Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Hej Folk: )

En kammerat gav mig for leden en pose frø (ca. 50 - 75 stk.) Han sagde at han troede det var nogle dårlige frø (han ved ikke noget om hamp, og jeg ved ikke hvor han har oplysningen fra). Han sagde jeg bare kunne putte alle sammen ned i en potte og håbe at der kom en plante op: ) .. men jeg satte alle frøene til spiring med vat metoden på samme tid, hvilket var ret dumt, da jeg et døgn efter opdagede at ca. 50 % var spirede og i dag er 90 - 95 % spiret. anyways. Jeg fik travlt. Jeg skyndte mig ud og hentede nogle halvfrosne klargjorte potter, og puttede et frø i hver. (dog kun ca. 50 potter) Men jeg var ikke så hurtig som det måske lyder, og på de fleste af frøene stikker/stak kim-roden op til 4 cm ud af frøet. Når kim-roden er så langt ude af frøet, virker de så stadig? (synes ikke at have rørt kim-rødderne særligt..) : ) Nogen der ved om de er spiret for langt? Overlever de? Og for resten står potterne indenfor med en rimelig elendig belysning... Håber nogen kan hjælpe: ) På forhånd tak.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Så længe du ikke beskadier/knækker kimroden så burde de virke fint :)

Men husk på at de ikke kan klare frost, så vent med at flytte dem ud indtil der er blevet bedre vejr :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja, var os planen: ) Men fy hvor lækkert jeg får alt for mange planter i år så.. de planter der forhåbentligt snart kommer op, er slet ikke involveret i mit grow i år.. Ryger heller ikke rigtigt tjald mere, så går tit og undre mig over hvad jeg egentlig laver.. det er vel bare sjovt.. Men jeg har en idé om at sætte planterne ud (stadig i samme potter) ligeså snart denne her frost periode er ovre, uanset hvor store de er og uanset om det er 1 grad varmt... De fylder jo ad helvedes til : )

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Ja det er rigtig nok, men alligevel, så snart man ser de må søde grønne spirer, så kan man ikke andet end blive forelsket og passe dem som var de ens børn :P Og det er jo heller ikke utænkeligt at du har en ven eller to der måske var interesserede i en? :)

Men ja, det er sjovt og lærerigt at gro de små venner, held og lykke med det :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak : )
Hehe ja, jeg deler nok lidt ud af dem, hvis de skulle blive til noget: )

Titel:
Dedikeret medlem

Måske er det industrihamp - det har faktisk en ret god spiringsprocent... :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
husk ikke at smide dem for langt ned i jorden, og lad nu være med at vande dem for meget :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Håber næsten lidt det er industrihamp: ) .. men har puttet frøende ret langt ned i jorden, da spirren var blevet så lang.. men det var også fordi jeg glemte hvilken vej planten voksede: ) det så jeg da der imorges kom 14 planter op.. : )

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Rasta Drengen skrev:
Håber næsten lidt det er industrihamp: ) .. men har puttet frøende ret langt ned i jorden, da spirren var blevet så lang.. men det var også fordi jeg glemte hvilken vej planten voksede: ) det så jeg da der imorges kom 14 planter op.. : )

Hvorfor ialverden håber du dog på, at det er industrihamp? :shock:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]