Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 20:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Hehe jeg ryger tjald hver dag men hvis jeg skal være ærlig er det bedre at være høj (suge skunk). Man får meget mer griner på og det er jo nice:D

8)

Medlem

Vinkelsliber skrev:
DoYouSpeakWak?? skrev:
Det har jeg også hørt, men har aldrig set beviser på det eller oplevet at den hash jeg har lavet er blevet mere indica domineret fordi den er blevet presset fra tricomes til en mere fast form.

Mvh Mikkel

Er blevet mere indica domineret?? Planten er hvad den er - feks 50/50 indica/sativa sort, du kan ikke lave den om til noget andet ved at ryste/presse det??? :P

Der er dog nogen der siger det bliver mere "stener"... men jeg kan ikke se nogen logisk forklaring på det.

Nej men du kan jo få planter der kun er fx indica 100%.

Medlem
Brugeravatar

skunk FTW

Har røget skunk jævnligt på det sidste. Blev rigtig glad for, at rusen lissom sniger sig stille og roligt ind på en og forlader en stiller og roligt igen. Og ja skunk kan være virkelig tripperen og sjovt, da ens energiniveau forblir højt og man får en langt mere aktiv rus... hash(dårlig gadehash)-rusen kan ende meget mere bradt med at man får hovedpine og blir træt foreksempel og så er det bare surt og ens tanker blir ædru og man håber bare at det går helt over... Modsat med skunk kan "trippet" dale lige så stille ned og man kan ligsom betragte denne overgang fra en stadig beruset sindstilstand nice :mrgreen:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: jylland
tak for svar alle.. men lige et mere spørgsmål nu vi er igang, hvad betyder prima skunk?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Det er et kvalitets udtryk. Prima = godt.

Medlem
Brugeravatar

Stangss skrev:
Stop med at ryge tjald, og ryg det grønne. Gør dig heller ikke så dum :)

Mvh stangss

Hva? Håber da ikke det var seriøst

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Katten skrev:
Stangss skrev:

Mvh stangss

Alle har forskellige oplevelser ved langtids forbrug af de to forskellige ting. Mine erfaringer siger mig at god skunk(ikke den fra staden) og standard 80-90 krs fra staden giver forskellige påvirkninger hvis man ryger det i f.eks et par uger hver dag. Med gode sativa sorter bliver man ikke så smadret dagen efter, lungerne fungere bedre,hukommelsen og humøret er også bedre end med hashen fra staden. Alt indtaget i moderate mængder selvfølgelig. store mængder sativa i så lang tid kan give hjerte problemer og meget uro.

Mvh Mikkel

Medlem
Brugeravatar

DoYouSpeakWak?? skrev:
Katten skrev:
Stangss skrev:

Mvh stangss

Alle har forskellige oplevelser ved langtids forbrug af de to forskellige ting. Mine erfaringer siger mig at god skunk(ikke den fra staden) og standard 80-90 krs fra staden giver forskellige påvirkninger hvis man ryger det i f.eks et par uger hver dag. Med gode sativa sorter bliver man ikke så smadret dagen efter, lungerne fungere bedre,hukommelsen og humøret er også bedre end med hashen fra staden. Alt indtaget i moderate mængder selvfølgelig. store mængder sativa i så lang tid kan give hjerte problemer og meget uro.

Mvh Mikkel

Det kan du have ret i, men hvis vi snakker hash vs skunk generelt, er den eneste forskel(hvis man ser på de psykoaktive stoffer) at der oftest er mere CBD og CBC i hash end i skunk. Ikke fordi det er nødvendigt, men fordi man oftest bruger de CBN holdige planter til fremstilling af hash. Min pointe var bare at det overhovede ikke kunne afgøre eftervirkningerne, og jeg tror heller ikke CBN er skyld i eftervirkningerne.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Katten skrev:
Det kan du have ret i, men hvis vi snakker hash vs skunk generelt, er den eneste forskel(hvis man ser på de psykoaktive stoffer) at der oftest er mere CBD og CBC i hash end i skunk. Ikke fordi det er nødvendigt, men fordi man oftest bruger de CBN holdige planter til fremstilling af hash. Min pointe var bare at det overhovede ikke kunne afgøre eftervirkningerne, og jeg tror heller ikke CBN er skyld i eftervirkningerne.

Nej du har helt ret imo. Det kommer mest an på hvilken kvalitet og mængde thc der er i. hash er normalt på omkring 6-12 % fra staden mens skunken er en del højere det giver en mere ren rus og så især også alt det lort de kommer i hash for at øgevægten. Det er de mest mærkelig ting.

Og det du siger om at de vælger at bruge CBN holdige planter i det hash som kommer fra staden er ikke helt rigtigt. de hashbønder som laver det meste hash der bliver solgt i danmark tager bare hvad marken giver og forarbejder det, de ved intet om alle de fine forkortelser som vi bruger,måske ikke engang thc. Her er lidt videoer fra marocco hvor de laver hash. Ikke ligefrem hightech.

http://youtube.com/results?search_query ... =0&spell=1

Mvh Mikkel

Medlem
Brugeravatar

DoYouSpeakWak?? skrev:
Katten skrev:

Nej du har helt ret imo. Det kommer mest an på hvilken kvalitet og mængde thc der er i. hash er normalt på omkring 6-12 % fra staden mens skunken er en del højere det giver en mere ren rus og så især også alt det lort de kommer i hash for at øgevægten. Det er de mest mærkelig ting.

Og det du siger om at de vælger at bruge CBN holdige planter i det hash som kommer fra staden er ikke helt rigtigt. de hashbønder som laver det meste hash der bliver solgt i danmark tager bare hvad marken giver og forarbejder det, de ved intet om alle de fine forkortelser som vi bruger,måske ikke engang thc. Her er lidt videoer fra marocco hvor de laver hash. Ikke ligefrem hightech.

http://youtube.com/results?search_query ... =0&spell=1

Mvh Mikkel

Jeg har læst det i "Hampdyrkernes Håndbog" af Mel Frank og Ed Rosenthal, så det er ikke fordi jeg har det store insider viden, så jeg kan ikke rigtig sige andet ;)

Medlem

jeg kan lide af tage begge dele samme i en troldmand..

men kan best lide skung, for syns altid man for mega optur af det, plus syns ikek rigtigt man bliver træt af det.

hash elsker jeg også man syns tit man bliver meget afslappe måske nogle gange træt og det ikek godt vis man gerne vil lave andet en bare af stene..

så der for troldmand eller skung, det syns jeg...

Medlem
Brugeravatar

skunks virkning er for nice, men ender dog tit med at ryge tjald alligevel da folk omkring mig mest ryger det, og skunk er også for dyrt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
altså man bliver jo skæv af hash og høj af skunk/pot, virkningen er meget forskellig og fra person til person.
men jeg er sku heæt klart til hash sådan til hverdag.
skunk er mere ved specielle lejligheder, men det er heller ikke specielt nemt at få fat i ordentlig skunk hernede.
det er kun når man lige kender en der lige har høstet.

Medlem

Vær dog stolte af vi har meget hash i danmark. Steder som USA osv er det sgu ikke hver dag de støder ind i sådan noget, og hvis de endelig gør er det elendigt :) Her har vi lidt af hvert.

Men kan da godt se at rigtig mange herinde aldrig har røget ordentlig hash.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har ledt efter rigtig god hash i rigtig lang tid efterhånden. Og jeg har nu konkluderet at det eneste alternativ jeg har, er at tage til Holland en dag...

Heldigvis har jeg da nu endelig fået fingrene i noget hjemmedyrket skunk. Og rigeligt af det, så jeg glæder mig til endelig at prøve at ryge noget andet, end det triste og kedelige hash man kan få her i byen.
Det er altid stenhårdt og skal altid varmes godt op med en lighter før der sker ting og sager...

Jeg er godt nok træt af det hash... Og jeg kan godt love jer for, at jeg glæder mig til at prøve det skunk jeg får hjem!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

livet er for kort til dårlig hash. Hvis det er god hash derimod giver det en meget mere opkvikkende virkning synes jeg. Da det er sjældent jeg har god hash til rådighed foretrækker jeg helt klar god pot eller skunk da jeg får en meget sjovere rus der vil jeg mene...

(Baudelaire 1860).

Junior medlem

er vandt til meget god tjald, og denne her uge er forfærdelig for mig for kan ikke få andet end grøn, hvilket jeg personligt ikke har meget til overs for da jeg bare slet ikke føler at det giver mig den effekt jeg gerne vil have! jeg vil bare gerne være STONED AS F###, skal ryge 6-8g dagligt i rene buds på piben for at få bare noget i nærheden af den rus jeg er vandt til med bare et enkelt gram af hashen, men nu ryger jeg jo også på en tjubang, og går ikke efter den snigende robotagtig virkning som skunk har på mig men mere en hårdtslående stener med lidt summen i kroppen.

Dedikeret medlem

det var godt nok en gammel tråd du fandt frem ^^ men hvorfor trækker du ikke bare noget nol eller laver noget ryst?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det var godt nok en gammel tråd du fandt frem ^^ men hvorfor trækker du ikke bare noget nol eller laver noget ryst?

eller holder en pause, og får tolerancen ned.

(Baudelaire 1860).

Medlem
Brugeravatar

DoYouSpeakWak?? skrev:
Katten skrev:
Stangss skrev:

Mvh stangss

Mvh Mikkel

Word..

At sativa skulle være bedre er da noget bawl, det er rigtigt at i danmark er potent sativa en sjældenhed, derfor er dem der er her tit af god kvalitet og dyr i prisen, og så er det da klart at man ikke bliver ligeså dum som tjald med motorcykeldæk i til en 50er....

Generelt syntes jeg der bliver sagt nogen herre langt ude ting i den her tråd..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]