Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 02:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej. Jeg har før haft dette lidt oppe men har lidt mere...

Jeg har før haft et voldsomt angstanfald.. for 3-4 år siden... I den anden tråd jeg oprettede mente de fleste at det var overdosering..
Jeg er begyndt at ryge lidt igen, kun hash dog.. Da jeg bare har et eller andet jeg ikke er tryg ved med pot og skunk.. da det var på det jeg fik angst.. dog UTROLIG fedt, inden det angstanfald.

Nå men.. Jeg tænkte på.. folk reagere forskelligt på cannabis..
fleste tilfælde så vidt jeg ved og af erfaring med venner, er det næsten altid "gode" virkninger... Men nogle folk har åbenbart tendens til at få psykoser og få udløst skizofreni.. Så spørgsmålet lyder:
Kan angstanfald følges lidt på samme vej som psykoser og skizofreni i en rus? For jeg kan nok godt overkomme hvis jeg bliver angst, og har meget meget mere styr på det den dag idag, og angst vil jeg gerne løbe risikoen med, når jeg ryger, men ikke hvis jeg har gode chancer for psykose og skizofreni selvf.

Altså, hvis jeg før har haft angstanfald, kan jeg så være én der har tendens til de skizo/psykoser også?

Thanks in advance :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Hvis du har en TENDENS til skizo så kan skizofreni og psykoser langt nemmere ved at blive udløst, men jeg ved ikke om det har nogen sammenhæn med angst.

Hvis du vil være 100% sikker så tjek om dig eller nogen i din nærmeste familie har en smule sindsyge i generne.

Titel:
Junior medlem

Jeg ved netop ikke om jeg har tendens, derfor ville jeg vide om angst og dét kørte outta same road.

fe_faqet skrev:
Hvis du vil være 100% sikker så tjek om dig eller nogen i din nærmeste familie har en smule sindsyge i generne.

Jeg har et skizofrent familiemedlem og et med borderline, men det er pga. af deres barndom og deres far. (deres far er psykopat)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Endophin skrev:
Jeg ved netop ikke om jeg har tendens, derfor ville jeg vide om angst og dét kørte outta same road.

Jamen så må du jo bare finde ud af det :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
hvis du har tildenser til angst og har et familie medlem der har skizofreni, så pas på med at ryge store mængder hash, og lyt til din krop hvis du ryger.

At du har fået et angst anfald før i tiden, viser at du måske er mere følsom overfor hash, og er i en større risiko gruppe for at udvikle psykiske problemer. Hash kan desuden forværre angst..

Hvis ikke vil stoppe med at ryge, så ville jeg anbefalde at ryge så lidt som muligt.. Så udvilker du heller ikke så stor tolerance. Først og fremmest op til dig selv, lyt til dit sind og krop..

Titel:
Junior medlem

Guardian skrev:

At du har fået et angst anfald før i tiden, viser at du måske er mere følsom overfor hash, og er i en større risiko gruppe for at udvikle psykiske problemer. Hash kan desuden forværre angst..

jamen det var jo hashen der gjorde jeg fik angst, har aldrig fået det udenfor rus. Undtagen efter amf-ture..

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Det viser dig jo netop at stoffer kan være udløseren for dine symptomer og hvis man bare ignorere dette kan det blive værre med tiden..

Titel: angst
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Hey maistro... jeg har selv suget hver dag siden jeg var en lille knægt på omkring 13 år forhåbentlig ikk før hehe :lol: jeg er selv begyndt at få angst/ paranoia eller hvad du vil kalde det. Det er noget jeg altid har haft men det blev lidt for meget her til sidst for hver gang jeg skulle sove troede jeg en komet ville ramme jorden hehe? så mit råd som jeg selv har gjort det er at tage en pause og efter noget tid prøv at nippe til en pind igen. hvis du stadig får det stramt så lad være for man ryger for at få det nice og ikke omvendt. Det med skizo der er meget foreskel men desværre kan angst føre til skizo. Men altsammen er oppe i dit hoved så nu mere du tænker over det nu værre blir det. Har selv mødt en der fik angst fordi han fik konstateret dårligt hjerte og det førte så videre til skizo. Men hvis man blir skizo af at ryge er det noget du har anlæg for i forvejen dvs. at du ville højst sansynligt være blevet det alligevel bare på et senere tidspunkt da rusmidler som hash kun fremskynder det. Det er ofte et arveligt syndrom i din familie så hvis nogen i din familie er skizo så stop hellere og abstraher med et andet stof eksempelvis alkohol :shock: Hvis det bare er lidt paranoia kan du også blot skyldes af en dårlig periode i dit liv som dit sind så reagere på. Hvis der er noget der går der på kan du opfatte det dårlige i dette problem på andre måder end selve problemet f. eks ved at bli bange for underlige ting. Så mit råd er få styr på dit sind og dit liv. Hvis alt er i skønneste orden her og dette ikke er årsagen så må du hellere til at lægge det røg på hylden det har jeg personligt gjort skal dog suge nol idag :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
tror ikke du skal være så nærvøs.. altså et angstanfald grundet en overdosering er jo noget der kan ske for alle hvis mængden er stor nok.

Hvor langt inde i familien har du skizo inde?

du skal jo tænke på at hash kun udløser latente psykoser altså hvis du render rundt med nogle psykiske problemmer. et overforbrug kan dog også lede til milde psykotiske tilstande som den paranoia Blæste Nicho skriver om. Men det er jo ikke noget man skal bekymre sig om med mindre man er hverdags ryger eller stor ryger.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]