Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 16:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Kan ens planter stå i blomst for længe og i så fald hvad vil der ska ved det??

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Dèt kan de da, det er faktisk lidt som frugt der kan overmodnes. Indholdet af THC vil da falde, og i stedet afløses af CBD og CBN, og gøre røgen mere steneren :)

Titel:
Dedikeret medlem

BisMann skrev:
Dèt kan de da, det er faktisk lidt som frugt der kan overmodnes. Indholdet af THC vil da falde, og i stedet afløses af CBD og CBN, og gøre røgen mere steneren :)

Ja man kan faktisk klippe topskudene af når de er "umodne", så skulle det give en meget "højere" virkning :D (altså mens de fleste krystaller er gennemsigtige)

Titel:
Medlem

"Jo, plantens psykoaktive egenskaber er ganske forskellige, afhængig af hvor længe harpiksen har fået lov til at modnes. Den samme plante kan således opleves helt afgørende forskelligt at ryge, alt afhængig af om den blev høstet på det rigtige tidspunkt eller ej.

Generelt kan det siges, at jo længere tid harpiksen får lov at modnes, desto mere potent bliver det færdige produkt. Og jo større indhold af de forskellige cannabinoider vil der være.
Dette kan du selvfølgeligt bruge til at sammenligne med hvilken type røg du foretrækker.

Høstes planten mens harpiksen er helt klar, vil oplevelsen af at ryge planten som regel være temmelig mild, opfriskende og meget lidt fysisk (dvs. ikke så trættende/sløvende). Dette skyldes formodentligt at meget lidt af THCen er degeneret til CBD, CBN og andre cannabinoider."

Citat fra: http://dcfonline.dk/cf/

Titel: så er
Junior medlem

så er der joikk meget andet for end at prøve sig frem :)
hva man er mest til, mange tak fot hjælpen

Titel:
Medlem

Geografisk sted: i et træ
Har lige et spørgsmål her så.. ;) Jeg elsker personlig den der "social high", hvor man ikke får couchlock.. Så derfor har jeg tænkt mig at høste mine planter en smule tidligere for at få en rus mere i den dur.. Kan der ske nogle dårlige ting med min røg, hvis jeg høster så tidligt? Er det overhovedet nødvendigt, hvis nu det er primært sativa domineret planter jeg har?

- Don't worry, be happy :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Hvis den høstes alt for tidligt vil der være meget lille virkning, man bør i hvert fald vente til trikomerne er blevet mælkehvide. Sidste år forsøgte jeg mig med at høste sådan lidt af gangen og så prøve hvad jeg bedst kunne lide, og imo. så betyder det mere for hvilken slags high man får, hvornår man høster, end det betyder om den er sativa eller indika dominerert.

Titel:
Medlem

BisMann skrev:
Hvis den høstes alt for tidligt vil der være meget lille virkning, man bør i hvert fald vente til trikomerne er blevet mælkehvide. Sidste år forsøgte jeg mig med at høste sådan lidt af gangen og så prøve hvad jeg bedst kunne lide, og imo. så betyder det mere for hvilken slags high man får, hvornår man høster, end det betyder om den er sativa eller indika dominerert.

Endnu engang må jeg sige tak for oplysningen Bis :wink:

Lidt offtopic her : Bis, hvis jeg nu har et par Lowriders, skal jeg så vente til triks'ne er mælkehvide? Hvis du har nogle erfaringer angående det..

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Uanset strain, går trikomerne igennem samme udvikling, fra
klar/gennemsigtigBillede til mælkehvid Billede og til rødlig/brunlig Billede og der mener jeg i hvert ikke man skal høste før nogle af trikomerne er blevet mælkehvide.

Titel:
Medlem

BisMann skrev:
Uanset strain, går trikomerne igennem samme udvikling, fra
klar/gennemsigtigBillede til mælkehvid Billede og til rødlig/brunlig Billede og der mener jeg i hvert ikke man skal høste før nogle af trikomerne er blevet mælkehvide.

Tak for det, og fedt med billed eksempler :wink:

Titel: Blomstring
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Nogle venter bevidst med at høste, netop for at få en mere stenet effekt, indica sorter naturligvis.

God søndag...

MoS:mrgreen:

Titel:
Junior medlem

også en tak her fra for de fine billeder :D

tror det bliver noget med at prøve at tage de fleste når de er mælke hvide så og så lade et par stå til de bliver lidt mørker... hvis vi ikk får sådan en skod start på sommeren igen iår.
sidste år gik de fleste af mine til pga hagl og blæst, de blev planted ud først i maj måned, ved ikk om jeg var for tidelig ude men der er vel ikke meget andet at gøre end bare at håbe på lidt beder vejr

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]