Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 22:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: jylland
hej mennesker, jeg har undret mig over hvordan skunk kan virke rigtigt rigtig kraftigt på mig, mens hash ikke virker nær så kraftigt (ligegyldig kvali)

på skunk ser jeg små syner, lever mig ind i mine egne tanker, føler jeg snakker med alle i lokalet selvom jeg kun snakker med 1 eller slet ingen, får ekstremt høj puls, bliver let forpustet hvis jeg beslutter mig for at gå lidt rundt og får ekstrem tørke i munden samt røde øjnen, mogle gange svag krampe i mine ben (til sidst i forløbet) og får jeg lidt for meget føler jeg at jeg sidder i en bobbel og vælter forover ( på under et halvt gram!) dette varer 3-4 timer hvis jeg ik reloader

på hash får jeg bare lidt snurren i kroppen, bliver stenet og kedelig med røde øjne. (har også startet lavt der og gået lidt op i dose og kvali uden den helt store forskel)

er der noget specielt i skunk der giver mig disse opblevelser men som bliver nedbrudt hvis det bliver mast sammen til hash?

jeg er næsten 100% sikker på at det ikke bare er indbildning.

:peace:

Har det lidt som dig, bryder mig heller ikke rigtig om chald.
Ryger kun skunk/pot fra nu af.

Det er vel bare fordi at det meste skunk er sativa domineret og meget mere psykadelisk.

Stop med at ryge tjald, og ryg det grønne. Gør dig heller ikke så dum :)

Mvh stangss

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Tror også det har noget med sorten at gøre.

Det meste hash er jo lavet fra indica planten, dvs der er langt flere sløvende cannabinoler i. Dette gør de fordi der er større udbytte ved de små indica planter end de store sativa, (IMO kvantitet frem for kvalitet).
Og ja, Indicaen er jo "couch-locken" mens sativa er tripperen :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
rullegardinet skrev:
er der noget specielt i skunk der giver mig disse opblevelser men som bliver nedbrudt hvis det bliver mast sammen til hash?

Nej det gør ingen forskel om det er presset eller ej. Det som er vigtigt er den sort din skunk er eller din hash er lavet af. Du kan tage f.eks white whidow og ryge det rent som skunk eller presse det til hash og du får samme virkning.

Det som du skriver med at det gælder ligegyldigt hvilken kvalitet hash du får kan kun betyde du ikka har prøvet hash af ordenlig kvalititet endnu. Det er også extremt svært at få fat i, de sælger det f.eks ikke på staden. Man skal kende en grower som laver sit eget hash eller tage en tur til amsterdam for at opleve den rigtige hash.

Det lyder mest af alt som du har fået noget indica skunk som du har røget for meget af og derfor har fået en alt for kraftig virkning, det kan sagtens give de bivirkninger du snakker om.

Til alle i den her post, læs hashguiden som er sticky i det her forum.

Mvh Mikkel

DoYouSpeakWak?? skrev:
rullegardinet skrev:

Nej det gør ingen forskel om det er presset eller ej. Det som er vigtigt er den sort din skunk er eller din hash er lavet af. Du kan tage f.eks white whidow og ryge det rent som skunk eller presse det til hash og du får samme virkning.

Til alle i den her post, læs hashguiden som er sticky i det her forum.

Mvh Mikkel

Efter hvad jeg ved bliver trichomesne knust/ødelagt når man laver tjald, også bliver det meget mere couch lock

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Det har jeg også hørt, men har aldrig set beviser på det eller oplevet at den hash jeg har lavet er blevet mere indica domineret fordi den er blevet presset fra tricomes til en mere fast form.

Mvh Mikkel

Dedikeret medlem

DoYouSpeakWak?? skrev:
Det har jeg også hørt, men har aldrig set beviser på det eller oplevet at den hash jeg har lavet er blevet mere indica domineret fordi den er blevet presset fra tricomes til en mere fast form.

Mvh Mikkel

Er blevet mere indica domineret?? Planten er hvad den er - feks 50/50 indica/sativa sort, du kan ikke lave den om til noget andet ved at ryste/presse det??? :P

Der er dog nogen der siger det bliver mere "stener"... men jeg kan ikke se nogen logisk forklaring på det.

Vinkelsliber skrev:
DoYouSpeakWak?? skrev:

Mvh Mikkel

Er blevet mere indica domineret?? Planten er hvad den er - feks 50/50 indica/sativa sort, du kan ikke lave den om til noget andet ved at ryste/presse det??? :P

Der er dog nogen der siger det bliver mere "stener"... men jeg kan ikke se nogen logisk forklaring på det.

Knækkede trichomes som der er i hash gir en mere stener end intakte trichomes.
Er ihvertfald ret sikker :)

har aldrig fået tjald som kan gøre mig så tripperen som skunk

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Skunk er generelt af en god kvalitet, og det er produceret mere omhyggeligt end meget hash (høj forædling, kunstigt lys, dyre gødninger og state-of-the-art hydroponiske metoder kombineret med ekstrem høj know-how hos de vestlige producenter sætter sine dejligt positive spor).

Meget kommercielt hash fra f.eks. Marokko får lov at lyntørre direkte i solen, og det skaber i sig selv en mere stenet hash, og der er også sommetider tilsat de mest underlige ting (paraffin, bivoks, osv. ... og senest bly :shock: ).

Skunk er blot noget cannabis, der er forædlet i henhold til helt almindelige botaniske principper, ofte med en indica base. Du kan også producere hash, der kommer fra skunk, og det har ingen sammenligning med marokkansk standard. Ordentligt ryst kan du samle til en kugle alene med fingrenes kraft, og det er mest det alleryderste af kuglen, der får brudt trichomerne helt ned. Resten holder sig fint og er isoleret godt mod omverdenens påvirkninger.

Ikke et ondt ord om skunk ;)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Jeg ville til hver en tid foretrække en rigtig god hash, for skunk virker ikke rigtig, eller jo, skunk fungerer... Til at fjerne kvalme :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sway skrev:
Jeg ville til hver en tid foretrække en rigtig god hash, for skunk virker ikke rigtig, eller jo, skunk fungerer... Til at fjerne kvalme :D

/me slår Sway med en meget stor ørred

"skunk virker ikke rigtig" ... sheesh :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
haha :) nej skunk er skønt :wink:

Edit: Altid... 8)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Malkavian skrev:
/me slår Sway med en meget stor ørred

"skunk virker ikke rigtig" ... sheesh :)

hehe, lad mig fortælle dig en historie :).

Før jul skulle jeg til københavn for at feste lidt og jeg havde købt 2g god skunk af en kammerat, da jeg gerne ville have noget at ryge på :). Jeg røg ikke noget af skunken, så da jeg sad til festen om aftenen var der den her pige som kun røg joint. Og da jeg normalt kun ryger bong, mente jeg at hun ville få større udbytte af det :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Geografisk langt væk...
Indtil vidre har jeg kun røget hash, men mig og ven er gået i gang på at dyrke vores egen skunk. Har flere steder fået at vide skunk smager bedre, og giver samtidig en lige så god virkning eller bedre end hash. Hash er det også svære og bedømme hvad det indeholder :S... Grunden til jeg ikke har prøvet det og vi vælger at dyrke det selv, er at hvor vi bor er det ikke nemt og skaffe skunk. Også selfølgelig også at der er mere ved at ryge noget man selv har dyrket, end en masse produktion af hamp på en Indisk mark :P go ryger... Men min konklusion er at selv ud fra min ringe viden om skunk er det det jeg vil perspektivere som det bedste :joint:

Titel: Re:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

kendt123 skrev:
Indtil vidre har jeg kun røget hash, men mig og ven er gået i gang på at dyrke vores egen skunk. Har flere steder fået at vide skunk smager bedre, og giver samtidig en lige så god virkning eller bedre end hash. Hash er det også svære og bedømme hvad det indeholder :S... Grunden til jeg ikke har prøvet det og vi vælger at dyrke det selv, er at hvor vi bor er det ikke nemt og skaffe skunk. Også selfølgelig også at der er mere ved at ryge noget man selv har dyrket, end en masse produktion af hamp på en Indisk mark :P go ryger... Men min konklusion er at selv ud fra min ringe viden om skunk er det det jeg vil perspektivere som det bedste :joint:

Hvis du får dyrket en god skunk, kan det være svært at finde hash på det danske marked, som er ligeså godt som en det. God skunk vil for det meste være en del bedre end det meste hash.

Titel: Re: Re:
Medlem

Gæst skrev:
kendt123 skrev:

Hvis du får dyrket en god skunk, kan det være svært at finde hash på det danske marked, som er ligeså godt som en det. God skunk vil for det meste være en del bedre end det meste hash.

HØRT!!!!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: jylland
jeg vil som sagt også melde mig enig i at skunt bare er toppen :D ved dog desværre ikke arten på det jeg røg, men det sku vidst komme fra en hjemmedyrker (indedøres selvfølgelig, da det er rimelig tidligt på sæsonen endnu :wink: )

Medlem

Sidder her med en skunk-joint fra staden til en halvtredser, og halvvejs gennem den er jeg nu fint skæv, hvor jeg skal ryge en tre kvart normal joint, også til en halvtredser derinde, for samme effektgrad, så at sige. Og så føles det også bedre 8) Det var faktisk grunden til at jeg lige stak hovedet ind på psychedelia, for at se om det er normalt :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Paggee skrev:
Sidder her med en skunk-joint fra staden til en halvtredser, og halvvejs gennem den er jeg nu fint skæv, hvor jeg skal ryge en tre kvart normal joint, også til en halvtredser derinde, for samme effektgrad, så at sige. Og så føles det også bedre 8) Det var faktisk grunden til at jeg lige stak hovedet ind på psychedelia, for at se om det er normalt :D

Hvis du har købt den færdigrullet, så skal du regne med, at du kan få meget mere for pengene, end det du har nu. Færdigrullede joints der inde fra er tit med meget lidt skunk i og måske også af dårlig kvalitet.

Medlem
Brugeravatar

Jeg er også klart mere til den mere trippede skunk, men siden hash er meget nemmere at få fat i nøjes jeg oftest med det. Lidt træls egentlig, men sådan er det jo at bo i Europa :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]