Puny_pete skrev:
Jeg har længe været ja direkte afhængig af koffein. Det startede i militæret da jeg tog koffein piller for at være ekstra på toppen fordi det ofte krævede en del. Da jeg kom hjem, begyndte jeg på kaffe og nu drikker jeg 5-7 kopper om dagen. Hvis jeg ikke får den daglige koffein bliver jeg træt og en dunkende hovedpine. Jeg har stoppet med det 2 gange men bliver ved med at falde i. Men tredje gang er lykkens gang så nu vil jeg altså stoppe! Men nu sidder jeg med en giga hovedpine og jeg har sovet hele dagen og er i vildt dårligt humør og kunne virkelig godt bruge en kop kaffe! Men vil ikke, er det ikke noget jeg kan gøre for at formindske den forbandede dunkende hovedpine. Jeg kan slet ikke holde det ud! Jeg vil gøre hvad som helst for at få hovedpinen væk.
Jeg har prøvet hovedpine piller det hjælper bare ikke, jeg bliver også utroligt nemt irriteret. Derfor vil jeg virkelig gerne stoppe med mokkaen og så drikke 1 kop kaffe engang imellem og ikke 5-7 om dagen.
Er 5 kopper om dagen ikke meget normalt? 1 om morgenen, 2 eftermiddag og 2 aften?
Men der skal heller ikke noget til før jeg bliver tvær, irritabel og sommetider med svedeture, hvis jeg ikke har fået morgenkaffe. Morgenkaffen er jeg klart afhængig af, men resten af dagen vil jeg da ikke se som et misbrug?