Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 maj 2025 18:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: KBH N, dk
Udfra posten om kombinationer kan jeg se at mange af jer ringeagter heroin i forhold til coke.
Jeg tolker det lidt som om i mener at heroin er mere farligt end coke.Altså mere afhængighedskabende større risici for OD og i det hele taget større skadevirkning.
Det finder jeg noget uforståeligt!!
Ægte "brown sugar" er faktisk mindre skadeligt for kroppen og psyken end kokain.
Et forsøg med rotter som fik henholdsvis coke og heroin,viste at rotterne på coke blev grådige og tog gradvist mere stof end rotterne på heroin,der kun tog hvad de havde brug for til at dæmpe abstinenserne.
Coke-rotterne blev også uhygiejniske,mens hero-rotterne bibeholdt deres hygiejne.
Personligt bryder jeg mig ikke om at sammenligne stofdyreforsøg med menneskeligt stofbrug/misbrug.Bevidstheden er det afgørende!
Men jeg tror at heroins dårlige rygte har noget at gøre med associationer.Siger man heroin tænker folk straks på udhungrede,sjuskede narkomaner med bylder og sår over hele kroppen.Siger man derimod coke tænker folk: jetset,rige narkobaroner,Freud, Brett E Ellis,filmstjerner osv.
Kort sagt,Kokain er glorificeret mens heroin er et skræmmebillede.
Narkomaner på Istedgade ser så sølle ud p.g.a. deres dårlige sociale status,der naturligvis kommer af deres misbrug og mangel på penge.Er man rig nok til kun at købe ren heroin er det rent faktisk muligt at leve et helt liv på hero-dero.Mens man på coke kun kan holde et vis stykke tid,hvorefter kroppen ganske enkelt bryder sammen,hvis ikke psyken gør det først.
Alt i alt vil jeg bedømme de 2 stoffer til at være ca. lige farlige i afhængighedskabende øjemed.
Og jeg kender godt den med "du kan blive afhængig første gang",hvilken sikkert er rigtigt,men så nævn et stof man IKKE kan blive afhængig af første gang?
Så hvad mener de forskellige om heroin?
FED & FRED

[This message has been edited by ullebulle (edited 15-02-2001).]

Jeg mener seriøst at heroin er noget lort, jeg har ikke prøvet det, men jeg har taget en del coke - og det kan godt ske at coke nedbryder kroppen, hvad så, effekten er efter jeg har fået fortalt fedest (efter min bedømmelse) på coke.

------------------
"They gave me L.....S.....D"
And by the way - I just LUVE the smell of napalm in the mornin'

Medlem

Jaja SHAMAN.
Jeg har prøvet hero-dero et par X,og det har også en fed effekt,man gider bare ikke lige tage i byen bagefter.Jeg vil mest beskrive det som at man slammer 100 bonghoveder på en gang.Altså meget stenet/drømmende effekt.
Hvad jeg mener er at ved kontinuerligt brug er heroin ikke så skadeligt som coke.
eks.En cokepusher,25 år,brugte det i lang tid(det gør man jo hvis man har meget mellem hænderne) og gik herefter fuldstændig ned psykisk.Vildeste paranoia,troede seriøst at hele verden ville nakke ham,totalt agressiv.
Sidst jeg så ham blev han hentet af pansere og folk i hvide kitler.Har godt nok ikke set ham siden,men han er clean nu og "normal" igen.Pointen er er det sandsynligvis ikke var sket hvis han havde taget heroin istedet.
Muligvis ville han have været en fattig stenet junkie,men nogenlunde rask i knolden hvilket kunne have sparet ham selv og hans omgivelser for meget.
Kunne du forøvrigt ikke uddybe hvorfor du mener at hroin er noget lort??
FED & FRED

PS. Fik du den mail jeg sendte igår?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
jeg har faktis hørt at den samme "lille dosis heroin" (være dag er mindre skadlig end hvis m,an bare røg en smøg om dagen

(jeg thor saføldig heller ikke på det men cola er fandme oxo farligt, men heroin bliver man som sakt lynurting afhænging af, men selve rusen thor jeg sku at det er lige skadeligt (jeg har heller ikke røget heroin,det tør jeg simpelthen ikke,vad nu hvis man kan lig det og man blev så fuckt at man bare sage fuck til det hele og så vil prøve igen fordi det er så godt

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Mange kloge hoveder siger at helt rent heroin (morfin) så godt som ikke skader, det som skader er beskidte kanyler og alt muligt lort som er blandet i varen.

Personligt har jeg da tænkt mig at dyrke noget opium her i år.

kender da også en del som har prøvet opiater for de fleste har det bare været et par gange hvor det lige skulle prøves, men kender da også nogle stykker som blev lidt for glad for hero.

Medlem

Geografisk sted: I det mørke jylland...
Hvor får man opium frø fra???

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Jeg tror du har delvist ret Ulle. Jeg læste en artikkel på (kan ikke huske) erowid eller Lycaeum omkring hero, og holdningen var nogelunde som du skriver.
Artikklen var skrevet af en hero bruger.

Personligt tør jeg ikke kaste mig ud i det.

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Medlem

Fra hvide valmuer...
FED & FRED

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
en god frøhandel.. men kik dig godt for da der findes flere hundrede arter valmuer, de skal hedde "papaver somniferum"

------------------
Det smager af vindrue kerne olie

Flash: Hmm, morfin og rent heroin er jo ikke helt det samme, navnet ligner, men diacetyl-morfin er hero, hmm, heh heh, prøv at koge the på opiumsvalmuer, heh heh, steneren.

------------------

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
vad gør man når man så har de valmure der (skære i dem sådan at de lægger saft og så venter til at det skralles af ellers hvis man vil koge the på dem vad gør man hvor meget til en person ovs.

Dengang vi kogte the på Valmuer, tog vi et bundt på størrelse med en håndfuld, det sendte os ad helvede til, aldrig har jeg været så stoned før, uh ha da da, wild shiat.

------------------

Medlem

Jeg kunne også godt tænge mig at vide mere om hvad man skal gøre med de valmure så hvis der er en der har meget forstand på det må han da godt lige skrive hele processen fra de bliver høstet til man koger the på dem!!

------------------
Sex, Drugs & Rock and roll....
Weed, speed and birthcontroll,
Life's a bitch and than you die...
so, FUCK THE WORLD and let's get HIGH

Medlem

Geografisk sted: RØDOVRE
ulle bulle

Medlem

ulle bulle..
du kan da ikke sidde og sige at hero deo ikke skader mere end coke..det er da det lameste jeg nogensinde har hørt Billede

------------------
hallucina

Medlem

min onkel lavede sit eget opium og røg det han var blind i 1 måned efter så.....

Medlem

Hehehe for vildt jeg skal oxo dyrke opium til sommer det skal sq nok blive sjovt

------------------

Junior medlem

Geografisk sted: Fra landet hinsides fjorden.
til cyber_D

jeg vil ikke sige at jeg har alt for meget forstand på valmue-te men jeg ved da så meget
at før valmuerne koges kan man ridse dem lidt
derefter koger du dem (helst mange) i ca.3-4 timer, til vandet er blevet mørk grønt.
har du rigtig mange koges de ind til vandet er næsten sort.
smagen af teen er noget bitter og det kan anbefales at søde den.
en bieffekt, hvis man drikker opiums-te i gennem længere tid er at din afføring efterhånden bliver så hård at den skal graves ud med en teske.

Billede
Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede

Medlem

Skummelt men det må jeg vel leve med Billede
Jeg havede godt nok tænkt mig at ryge det hvis det var!!
Så hvis der er nogle der ved hvornår de skal såes og høstes så ville jeg meget godt høre om det!!

------------------

Medlem

ANALOG!!!
Dit problem er jo at jeg har ret,så derfor er dit indlæg dog det lammeste!!
At din onkel er en tåbe kan jeg jo ikke gøre for vel? Jeg ryger sgu'da også O af og til,men laver det ikke selv og bliver derfor ikke blind!
FED & FRED

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]