Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Hey.

Vi skal snart ud på vores første DMT trip.
har et par spørgsmål omkring projektet. !

Har hørt at man skal faste i nogle timer inden man indtager MAOi. Så det vi havde tænkt os var, at vi brugte hele fredagen til at lave bryggen.
Så vil vi stå op og mødes lørdag morgen og drikker det ! (inden morgenmaden, på tom mave)

så havde vi tænkt os ikke at spise noget efter kl 22.00 fredag aften. og drikke MAOi kl 08:00 lørdag morgen. og en halv time efter indtage aya'en

Hva synes i om den ide?

Alt Godt :peace:

Medlem
Brugeravatar

Tja, faste i denne sammenhæng kan jo have to grunde :)

- Den vigtige er, at man ikke vil indtage for mange MAOi-fødevarer inden man drikker MAOi'en til Ayahusaca'en, da det jo kan have alvorlige konsekvenser. Derfor - undersøg, hvilke fødevarer, der er MAOi'er, så kan i med fordel faste lidt kortere tid, så i ikke sulter ihjel :P
- Side"gevinsten" hurtigere onset :)
Mvh,
Gargarin

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
@Grusom, sikke noget grusomt sludder. Man bruger en MAOI så DMT'en ikke nedbrydes i vommen.

@Orange, det lyder som en meget fin plan. Hvilken MAOI har i tænkt jer at bruge?

Medlem
Brugeravatar

DR-D skrev:
@Grusom, sikke noget grusomt sludder. Man bruger en MAOI så DMT'en ikke nedbrydes i vommen.

@Orange, det lyder som en meget fin plan. Hvilken MAOI har i tænkt jer at bruge?

Dårligt formuleret af mig, men jeg har forstået det som, at man ikke må indtage for mange MAOi-fødevarer, da det sætter en i fare, når man skal indtage Ayahuasca?

In our memories
Brugeravatar

MAOI'er (Monoamin oxidase inhibitor) hæmmer enzymer der katalysere oxidationen af aminer, hvilket DMT blandt andet er.

MAOI'er indtages i kombination med DMT, så DMT'en ikke nedbrydes i maven og dermed kan overgå til blodbanerne og videre til CNS.

"Desværre" bruges MAO til at katalysere nedbrydningen af andre skadelige stoffer i maven, som pga. indtagelsen af MAOI nu ikke kan forløbe og vil lede til en forgiftningstilstand. Det er derfor man skal være meget forsigtig med hvad man spiser/drikker op til og efter indtagelsen af en stærk MAOI.

Medlem
Brugeravatar

Så er vi enige :)

Dedikeret medlem

Her er lidt information om hvilke fødevarer man helst skal undgå:

http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info2.shtml

In our memories
Brugeravatar

Du kommer højst sandsynligt til kaste op alligevel så faste er slet ikke nogen tosset ide.

Medlem
Brugeravatar

Det lyder som en fin plan.
Mht faste, så har jeg gode erfaringer med at faste mindst 4 timer før (fint hvis I faster fra 22 aften og drikker aya om morgenen).
Jeg har osse prøvet at faste flere dage før - hvilket ikke var en god løsning, da der ikke var noget materiale at arbejde med, da jeg skulle kaste op. Ret ufedt !
Har aldrig gentaget det nummer igen.
Rigtig god rejse :wink:

Har siddet og kigget på listen over ting der skal undgås og jeg synes godt nok det er vildt så mange ting som man ikke må indtage :? Er der ikke en der gider at nævne nogle ting som man sagtens kan indtage? For hvis man stadig skal undgå de ting et par dage efter så bliver det da svært at få noget ordenligt at spise. :|

Junior medlem
Brugeravatar

@DR-D, vi har købt noget der hedder "Stepperude - Perganum harmale" ved ikke hvor effektiv den er? og skal vi bare følge Ali's opskrift på Meskalin ?

Mht. Aya'en, har den så en udløbsdato? den har nemlig ligget inde i mit skab i knap et år nu. (har ikke kunne finde den rigtige lejlighed til rejsen før nu 8) )

@Psylvester, ja jeg kunne egenligt også bruge en liste med ting man godt må spise!

Alt Godt

Medlem
Brugeravatar

Orange skrev:
@DR-D, vi har købt noget der hedder "Stepperude - Perganum harmale" ved ikke hvor effektiv den er? og skal vi bare følge Ali's opskrift på Meskalin ?

Mht. Aya'en, har den så en udløbsdato? den har nemlig ligget inde i mit skab i knap et år nu. (har ikke kunne finde den rigtige lejlighed til rejsen før nu 8) )

@Psylvester, ja jeg kunne egenligt også bruge en liste med ting man godt må spise!

Alt Godt

Stepperude er ganske udemærket. Hvor mange gram Mimosa vil i bruge til hver? 3 g stepperude er rigeligt til 10 g lian.

Jeg har hørt om mange hvor de har ligget i omkring et år hvor der stadig var effekt :). Du kan godt bruge Ali's opskrift, men du skal jo i bund og grund bare lave tre vand/citron udkog og så blande det og koge det lidt ind. Mange foretrækker at ekstrahere stepperuden for sig og så drikke det først og så vente med mimosa bryggen så MAOi'en får lov at virke.

Søg på http://www.erowid.org mht. andre opskrifter og hvilke fødevarer du skal undgå. Der er også visse stoffer der skal undgås. Jeg vil anbefale en "kost" med frugter som meloner, æbler osv. og så noget FRISKT oksekød. Pasta burde også være ok.. Du får hurtigt et overblik på erowid.

Junior medlem
Brugeravatar

Altså vi er 4 mennekser som skal dele 20g stepperude & 60g Mimosa H.

dvs. 5g. MAOi og 15g. Mimosa til hver. :?

Medlem
Brugeravatar

Det burde være ganske rigeligt til at sende jer på rumrejse, også hvis i er erfarne... Tjek Erowid, der står alt hvad du skal bruge.

God tur :)

In our memories
Brugeravatar

@Orange, hvis det var mig der skulle tage mit første trip ville jeg anskaffe mig noget hel frisk plantemateriale.

Det er muligt at der stadig er lidt spark i det gamle, men jeg har selv oplevet af DMT-holdigt bark og blade ret hurtigt mister potens.

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
meget tyder på at man ikke behøver maoi når man tager mimosa hostilis. den virker fint ved doser på 8 g uden maoi, da der er et stof i som virker som maoi. tjek erowid!

In our memories
Brugeravatar

cloud9 skrev:
meget tyder på at man ikke behøver maoi når man tager mimosa hostilis. den virker fint ved doser på 8 g uden maoi, da der er et stof i som virker som maoi. tjek erowid!

Du kunne jo starte med at linke til den artikkel du snakker om.

MEGATRON

cloud9 skrev:

"Meget tyder på". Tag nu lige en slapper, der er en artikel der påpeger at man måske kan få en effekt uden maoi, det gør det altså ikke til sandheden - er du tilfældigvis ansat ved ekstrabladet eller tv2 nyhederne? :)

Artiklen er forøvrigt her: http://www.erowid.org/plants/mimosa/mimosa_info2.shtml

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

cloud9 skrev:

Dette er en meget usædvanlig påstand. DMT anses normalt ikke for at være oralt aktivt, da mono amine oxidasen ganske enkelt rydder DMT'en op inden effekten indfinder sig.

Teoretisk set kunne du vel æde 2-3 kilo af den dmt-holdige urt og opleve en effekt fordi kroppen ikke kan følge med, men jeg går ud fra vi ikke er ude i sådanne fantasifulde scenarier.

Og for lige at tage et par andre ting fra tråden:

Der er heller ikke noget sådant som "MAOi fødevarer". Der findes til gengæld fødevarer, som man skal holde sig fra, når man er på MAOi-stoffer. Når man kalder noget for en MAOi-fødevare kunne man fejlagtigt forledes til at tro, at fødevaren indeholder en mono amine oxidase inhibitor.

Ja, jeg bliver altså lidt :evil: men vil folk for ind i helvede ikke lade være med at komme med alt for mange gætterier og sære formuleringer ved noget så følsomt og potentielt halv-farligt som MAOi.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]