Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 21:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

And skrev:
agjoey skrev:
Har det på samme måde med gin. Happy... kender flere der ville agree. 47%

Gin smager også fortræffeligt! En god dry martini eller Gin & Tonic, så går man ikke galt i byen.

Men hvad mener du med "47%"?

Kunne forestille mig, han hentød til Gordons Dry gin 47,3 %, men mener også at have set en grøn gin med en lidt højere alkoholprocent end normalt....

Angående emnet er jeg af den overbevisning, som mange andre, at ethanol er ethanol, så er den ikke længere, så jeg plejer at drikke absinthe og finsprit, det sparer mig også for at skulle punge store beløber ud for sprutten...

Men kan da anbefale, hvis man skal sidde og slappe af:

- En Absinthe efter traditionel forberedelse
- Passoã med diverse frugtjuicer
- 1 del Passoã, 2 dele Galliano og fyld op til kanten med multifrugtjuice eller normal appelsinjuice... tror de kaldte den jungle juice (drinken).
- Absinthe blandet med god champagne og kølet helt ned.

Mvh.
Gargarin

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Det tætteste jeg kommer på eufori, forårsaget af sprut alene, er gin. I særdeles Bombay Sapphire, min blå kammersjuk.

Man/Jeg betaler så også for det dagen derpå, når der skal kysses porcelæn.

Titel: Re: Sprut
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
den grønne gin du snakker om må være tanqueray gin og ja den er rigtigt nogle lige omkring de 50%

Titel: Re:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
agjoey skrev:
Angående emnet er jeg af den overbevisning, som mange andre, at ethanol er ethanol, så er den ikke længere

Det er skam rigtigt nok det du siger... Miltbrand er også bare miltbrand og så er den heller ikke længere. Men alkoholen er som regel sammensat af alverdens urter eller andet smagsspas og man ka' altså ikke bare sige at alt sprut så har den samme virkning med alle de her urter, det er jo ikke for sjov at der er folk der død-og-pine holder sig fra f.eks. whisky eller snaps, det er fordi de bliver bims af de pågældende urter på en måde som de ikke ka' genkende fra deres andre branderter.

Mht. om en bestemt slags drikkelse sku' være mere euforisk end andre tror jeg det er individuelt og afhængigt at temperament. Hvidvin gør det for mig!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Cube:

Tror at den "individuelle forskel" nærmere er en form for placebo, eller forventning/indstilling, end at drinken er mere euforisk.
Man oplever jo ofte at folk som drikker øl og shots på f.eks et diskotek, eller et sted med højt energiniveau, slår sig løs i en højere grad, end foreksempel hvis de havde indtaget samme mængde alkohol under andre rammer.
Medhensyn til den reelle rus, tror jeg også at det er de forskellige urter som spiller ind, samt koncentrationen af alkohol.

Og som sagt, rødvin FTW!!
Nyere forskning anslår jo også at rødvind er "alt for nice".

Titel: Re: Re:
Medlem
Brugeravatar

Cubensis skrev:
Grusom skrev:
Angående emnet er jeg af den overbevisning, som mange andre, at ethanol er ethanol, så er den ikke længere

Det er skam rigtigt nok det du siger... Miltbrand er også bare miltbrand og så er den heller ikke længere. Men alkoholen er som regel sammensat af alverdens urter eller andet smagsspas og man ka' altså ikke bare sige at alt sprut så har den samme virkning med alle de her urter, det er jo ikke for sjov at der er folk der død-og-pine holder sig fra f.eks. whisky eller snaps, det er fordi de bliver bims af de pågældende urter på en måde som de ikke ka' genkende fra deres andre branderter.

Mht. om en bestemt slags drikkelse sku' være mere euforisk end andre tror jeg det er individuelt og afhængigt at temperament. Hvidvin gør det for mig!

Kan godt følge dig og er faktisk også enig med dig, men jeg mener mere at ethanol er ethanol udfra en stofbrugers synspunkt - Og vil da også sige, at jeg da selvfølgelig mærker stor forskel på at være fuld/beruset i finsprit og ting som Absinthe, Ouzo eller vodka, men jeg er bare jo bare lidt en nærrigrøv, når det kommer til at være fuld... Men, hvis det kommer til nydelse af gode drikke, ikke fuldskab, er jeg da helt 100 % på at man da godt kan punge lidt ud for at få kvalivare.. Nyder da også til tider en god Cognac eller et glas vin...

Mvh,
Gargarin

Titel: Re:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dr.Divinator skrev:
Tror at den primære forskel er placebo, og humør.

Måske kan øl virke mere sløvende end sprut, ligesom rødvin også tit kan give en behagelig indpakket fornemmelse.

Ville selv mene at en god vin giver en euforisk rus.

Edit: men det er ikke sprut..

Kan sige der er et stof i øl som gør dig træt, det er absolut ikke placebo.

Dog vil jeg sige at jeg synes der er forskel på min brandert alt efter hvad jeg drikker, hvilket naturligvis hænger sammen med hvordan det drikkes. Vin og lidt drinks giver mig en brandert der føles rimelig klar. Det samme gør cult og vodka, indtil jeg når godt ud på aftenen hvor det bliver ret sløret. Øl i ølbong er bare en stor tåge. Fisk = blank.

Mht. alkohol og ski, det fungerer glimrende! Tæskestiv ned af Val Thorens med en ramme dåseøl i rygsækken, og er ikke specielt god til at stå. Det var en besynderlig oplevelse, men ikke destomindre underholdende.

Medlem

Lilleso skrev:
Jep, alkohol. :P

Men derudover tror jeg heller ikke at gærrester er specielt opkvikkende - særligt synes jeg at visse overgærede øl (burde altså hedde topgærede..) gør mig træt - men det kan godt være en blanding af opspilet mave p.g.a for mange øl, og placebo.

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Lilleso skrev:

Tag eventuelt et kig på http://en.wikipedia.org/wiki/Effects_of ... _by_dosage
Hvis promillen er lav nok, mellem 0.3 og 1,2, så skulle alkoholen ifølge oversigten have en euforisk effekt, og synes faktisk at det stemmer meget godt overens med egne erfaringer. Dog afhænger det bestemt også af alle mulige andre ting...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Der er så mange som siger, at de får den bedste rus af rødvin. Måske har dette noget at gøre med rødvins indhold af GHB?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Armaghetto skrev:
Der er så mange som siger, at de får den bedste rus af rødvin. Måske har dette noget at gøre med rødvins indhold af GHB?

Er der GHB i rødvin? Dét vil jeg se en kilde på, inden jeg kalder mig GHB-nyder. For fedt hvis der er!

Medlem
Brugeravatar

http://en.wikipedia.org/wiki/Gamma-Hydroxybutyric_acid

Nederste linje i første tekststykke :)

Rødvin er også dejligt afslappende, men om man kan mærke GHB'en ved jeg nu ikke :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mungojohn skrev:
Lilleso skrev:
Jep, alkohol. :P

Hvis du vil fluekneppe, så er det teknisk set ethanol, da alkohol blot betegner stoffer med en funktionel alkoholgruppe(eksempelvis ethanol). Var nu ikke det jeg tænkte på.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Grusom skrev:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gamma-Hydroxybutyric_acid

Nederste linje i første tekststykke :)

Rødvin er også dejligt afslappende, men om man kan mærke GHB'en ved jeg nu ikke :P

Hmm.. Det bliver produceret under gæringen, tilsyneladende, og det giver meget god mening. Jeg vil da sige, at man sagtens kan mærke forskel på ældre og nyere vine?

Medlem
Brugeravatar

Det lyder bestemt til at give mening i mit hovede... Husker engang, hvor vi nede i køkkenet, hvor jeg arbejder, fik sendt nogle dyre vine, rimelig gamle, og jeg mindes bestemt en dejligere rus efter at have indtaget en halv flaske :) Men selvfølgelig er god vin også dejligere at drikke :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Lilleso:

Ja, tror det er humlen som gør en sløv, da humle jo ifølge dcfonline er nært beslægtet med cannabis.

Mente heller ikke at der ingen forskel er i rusen, men at der formentligt var tale om placebo, hvis man følte at en vis drink gav en helt vildt energifyldt partirus, mens en anden gav en mindre glad rus... men det kan vel også skyldes indholdstoffer. Jeg tror bare jeg stopper nu, da jeg i bund og grund gætter.
Læs iøvrigt de steder du har quotet mig.. Jeg modsiger mig selv helt vildt :lol: :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]