Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 11:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
[iframe]http://politiken.dk/indland/article482690.ece[/iframe]

---

Interessant at se hvordan morfin bare er "bedøvelse", når en patient får det indsprøjtet, mens når lægen gør det (for den behagelige virknings skyld), så er det pludselig "en stærk narkorus" og "at sammenligne med de former for narkotika, der florerer på gadeplan".

Jeg kan godt lide den måde arktiklen tydeliggør den dobbelthed der eksisterer i omtalen af stoffer. De ses helt forskellig, alt efter hvilken intention der ligger bag brugen af stoffet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er enig i det du siger Drupe, ligeså snart det er ovre på den ulovlige side, så er det dybt forkasteligt at til evig tid forkert.

Dog overrasker det mig ikke at nogle læger hygger sig med den slags:)

Titel:
Dedikeret medlem

Det er da fuldstændigt forfærdeligt at en læge tager bedøvene stoffer mens han opererer en patient.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Ahh Du var hurtigere end mig Drupe < Skulle lige til at lave en post.

Det er alment kendt at læger selvmidicinere og det er utroligt at ikke flere bliver opdaget. Tror det hænger lidt samme med at han er russer. Kunne godt forstille mig der var blevet lagt låg på hvis det var en gammel overlæge med et par år til pension.

Mvh Mikkel

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Han har højst sandsynligt ageret narkoselæge og ikke kirug.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Ja, der står netop at han er narkoselæge.

Med hensyn til læger og selvmedicinering er der vel forskel på om der forsvinder lidt fra lageret fredag eftermiddag, og så på at stå på operationsstuen med crew'et af læger og sygeplejersker bag sig, og så lige snuppe en hurtig til venen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Helt enig Flak, det er jo nok også derfor han er blevet sendt hjem.

Nu har jeg tænkt lidt over sagen, og jeg satser faktisk lidt på at medierne har forskruet et eller andet, jeg tvivler nemlig stærkt på en læge giver sig selv en sprøjte mens en anden læge bare står ved siden af, det er noget der lugter i denne sag.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Portuz skrev:
Helt enig Flak, det er jo nok også derfor han er blevet sendt hjem.

Nu har jeg tænkt lidt over sagen, og jeg satser faktisk lidt på at medierne har forskruet et eller andet, jeg tvivler nemlig stærkt på en læge giver sig selv en sprøjte mens en anden læge bare står ved siden af, det er noget der lugter i denne sag.

Der står da ikkeat den anden stod ved siden af? Der står bare at overlægen afslørede ham i det, han kunne jo lige så godt være kommet ind af døren.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Ærgeligt.

Dybt uansvarligt at tage stoffer når man udfører sit arbejde. Især den slags arbejde.

Dybt uansvarligt og tåbeligt at han stjæler sin narkotika fra et hospital. Så er det jo irrelevant om han arbejder der eller ej.

Hvis det viser sig at han et større problem med morfin eller andre substanser håber jeg de tilbyder ham hjælp, men jeg håber samtidig ikke at han nogensinde kommer til at arbejde som narkoselæge igen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Rigtigt Kemal. Men stikker han sig i armen og bliver opdaget, så ved man godt selv man nemt kan blive opdaget, om han stod ved siden af eller lige kom ind, forskellen er lille, igen stoler jeg ikke på medierne.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
han var forhånentligt også blevet bortvist hvis han var fuld, så ser intet galt i det. Man er simpelthen ikke beruset på sin arbejdsplads, uanset hvad man arbejder med. Det er mangel på respekt (medmindre man er kunstner, danser eller noget trejde, hvor din psykiske årvågenhed ikke er vigtig:) )
Hvis man endelig skal lede efter sjove ting i artiklen, så kan det jo påpeges at manden var velfungerende, velintegreret OG vellidt- på trods af et "heroin like" misbrug.
Ergo hörer et brug af hårde stoffer ikke sammen med hvor kompentent du er.
Et udemärket argument for at legalisere, da mange narkomaner lider unödig overlast af kriminaliseringen. Lige som denne mand var nödt til at stjäle sit narko, samt holde det hemmeligt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
Flak skrev:
Ja, der står netop at han er narkoselæge.

Med hensyn til læger og selvmedicinering er der vel forskel på om der forsvinder lidt fra lageret fredag eftermiddag, og så på at stå på operationsstuen med crew'et af læger og sygeplejersker bag sig, og så lige snuppe en hurtig til venen.

Kunne ellers være herre god griner, man ligger der på bordet, og narkose lægen står .....

En til diiiiiig
og en til miiiiiiig
Og en til diiiiiiig
Og en til miiiiiig

Hehe

Luca-main skrev:
han var forhånentligt også blevet bortvist hvis han var fuld, så ser intet galt i det. Man er simpelthen ikke beruset på sin arbejdsplads, uanset hvad man arbejder med. Det er mangel på respekt (medmindre man er kunstner, danser eller noget trejde, hvor din psykiske årvågenhed ikke er vigtig:) )
Hvis man endelig skal lede efter sjove ting i artiklen, så kan det jo påpeges at manden var velfungerende, velintegreret OG vellidt- på trods af et "heroin like" misbrug.
Ergo hörer et brug af hårde stoffer ikke sammen med hvor kompentent du er.
Et udemärket argument for at legalisere, da mange narkomaner lider unödig overlast af kriminaliseringen. Lige som denne mand var nödt til at stjäle sit narko, samt holde det hemmeligt.

Stadig selv om vi er mange der drømmer om legalisering, tror jeg at vores lille land, ville vende snuden nedaf, og styrte i afgrunden, hvis der ikke var de love vi har i dag.

Titel:
Medlem

Jugg skrev:
Hvis det viser sig at han et større problem med morfin eller andre substanser håber jeg de tilbyder ham hjælp, men jeg håber samtidig ikke at han nogensinde kommer til at arbejde som narkoselæge igen.

Så vidt jeg kunne forstå på diverse avis artikler, skulle han været taget for enten, at have stjålet eller indtaget narko i et tilfælde forinden det her.. Da det skete fik han en advarsel, plus et par uger på noget afvænning. Efter dette kunne han igen vende tilbage.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]