Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 19:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Tynde stilke?
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Hej : )

Hvordan er det nu man undgår at de små, bliver høje og tynde?
Har ikke tænkt mig at stille en ventilator, for jeg mener at der skulle være andre mulighedder også..? måske mht lys osv...?

På forhånd tak .. : )

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Citat:
Har ikke tænkt mig at stille en ventilator, for jeg mener at der skulle være andre mulighedder også..?

Yes, riv væggen ned og brug vinden udenfor til at ruske i planterne

De bliver tynde, ranglede og spinkle hvis de ikke får rusk, enten i form af vinden udendørs eller en ventilator indendørs. Alternativt kan du også sidde og ruske planterne 7 timer om dagen manuelt, jeg ville nok skaffe en ventilator

Hvis du ikke gør det vil planten knække og bukke under når den kommer i blomst og udvikler store tunge topskud

Titel:
Moderator
Brugeravatar

What xpert says

- og hvis de ikke får nok lys bliver de også meget ranglede da de søger efter lys.
Så kvalitetslys (nok af lumens) og så noget vind, så bliver de ikke tårnhøje helveder.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okay mange tak: ) Men de kommer snart udenfor, lige nu er det bare for at gro dem lidt op inden de kommer ud, men tror i at de klare sig når de kommer ud her om et par dage selvom de er ret tårnagtige? Går ud fra at de begynder at vokse mere i bladende og får en breddere stilk når de kommer ud? Har sat de andre 35 planter ud (da de var ca. 1 - 3 cm) for et par dage siden, men de vokser næsten ikke.. Dem der stadig står inde er ca. 5 - 6 cm høje.. ret tynde.. 2 sæt blade i toppen.. De højste af dem har lidt svært med at stå oprejst... Kunne ikke lige få imageshack til at funke, men i ved sikkert godt hvordan de nogenlunde ser ud.. : )

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg har da læst om folk, der har groet i skab uden direkte ventilation på planterne, eller i vindueskarm uden ventilation... nogle gange holder de, nogle gange ikke :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg brugte heller ikke ventalition sidste år, men havde også enkelte skod planter der knækkede da de var 10 - 15 cm.. kan måske være det har en lille bitte smule med sorten at gøre..?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
når nu du selv siger at du heller ikke brugte ventilation sidste år, så mon ikke det var derfor de blev tynde? :wink:

jeg tror ikke det kan have det store at gøre med sorten når de er i den alder, men ellers bliver sativa generelt højere og mere ranglede end indica.

Titel:
Medlem

tror det kommer mere an på om de får det rigtige lys så de ikke strækker sig

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja det lyder rigtigt nok, men da dette her er ekseperiments planter inden årets grow, havde jeg sat halvdelen i vindueskarmen, med det lys de nu fik derfra, og den anden halvdel under en lille lampe som lyste 24 timer i døgnet.. og planterne er lige ranglede.. Også de få stykker jeg satte ud lige da de kom op, de er bare ikke så høje..

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: sydfyn
hey tror det er dit lys den er galt med det lyder sådan men for det første skal du ha en bedre pære cfl eller lysstofrør bruger selv en 600w hps men skal ha købt en hpi inden næste grow lysstofrør skal du ha nogen stykker af ca 4-6 alt efter hvor meget dine planter fylder men de skal dække hele det området af planter og cfl kan dække lidt mere ca 2 stk 180w til 1x1m men bare med en ville det være meget bedre end det er nu ved selvf ikke hvad du har men kunne godt lyde som om det er en eller anden lille spot eller en normal 60w pære og for det andet kan det godt strese dine planter med 24timers lys prøv med 18/6 så de for mørke ligesom i naturen det er der mange der synes at det giver en bedre urt og så få en blæser op bruger selv en gulv blæser og den bruger kun 50w og den kan sku give massere luft til den og de for en meget bedre stamme

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak skal du have.. Det var ellers ikke så lidt : )
Jeg tror bare jeg planter dem direkte ud i jorden, så snart de har spirret næste gang.. : ) Hvis jeg enddag invisterer i alle de her sens 400 W dimser og blæsere, så bliver det til indegrow :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det med lyset overså jeg, hvad har du dem da under?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Har købt en ventilator ting nu, og en 200 W pære.. og så planter jeg dem ud i mine bede, så snart de har været over overfladen i ca. 2 dage regner jeg med...

Sådan her så de tynde planter ud (bare en potte jeg puttede mange i for sjov):
Billede

Før.. Det vil sige til de planter på billedet og en masse andre, brugte jeg en skrivebordslampe på 20 W ... så det er nok derfor: ) man lære noget nyt hele tiden... : )

Senest rettet af Theis-0n 06 apr 2008 20:08, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Rasta Drengen skrev:
Har købt en ventilator ting nu, og en 200 W pære.. og så planter jeg dem ud i mine bede, så snart de har været over overfladen i ca. 2 dage regner jeg med...

Sådan her så de tynde planter ud (bare en potte jeg puttede mange i for sjov):
Billede

Det er jo klart de er tynde når det bare er kim planter, men de strækker sig en del, så lidt ekstra lys ville ikke gøre noget :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ja, men har bare en erfaring der siger at de vokser sig høje, knækker, og dør... : ) så blev lidt bekymret.. men fremover bruger jeg 200 W lys til mine KIMMER.. : )

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Behøver du nu heller ikke :P Koldhvid lystofsrør der har rette spektrum and such er fint nok til de første par uger, endda længere. Mange bruger netop disse til at holde moderplanter i live.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kiggede også på de her sens lys rør, men syns aldrig de har særlig mange W.. Men nu har jeg en 200 W pære, den er nok også fin nok: )

Billede

Titel: Lys
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Sålænge det lys du har ikke er til planter, så vil du heller ej få et godt resultat, alle kimplanter er i starten ranglede, men en blæser, gør underværker, og med tiden vil planterne vokse sig stærkere. Det kan være en hårfin blance, at få planterne tæt nok på lyset uden at brænde dem og give dem vind nok, til at deres stilke bliver stærkere, men trial and error mate. Alle som dyrker, har haft disse problemer med stilkene, nogle mere end andre, tålmodighed en dyd :D

MoS:mrgreen:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak, men planterne skal ud imorgen, så det er nok fint med det lys de får :) som en fantastisk overralsekse er stort set alle planterne kommet op, i anledng af, at det er min fødselsdag: )

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]