Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 02:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Hey Alle.

Jeg er en forholdsvis uerfaren bruger som fornyligt har prøvet LSA (uden den optimale effekt vel og mærket) og før det har jeg kun prøvet hash.
Nu går turen så til Salvia. Har tænkt mig at ta det med en ven som så er min trip sitter den dag. Det salvia jeg har købt er 5x da det er det ''mildeste'' jeg ku finde. Mit spørgsmål til jer er, hvis jeg ryger det i en vandpibe, uden vand, vil det så give optimal effekt? jeg har en hjemmelavet bong også, men hvis nogle derude er kreative og kan fortælle mig hvordan en ½liters flaske med 2 huller kan bruges optimalt til rygning af Salvia så sig endelig til :D

Håber i kan hjælpe mig og svarer inden længe :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Tror sagtens du kan bruge begge dele, eftersom de begge kan klassificeres som bong i dette tilfælde. Derudover har dette emne været oppe mange gange, så du skal bare søge for at få svar på det meste.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Tak for svar :)

Jaa ved det har været oppe og vende et par gange, har godt læst en del på den her side, nu var det også lidt fordi jeg blev medlem igår og ville liig poste en tråd, hehe.

Men går der ikke længe før salvia'en er ''klar'' til a røgen skal holdes inde? eller kommer der meget røg næsten med det samme? Jeg tænker med hensyn til antænding, for umiddelbart ville jeg forberede den som var det en almindelig vandpibe, uden vand, bruge Salvia'en som ''tobak'' og staniol og kul ovenpå? ville dette være en okay fremgangsmåde? eller skal flammen være direkte op af Salvia'en??

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
De gange jeg har røget salvia D. Har det været i vandbong med vand i. og så brugt 3 lightere til at tænde med så det fik nok varme. og det har virket uporklageligt hver gang :wink:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

okay? når du siger ''med 3 lightere'' mener du så at de 3 tænder kullet eller selve salvia'en? de videoer jeg har set tænder de nemlig salvia'en direkte... Det skal siges at jeg som nævnt aldrig har prøvet det før men glæder mig vildt meget, da jeg havde en lidt sjov, men dog uventet oplevelse med LSA, men ved ikke om det ville være ok a fortælle den historie her? mange herinde virker meget.. ''strikse'' om at de enkelte tråde skal i den rigtige kategori osv.

Lige et sidste spørgsmål om Salvia D, har i lagt mærke til markante forskelle imellem styrkerne? jeg har bestilt 5x.. men samme sted ka jeg se man ka få op til 20x (hvilket eftersigende sku være det stærkeste!) og vil jeg så kunne ''risikere'' ikke at mærke så meget ved 5x eller hvordan?

Titel:
Medlem

Bare rolig, 5x er ok potent.

Grunden til de 3 lightere er, at salviaen skal op på en vis temperatur for at virke ordentligt. Alternativt kan man bruge en stormlighter.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

okay så...

Ja har da læst nogle som kom op på næsten 4 +'er officelt i styrke ved 5x i en bong.. Men mit spørgsmål mht lighterene var nu mere om man direkte tændte Salvia'en, altså om man satte flammerne på salvia'en eller på kullet ovenover staniolet, som fremgangsmåde ved alm. rygning af vandpibe??

Vil tempen blive varm nok hvis man nøjes med at antænde kullet? dér min bekymring ligger nemlig :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

En lille rettelse til forrige svar.

''jeg har da set nogle som er....''' skal ikke lyde som om jeg ikke tror på det er potent nok, var en vendingsfejl.. hehe hvad jeg mente var at ja, jeg har skam læst triprapporter hvor folk kommer op på 3-4 +er på den skala der.. ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Hypno_toad skrev:
okay så...

Ja har da læst nogle som kom op på næsten 4 +'er officelt i styrke ved 5x i en bong.. Men mit spørgsmål mht lighterene var nu mere om man direkte tændte Salvia'en, altså om man satte flammerne på salvia'en eller på kullet ovenover staniolet, som fremgangsmåde ved alm. rygning af vandpibe??

Vil tempen blive varm nok hvis man nøjes med at antænde kullet? dér min bekymring ligger nemlig :)

Du skal ikke bruge noget kul eller vandpibe. Du skal sætte ild direkte til salvaiaen.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hmm.. okay så ingen vandpibe heller?

Hvordan vil du foreslå jeg sku gribe det an med min hjemmelavede bong? (½liters flaske med 2 huller i) ku man lave en joint med salvia i og ryge det med bongen?? (bær over med mine måske dumme spørgsmål, er som sagt stadig lidt uerfaren bruger hehe)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Du skal have et rør og hovede i.

Her er noget jeg har quotet fra en anden tråd.
http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... ht=#260011
Øgler skrev:
En bong behøver sgu ikke at være flot at se på. Det er da meget vigtigere, at den "ligger godt i lungerne", altså, at den er go´at ryge på!

En hurtig og herlig bong kan såmænd laves af ½ liters plastflaske til Sprudelwasser, 10 cm armeret haveslange og en lighter;
Hullet til vandslangen laves, ved at holde flasken over en rolig flamme, så flammen ikke rører plasten, men alligevel smelter hul, Ø=1cm, i flasken 5-7 cm over bunden.
Mens plasten er smeltet, penetreres(nice word!) haveslangen gennem hullet. Når plasten er hærdet, slutter flasken helt tæt omkring slangen, såfremt der ikke er smeltet for stort hul. Pust evt. røg ud af bongen.
Nu påsættes en tom stanniolrulle, eller 10-15 sammenrullede A4-ark over flaskens gevind og fæstnes evt. med lidt tape - Voila!
Grunden til forlængeren er, at røgen dermed afkøles og man bedre kan kapacitere røgen.
Personligt er jeg ikke det store fan af bong´s og da slet ikke for korte bong´s, som resulterer i, at det bliver alt for stærkt at suge - selv efter kun ½ hovede. Jeg foretrækker at bongen er min. 50-60 cm. høj og at røgen ikke turbulerer inde i røret, men der opretholdes en stempelstrøm af røg, som kun rammer mundstykket, når næsten hele hovedet er suget...hvilket også betyder, at bongen SKAL være tæt!
Og husk merskums-, glas-, keramik- eller gipshovede. Glem alt om en 10´er top til Maxiens topstykke - det er usselt - selvom man suger på en ½ l. flaske :lol:

Homemade bongs, using my engineering degree...so please legalize weed for these reasons :P

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hmm.. interessant..

Men hvis man nu tager udgangspunkt i hvad jeg har lavet, kunne man fx ikke gøre følgende:

lave en joint/cigaret med kun salvia i.. få en anden til at holde en/flere lighter tændt(e) også suge imens jeg holder fingeren for det andet hul, indtil røgen er fyldt i flasken, slippe.. holde inde.. i de obligatoriske 20-30sek også puste ud? det bare en forestilling jeg har, kan ikke se hvorfor det ikk sku virke? men ret mig hvis jeg har ramt helt ved siden af..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hvorfor ikke bare putte en haveslange i og lave et hovede af en gulerod, hvis det absolut er noget her og nu noget ? Ellers vil jeg sige at du skulle købe et merskumhovede.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hmm.. et hovede ud af en gulerod???

(ja grøn er jeg på bong-punktet)

Jeg fandt en video på youtube hvor man laver en ''kegle'' ud af et stykke fra en dåse, sætter den ned i et kuglepens ''rør'' også ned i det ene hul i flasken, vand i også sug?? det lyder for mig nemmere, da jeg sidder med en dåse i hånden pt :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det er bare ulækkert og sundhedsskadeligt at ryge på en dåse.
Udhul en gulerod og stik en skruetrækker igennem for at lave gennemgang.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hmm også på den måde han gør det på?
dåsen er en tuborg som er vasket grundigt igennem (for den slags tid har vi i vores familie :D) så den lugter slet ikke mere. Hvorfor er det egentlig sundhedskadeligt at ryge af den? Man ryger jo egentlig ikke noget af den, den opvarmer vel ''bare'' Salvia'en ? Det skal lige nævnes at jeg hævder ikke jeg ved alt om det her (tværtimod) men spørger blot ind til det fordi jeg kun har min forestilling om det indtil videre.. :)

[/img][url] http://www.youtube.com/watch?v=ZoX-NB6KGa8

Jeg fulgte den her video og fik lavet den kegle på hvad.. 30sek.. og fik sat den i kuglepens røret..[/url]

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Slap du blot af.

1. Fyld et LILLE hoved salvia på (du behøver ikke meget), placer det på dit rygeinstrument (alt kan bruges- eks. en majspibe eller en tuborg, som i dit tilfælde.)

2. sæt dig godt til rette.

3. få en ven/tripsitter til at holde en lighter ned til salviaen.

4. inhaler røgen. hold vejret indtil du føler at der sker noget. Det kan dog være svært at bedømme. Prøv evt. at sige dit navn efter exhalering. Dur salviaen får du det ikke sagt:)

5. din ven tager rygeinstrumentet, så du ikke antænder dit hus.

Held og lykke.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

hehe Tak for svar! :)

jeg ved ikke om kemal helt er klar over hvordan jeg har tænkt mig at lave den, så for god ordens skyld vil jeg da godt kort fortælle hvordan:

1. skær en firkant ud af en øldåse
2. Bøj denne firkant til en Kegle (udgør hovedet)
3. Sæt keglen i et kuglepens-rør (når man har skilt den ad self ;) )
4. Sæt kuglepens-rør med hovede i ét af de 2 huller i flasken, som jeg har hældt lidt vand i
5. sug og prøv den test som Luca-Main foreslog :D (griner test egentlig)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Det er lige meget hvordan det ryges, pointen er at flammen konstant rører ved plantematerialet, da det skal opnå en vis temp. for at fordampe.
Ligeledes skal røgen inhaleres hurtigt, da der ellers (har ingen kilder) er risiko for at "salvironinen" kondenserer på redskabets (øldåsens) kolde overflade.
(ovenstående er taget frit fra diverse vejledninger på nettet.)

Iøvrigt er selve oplevelsen meget grænseoverskridende, og kan komme bag på dig.
Udover det, så er selve rusen meget uhåndgribelig, og du vil formentligt ikke selv opdage at den er der,uanset hvor surrealistisk den er.
Det er det som gør salvia så svært at benytte konstruktivt.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Nårrh.. okay så..

jah har set en del video'er på nettet hvor effekten virker ret grænseoverskridende, så det vil jeg slet ikke fortænke dig i. ;)

Jeg håber så bare min vare kommer frem, har ikke bestilt noget udenlands før udover Ebay (som iøvrigt tog røven på mig :D) så håber sgu ikk jeg har spildt mine penge.

Noget andet jeg ikke ved (da det ikke fremgik a vare beskrivelsen) er om det er tørrede blade jeg får, eller om det er ekstratet, for ved at ekstratet er væsentlig mere potent end bladene

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]