Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 17:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hinsides godt og ondt
Havde en rigtig grim oplevelse med cannabis for et par uger siden, hvor en ven og jeg besluttede os at ryge en lille pind. Jeg foreslår, at vi sætter os i et lille rum og gør det, da jeg regner med, at vi derved også vil blive rumskæve! Tror vi røg 0,3-0-7g rimelig god 90'er. skal lige siges, at det er sjældent jeg ryger cannabis, så hæng mig ikke op på det. Vi sætter os derefter indenfor og jeg får denne afslappede føelse i kroppen, samtidig med jeg indleder til en meget mærkelig samtale. pludselig, bliver det for meget af det gode. Som om jeg bliver for afslappet. Jeg har fået kvalme.
sætter mig ind på toilettet og går ellers i gang med at kaste op.. rigtig meget endda. det snurre lidt i mit hovede og det føles som om jeg har siddet derinde i en time, eller deromkring (min ven fortæller senere, at jeg kun sad der i omkring et kvarter), det føels virkelig som om, jeg har siddet derinde i en evighed og hver gang jeg prøvede at rejse mig, skulle jeg knække mig.

Skyldes dette en overdosis??; Følte mig ikke særlig skæv i den forstand. Var meget ved bevidsthed og vil da sige jeg har prøvet at være mere skæv (der fik jeg det dog også dårligt).

Eller kan det have skyldes dårlig hash, hvilket jeg ikke tror det var.

Har hørt folk sige, at man ikke får hash ikke tømmermænd af hash, for hvis man har fået for meget falder man i søvn - det er måske rigtig nok, for hvis jeg havde gået i seng, tror jeg ikke jeg havde haft det dårligt, for var faktisk overraskende frisk næste dag

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det er ikke noget slemt, jeg har også kastet op at en ordenlig ryger. Det er nu længe siden, men kunne forestille mig det bare var for meget på engang, eller den rusfølelse + noget du har spist :wink:

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Det at du skriver at du egentlig ikke følte dig særlig skæv leder mine tanker hen på, at det kan være tobakken i jeres joint der har givet dig en nikotinforgiftning. Det kan netop give kvalme og svimmelhed.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ryger lidt i hverdagen, så det er vel rimelig urealistist, at det er nikotin der har gjort udslaget?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
deaz skrev:
Ryger lidt i hverdagen, så det er vel rimelig urealistist, at det er nikotin der har gjort udslaget?

Ikke nødvendigvis, for der er slet ikke samme grad af filtrering i en joint som i en cigaret og man får derfor meget større doser indenbords.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Nomad skrev:
deaz skrev:

Ikke nødvendigvis, for der er slet ikke samme grad af filtrering i en joint som i en cigaret og man får derfor meget større doser indenbords.

:yeah: Skulle se hvordan rulletobak var at rulle med i joints, så rullede på et tidspunkt en pind (kun med rulletobak) som en af mine venner så fik at ryge (Jeg rør ikke nikotin), og det blev åbenbart for meget for ham, eftersom han endte med at kaste op. Han ryger jævnligt smøger.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Så i bund og grund handler det om, at vi ikke har ristet tobakken ordenteligt? Synes ellers, vi gjorde det så godt vi kunne :) .

Anyways.. Skal jeg så bare til en anden gang, smide tobakken på en stegepande? Har også hørt, at man kan komme tobakken i vand, for derefter at komme den i mikrobølgeovnen ?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Her er en guide til vandristning, som T har postet.
T skrev:
Tjek this out!

>-Nikotin fjerning med vand guide-< <- det lyder fedt når man siger det!
(2 pakker cigaretter)
1. Stor skål.

2. Ned med tobakken i skålen.

3. Varmt vand (så varm din vandhane nu kan..måske at koge noget vand ville være at foretrække.

4. Rør lidt rundt i det lige hurtigt med en ske.

5. Lad det stå i 20 min. og så hæld vandet fra (hold hånden på kanten af skålen med en lille åbning).

6. Tilsæt nyt varmt vand og lad det stå i 20 min. og så hæld vandet fra.

7. En til gang! og En gan gang til!.. så kan man se at vandet ikke rigtig for farve længere og
så er nikotinen ude af tobakken!. (klem vandet ud af din tobaks klump)

8. 1 stks BT avis.

9. Fordel tobakken så godt du kan ud på avisen (jo bedre den er spredt jo hurtigere tørre det).

10. Ca. 2-3 dage efter er det tørt og klar til brug. (efter første dags tørring skal det lige pilles fra hinanden så godt man kan).

<Tobakken smager bedre, det krasser mindre i halsen, det er mindre usundt, man slipper for nikotin stank når man skal riste, man slipper for at riste hele tiden, jamen hvorfor ikke gøre det;D?>

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

kemal skrev:
Her er en guide til vandristning, som T har postet.
T skrev:
Tjek this out!

>-Nikotin fjerning med vand guide-< <- det lyder fedt når man siger det!
(2 pakker cigaretter)
1. Stor skål.

2. Ned med tobakken i skålen.

3. Varmt vand (så varm din vandhane nu kan..måske at koge noget vand ville være at foretrække.

4. Rør lidt rundt i det lige hurtigt med en ske.

5. Lad det stå i 20 min. og så hæld vandet fra (hold hånden på kanten af skålen med en lille åbning).

6. Tilsæt nyt varmt vand og lad det stå i 20 min. og så hæld vandet fra.

7. En til gang! og En gan gang til!.. så kan man se at vandet ikke rigtig for farve længere og
så er nikotinen ude af tobakken!. (klem vandet ud af din tobaks klump)

8. 1 stks BT avis.

9. Fordel tobakken så godt du kan ud på avisen (jo bedre den er spredt jo hurtigere tørre det).

10. Ca. 2-3 dage efter er det tørt og klar til brug. (efter første dags tørring skal det lige pilles fra hinanden så godt man kan).

<Tobakken smager bedre, det krasser mindre i halsen, det er mindre usundt, man slipper for nikotin stank når man skal riste, man slipper for at riste hele tiden, jamen hvorfor ikke gøre det;D?>

2-3 dage? Mit var knastørt efter 6-7 timer.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Gæst skrev:
2-3 dage? Mit var knastørt efter 6-7 timer.

Temperatur, luftfugtighed og mængde af tobak :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Det lyder somom det er nikotinen.

Nikotin + cannabis = kvalme.

Selvom du ryger en smule i hverdagen kan det meget vel være at du fik for meget. Det sker ofte.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
:yeah:

og mangel på frisk luft måske?

hvis i har siddet i et lille tæt tilrøget lokale længe, vil jeg tro det kan t have været med til at forstærke trætheden og kvalmen. det siger jeg mest fordi selv jeg altid pludseligt føler mig mere frisk når jeg går udenfor efter at have røget :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: ..
Det kan anbefales at enten riste din tobak i en gryde, eller lave en lille "gryde" af sølvpapir og holde en lighter under.

Når det ikke lugter af nikotin mere kan det ryges.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg har røget i en del år og knækker mig stadigvæk af nikofede.... det så klamt...

Min foretrukne mix metode..... Spritbrænder og sølvpapir.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Psychomancer skrev:
Jeg har røget i en del år og knækker mig stadigvæk af nikofede.... det så klamt...

Min foretrukne mix metode..... Spritbrænder og sølvpapir.

:?
Damn.. Tror jeg vil lave et eksperiment; næste gang vi køber tjald, vil jeg ryge lige så meget som jeg gjorde denne gang den eneste forskel vil bare være, at jeg fjerner nikotinen via vand, som vist ovenstående.. På den måde se, om det skulle hjælpe.

For det er da vel usandsyneligt, at det er andet jeg skulle få kvalme af, da der ikke er noget kvalmefremkaldende i hash?

Minder mig forresten om den gang jeg blev overoverdenteligt skæv. Her er der tale om en potjoint, med REN (hjemmedyrket) pot. Der kastede jeg op een gang. Kan det forklares på den måde, at jeg da fik en overdosis?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
For det er da vel usandsyneligt, at det er andet jeg skulle få kvalme af, da der ikke er noget kvalmefremkaldende i hash?

Ja, de fleste mener at cannabis tværtimod modvirker kvalme, og er godt til foreksempel LSA og tømmermænd.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Tilgengæld når cannabis og alkohol blandes sammen i for store forhold så går det som regel galt og resulterer i opkast, du har ikke drukket alkohol i sammenhæng med?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ingen alcohol indtaget

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Det kan godt lade sig gøre at få kvalme at hash vil jeg våge at påstå.. Jeg spiste engang ca. 1g god ryger i en kage og damn hvor blev jeg skæv! Nu er jeg ret erfaren og ved hvad jeg skal gøre når jeg bliver virkelig skæv, men det var lige før at det blev for meget for mig den her gang. Det føltes som om hele verden konstant drejede op af og når jeg kiggede rundt var det ikke "en lang film", men istedet "billeder".. Altså mit syn kunne ikke følge med. Jeg kastede ikke op, men det tog godt 3 timers stillesidning + indtagelse af vand og mad at komme på højkant igen. Så hash kan godt foresage kvalme/svimmelhed og opkast hvis man får for meget..

Det lyder dog ikke som om du har fået synderligt meget, så det er nok nikotinen, hvilket også er ubehageligt nok i sig selv :p

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Steve Peck skrev:
Det kan godt lade sig gøre at få kvalme at hash vil jeg våge at påstå.. Jeg spiste engang ca. 1g god ryger i en kage og damn hvor blev jeg skæv! Nu er jeg ret erfaren og ved hvad jeg skal gøre når jeg bliver virkelig skæv, men det var lige før at det blev for meget for mig den her gang. Det føltes som om hele verden konstant drejede op af og når jeg kiggede rundt var det ikke "en lang film", men istedet "billeder".. Altså mit syn kunne ikke følge med. Jeg kastede ikke op, men det tog godt 3 timers stillesidning + indtagelse af vand og mad at komme på højkant igen. Så hash kan godt foresage kvalme/svimmelhed og opkast hvis man får for meget..

Prøvede præcis det samme, da jeg røg pot. Som om mit syn ikke 'så' hurtigt nok, i forhold til hvad der rent faktisk skete. Som om der var for få FPS (Frames Per Second :) ). Føltes oss lidt som om det hele var en drøm og jeg bare kunne lægge mig ned på jorden og sove, da det hele var så uvirkeligt.

En af mine sad og slog mig på min fod med en trommestik. Fandt først ud af det, efter han havde tævet læs på mig 4-5 minutter. Var rimelig føelsesløs

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]