Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 jul 2025 21:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Hvad er jeres holdninger, ville det være godt for dansk økonomi, dårligt for helbredet og miljøet.

Hvad tror I der sker hvis Hash, E og Svampe blev legaliseret ?

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Jeg tror legalisering af hash vil gavne, hvis man derudover koncentrerede alt narkopolitiets indsats på at headhunte de forbandede arabere der importerer hårde stoffer som heroin osv.

Svampe er allerede lovlige, og det håber jeg de forbliver med at være. De har endnu ikke vist sig at være farlige, med mindre man allerede lider af en psykisk sygdom. Hertil skal vi have oplysning, så uhensigtsmæssige blandinger ikke opstår.

Jeg tror ikke det ville gavne at legalisere E, fordi jeg mener det er for godt! Det er bevist at serotonin indholdet i hjernen mindskes ved længerevarende brug, og det er en rigtig dårlig bivirkning. Hvis man legaliserede dette stof, ville mange havne i misbrug. Og hvis man legaliserede så skulle det være sådan at folk kun måtte bruge det ca 1 gang om måneden højst (men hvordan kan man kontrolere dette?).

Det var min kommentar Billede

mvh
Loonie

------------------
Fred være med dig, og alle du møder!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
På nuværende tidspunkt går jeg ikke ind for en legalisering af MDMA - jeg regner det ikke for et "blødt" stof. Der er alt for mange som ikke kan styre det, og havner i et reelt misbrug. Det eneste man måske kunne opnå indenfor en overskuelig tidsramme, er afkriminalisering af at besidde små mængder til eget forbrug - som det vistnok er i Holland. Dermed ville der også være praktisk muligt at oprette test-boder hvor folk kunne få checket deres piller med f.eks. marquis-reagents.
Jeg tror desværre at en legalisering af hash ligger et stykke ude i fremtiden. Svenskerne f.eks. er i forvejen ret sure over at Dk accepterer et sted som Christiania. Politikerne mener sikkert at det vil sende nogen forkerte signaler til vore nabolande, og virke hæmmende for en udvidelse af det nordiske samarbejde.
Med den medieomtale som svampene får for tiden, tror jeg at de bliver forbudt (i hvert fald i tørret form) i løbet af i år.
Så alt i alt gætter jeg på at vi er nødt til at affinde os med at være kriminelle et godt stykke tid endnu...

------------------
"Computer games don't affect kids. I mean if Pac man affected us as
kids, we'd all zip around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh º¿º
Briller - Jeg vil tro at det ville være rigtig godt for dansk økonomi med en legalisering af bløde stoffer [hash].

Kan dog ikke se at et kemisk stof som E er blødt!

Helbredet det kommer an på en selv, al overdrivelse er usundt. For meget cola & mayo er jo heller ikke godt.

Ang. miljøet så tror jeg ikke helt jeg har forstået hvad du mener?

og så tror jeg desværre at Darkraver har ret i at der kommer et forbud mod psilocybinsvampe, når forskerne med lic.pharm. Jørn Gry fra Veterinær- og Fødevaredirektoratet i spidsen kommer med deres rapport.

Men det må svampens venner jo så kæmpe imod!
Billede

Dedikeret medlem

tror i ikke der vil komme flere hårde stoffer på markedet ?

HA og Banditos laver jo fedt på det hash/E/Amf salg de har nu ?
Hvis man legaliserer feks. hash, må de være nødt til mere aggressivt at "markeds føre" evt. kokain/heroin og hvad ved jeg ?

Jeg mener dog ikke E er mere farligt end de andre stoffer, hvis man er typen så kan man lige så nemt bleve hooked på alkohol, hash eller hvad nu...

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg tror at det ville være fornuftigt at beholde loven omkring svampe og tilføre en legalisering af cannabis produkter. Evt kun en dyrknings tilladelse eller måske en tilladelse af pot. Jeg tror ikke det ville være godt med E. Jeg mener at der burde være et alderskrav på f.eks 21 på både Cannabis og svampe fordi man så ville undgå at folk begyndte for tidligt. Alle ved jo at hvis man må drikke fra man er 15 så gør man det fra man er 12-14 ! Jeg syntes også det kun skulle være muligt at købe de to slags rusmidler på et apotek eller lign ikke over nettet da man ikke kan tjekke folks alder der. Og jeg syntes det skulle være tilladt at købe det med hjem og det skulle være tilladt at købe til flere dages forbrug !

------------------
Støt fri hash !

Dedikeret medlem

Svampe er kun lovlige som samle objekter, ikke som rusmiddel...

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg har lige læst hvad der blev sagt og jeg tror faktisk at det ville kunne løse en hel del problemer omkring finansloven. Jeg syntes derudover at man skulle sætte strengere staffe på sortbørs handel med cannabis da der var flere der ellers bare ville købe det illegalt og staten ville jo så miste en hel del afgifter ! Men svampe skulle også være lovlige fra en hvis alder !
der skulle selvfølgelige være masser af reel info på området !

------------------
Støt fri hash !

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
fff

Senest rettet af loader 09 feb 2005 15:51, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
dd

Senest rettet af loader 09 feb 2005 15:26, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Hmm, tror i kun der ville komme noget godt ud af at legalisere div. stoffer ?

Er det ikke lidt blåøjet Billede
Tror i slet ikke det ville have nogle konsekvenser ? blastning af psykiatiske hospitaler, hårdere stoffer på gaden flere dødsfald etc ?

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Medlem

Geografisk sted: somewhere green
jeg mener vi skal have en fuld legalisering i dk/eu, hvordan kan staten bestemme hvad vi må tage eller ikke tage ? jeg mener vi er jo forholds vis intelegente så mon ikke vi kan finde ud af hvad der er godt for os uden at staten skal bestemme det ?, selvfølgelig skal der oplyses om stofferne fra statens side af men det skal være op til den enkelte at bestemme hvad han eller hun vil tage.

Mht. alders grænser, virker de ? hvornår prøvede folk er på boarded alkohlol/hash/amf ogsåvidre første gang ? aldersgrænser virker ikke en skid.

i holland hvor cannabis har været delvist legalt i lang tid, er antallet a heroin misbrugere hverken steget eller faldet men gennemsnits alderen på misbrugerne er steget

------------------
God ryger!!!

Hmm - at legalisere - ja det kunne da være skægt.

Svampe: De er lovlige - men bliver de ved med det, folks rigtig store misbrug af dem - jeg kender folk der dealer svampe til folk der skal i byen - de bliver solgt i små baggies ligesom alt det andet - men jo jeg håber da at loven bliver ved med at sige det om Psilocybin som den gør nu.

XTC/MDMA: Jeg går 110% ind for at E-Pillen skal ulovligøres på en ordentlig måde, for det er den ikke nu - MDMA kapslen derimod, ja den burde være lovlig - 1,2 gram MDMA (ren form) lige i sækken - ingen tømmermænd - fuld msæk på, den burde være lovlig.

HASH/POT: Ja det her er jo ikke mere et stof end alkohol er, Sæt jer ind i denne her situation i danmark - Hashen kom da alkohollen kom og alkohollen kom da hashen kom, hvad ville så være ulovligt - Det vil alkohollen for den er da langt mere skadeligt end hashen ikke - så jo Legalize Hash.

Klart Nok!

------------------
<<<<NATURE POWER>>>>
<<<<<<<<HIGH>>>>>>>>

Insane psychedelia user!

Hmm vist lige det rigtige tidspunkt at ta fat i denne diskution igen.

@EGO: klart klart

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Tjah...

Hash: Helt sikkert, legalisér, legalisér!

Svampe: Legalisér igen!

MDMA og andre kemikaler:
Slet ikke!
Danmark er overhovedet ikke parat til det, der vil helt sikkert blive mange flere kex-misbrugere end der allerede er...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hi alle
Jeg troede svampe var blevet forbudt?
Jeg syntes også at Cannabis skulle legaliseres,men jeg syntes absolut ikke at E skal.Målgruppen er alt for ung.
Hvad jeg derimod syntes skal reguleres,er et stof som Heroin.Men udelukkende til gamle "tunge" stofmisbrugere,der alligevel køber det,hvis de ikke kan "få" det!Forsøgene i Sweitz,viser med al tydelighed,at der er noget at hente der,og nu er der begyndt at komme positive rapporter fra Holland,om deres Heroin brug til tunge drenge.
Men okay,man kan jo nok næppe kalde H for et blødt stof(?)

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 16 Juli 2001: Besked ændret af: Gonzo ]

[ 16 Juli 2001: Besked ændret af: Gonzo ]

Insane psychedelia user!

SVAMPE ER ULOVLIGE!!! Det er bare fordi jeg tog fat i en lidt gammel diskution...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]