14 år, 1910-1998....

Billede

oki det sjove er at på grafen kan man se at der frem til ca. 1915 åbenbart var lige så højt alkohol forbrug som nu.... hvad har sundhedsstyrelsen opnået.... intet! absolut intet!!! .... jeg gad godt der var lavet statistikker for forbruget af cannabis produkter tilbage fra før det blev illegalt.

Det kan godt være den ikke ligner med de samme intervaller, men jeg tror ærligt talt at den ligner temmelig meget... den er højest forskudt.

Et så stort fald i alkohol forbrug på så få år, må betyde et indgreb... og indgrebet må have været af økonomisk-art, siden alkohol forbruget igen er helt oppe og ringe... folk drikker, ryger og tripper, uanset hvad de vil gøre for at forhindre os. hvorfor lavede de en afgift på alkohol, hvis det ikke er meningen at mindske forbruget. i så fald er afgiften gået over til at være en ren indtægt til at mindske regningen på sundheds området, og det kan sgu alligevel ikke dække en skid når det kommer til stykket, hvor meget kan man få for 50000.- på et hospital... max 14dage... med lidt medicin osv.... det holder ikke en skid at kræve først skat, så moms + afgift. og derefter har man betalt skat ca. 50%, moms 25% og en afgift på lidt under 100%. betaler man hvis vi tjener 200.- så har vi 100.- tilbage efter skat, og der ryger 25% til moms det vil sige at der er 75.- tilbage til at købe alkohol for, men så glemte vi afgiften på 100% det vil sige at vi kan købe en flaske sprut til en værdi af 37,50.- for de 200.- vi oprindeligt tjente. men så er alt oxo betalt. de 37,50.- fratrukket 200.- er 162,50.- lige ned i foret på skattefar...
hver gang du køber for 200.- alkohol...

det er da skidt!!! men de har dog alligevel indlagt en lille skuljt studie/taber rabat.. dem som betaler mindst i skat betaler oxo mindre for deres alkohol....juuhuu... så længe det nu varer.... hehe

SUNDHEDSSTYRELSEN ER KORRUPT!!! og har åbenbart været det længe.....

men hvis du eller ikke mener du drikker for meget så prøv denne test.. hehe du slipper ikke igennem...KLIK HER

fok hvor en bunkepost....
------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-
-= HAMP GUIDEN KOMMER SNART =-
www.smurf3000.com

[This message has been edited by smurf3000 (edited 19-02-2001).]

Haha, det er sku sjovt nok. Vi er vændt tilbage til fortiden.

Men hvad så med dem under 14 år?

mvh
Loonie

Dedikeret medlem

jan det er det... mon ikke den bare følger den anden bare i lidt lavere mængder....

men så tænkte jeg om 1. og 2. verdenskrig havde indflydelse på alkohol forbruget... eller om det er ren og skær politiske økonomiske indgreb.... Kom så hvis der ellers er nogle samfunds/historie-nørder derude... jeg ved det sgu ikke ....

Du har formentlig ingen problemer med alkohol.

Selvom du ikke selv har problemer med at drikke med måde, kender du måske én, der drikker for meget. Det gør halvdelen af os nemlig. Det er selvfølgelig ikke dit ansvar, men det er også dit liv det påvirker. Det kan være svært at tage fat på andres forbrug af alkohol, men måske kan du være med til at give ham eller hende et skub i den rigtige retning. Er du tæt på én, der drikker for meget, kan du læse mere om, hvordan du kan gribe sagen an. Lykkes du ikke alene, så tøv ikke med at søge råd hos dine fortrolige eller i en alkoholrådgivning.

Det sagde den til mig, he he.
Men ok, her er grunden.

Hæ Hæ Hæ.

Dengang jeg begyndte at trippe holdte jeg op med at drikke, heh heh - drikker engang imellem men det er fandmer sjældent, at være fuld er noget skidt. For mig!

------------------
"They gave me L.....S.....D"
And by the way - I just LUVE the smell of napalm in the mornin'

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]