Stangss skrev:
Jeg har det utrolig godt i min hverdag
Godt. Det er
dit liv, og du er ikke født for at tilfredsstille os andre (selvom du da gerne må hvis du vil, for jeg vil da gerne tilfreds-stilles

)
Stangss skrev:
og ved da også godt at jeg aldrig kommer til at udrette det store, men vil bare ikke være utilfreds når jeg bliver ældre.
Alle ældre er Utilfredse. De har alle mistet deres ungdom og det er der vist ingen der er tilfredse med når de sidder som gamle med gigt og uden tænder eller bad i ugevis osv. Heller ikke selvom de så har rejst jorden rundt 27 gange og været nok så aktive eller produktive i deres unge liv. Der er
altid noget du ikke har nået, Uanset hvor meget du har nået. Og så bryder jeg mig slet ikke om den tankegang at kun folk der udretter noget 'stort' har haft værdifulde liv (det er så ikke ment specielt på dig, men bare generelt

). En husmor der aldrig har været uden for landet ka' være ligeså fantastisk som en globetrotter der har været overalt.
Og i sidste ende lever vi jo altid i nu'et, og aldrig i fortiden, så hvis formålet med at høste oplevelser er fordi man vil ku' sidde som gammel og mimre over alle de store ting man har lavet, så bli'r man snydt. Nyd det du laver
nu, Uanset hvad du laver, for det er stort overhovedet at være i live (og hvis andre ikke synes det er stort nok, så fuck dem)
Og hvad
er overhovedet stort at udrette? At klatre op på mount everest? At ku' betale sit barn's uddannelse?
Udretter de kendte politikere feks noget stort? De får en statue rejst af sig selv, som generationer senere så river ned igen (stalin feks, han udrettede noget stort, mente man på hans tid, nu hader alle ham)
Eller bush og fogh, har de udrettet noget stort? De har slået 100000 civile mennesker ihjel i irak. Det er ikke stort, det er ækelt.
Eller Humphrey Bogart, har han udrettet noget stort bare fordi han er en kendt skuespiller? (jeg ka' godt li' humpy iøvrigt, men han blev stadig gammel og svag til sidst)
Eller Neil Armstrong? Han satte den første menneske-fod på månen, var det stort? Det er en smags-sag.
Jeg er meget imod den evindelige snak om at man ska' nå alt muligt, og du ska' videre med dit liv og hvad ved jeg. Det er som om det aldrig er godt nok hvis man bare godt ka' li' at se solen stå op og høre fuglene synge, så lever man åbenbart ikke. Efter min mening er det en form for peer-pressure, eller som en gammel psy-bruger sagde; reklamen's ånd (ka' nogle her huske zannioy, og hvad han ellers hed af forskellige ting og sager?

Hvis det at blive husket er at ha' udrettet noget stort, så har han gjort det, for det navn er ihvertfald ikke et jeg selv glemmer, hvor han så end er henne nu). Og han havde squ ret; reklame gør at folk får et forskruet billede af hvad et godt liv er, hvad der ska' til for at ku' kalde sig en success. Og langt de fleste har ikke en chance for at ku' leve op til det ideal-billede man ser i reklamer, eller serier for den sag's skyld, hvor de hver eneste dag både ser godt ud, har det perfekte hår, og altid har travlt med at lave fantastiske ting til gavn for hele menneskeheden.
I danmark er det et mindre-tal der ryger hash, fordi flertallet endnu ikke har turdet prøve. Det er da stort at du har fået den indsigt som hash ka' gi', eller hvad? Det er da stort at du har været så heldig at ku' stifte bekendtskab med bevidstheds-udvidende substanser. Tænk på hvor mange der ikke oplever det, de stakler. Sådan ku' man da ligeså godt sige

Det der er anset som værende 'stort' må du selv definere, istedet for at tro det altid er hvad
de andre går og laver.
Kort sagt, 'mit' liv er stort fordi det er 'mig' der lever det. Og hvis nogen synes noget andet, så er det bare ærgerligt. Sådan bør du efter min mening hellere tænke når du ryger hash, end at tænke på hvilken fiasko du måske er bange for at blive

Og hvis der er andre der synes du måske er en fiasko fordi du ryger hash, så er det jo slet ikke dig de er interesseret i åbenbart, men kun dine handlinger. Og så er det bestemt
dem der er en fiasko som menneske, og ikke dig.
@_Jimmy_; for meget rengøring er årsag til det stigende antal allergikere, så folk der gør meget rent har et problem.
Husk altid at det er flertallet der definerer hvem der har 'problemer', og de vil altid definere problemer som de ting de ikke selv gør. Det er en af de Uheldige sider ved social-mekanismen hos flok-dyr (det gælder ikke kun for mennesker, men ses også i dyre-verdenen. Udklædte hunde bli'r feks mobbet af ikke-udklædte hunde, så jeg engang i en tv-udsendelse, hvis de er i flertal, mens det er omvendt hvis de udklædte hunde er i flertal. Det var ret interessant synes jeg, da det netop viser at norm-begrebet er flertals-bestemt mere end rationale-bestemt)
Kort sagt, igen, du er en fiasko hvis du ikke er som 'os'

(Uanset hvodan 'os' så er, sålænge de bare er flertallet)
Anyway, det er ihvertfald hvad
jeg har lært om livet indtil nu. Måske bli'r jeg mod-bevist senere, eller skifter mening, man ved aldrig

Jeg er bare træt af at høre folk ned-vurdere sig selv fordi de ikke ka' gennemskue hvordan social-mekanismerne og almén social-pression virker.
Man ka' ikke være fri før man selv synes man er god nok.