Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 21:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
For 10 minutter siden slog jeg over på tv2 nyhederne, hvor Henrik Rindom sad og udtalte sig om et stof der er lovligt.

Jeg nåede ikke at høre hvilken substans der blev snakket om. Er der nogen der kan fortælle mig det? :)
Jeg har været på tv2.dk og kigge ;)

//blazR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Såvidt jeg kunne læse på IRC var det pMMC (aka Mephedrone).

men hæng mig ikke op på det, så det ikke selv.

Junior medlem

Geografisk sted: Bag skærmen
Han udtalte sig om mephedron

Udsendelsen handlede om ham der døde for nogle måneder siden, og at det var mephedron, og ikke methamfetamin, han havde taget.

Btw sagde Hr. Rindom at dets kemiske navn er methcathinon, og kom fra qat planten, hvilket er forkert...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Så havde jeg sgu ret i min antagelse... Nederen! :cry:

Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
Sørgeligt, men nogen der ved noget om at voldtog sin krop med det (tog det i en længere periode??) eller om det var på en enkelt aften, han bare fik taget for meget??

Nogen fra boardet der kendte denne herre?

Mvh Zi

Junior medlem

http://nyhederne.tv2.dk/video/index.php ... 92290.html

Her er linket til tv avisen.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Det er altid tragisk når så ungt et menneske dør :(

P.S.
komule skrev:
Btw sagde Hr. Rindom at dets kemiske navn er methcathinon, og kom fra qat planten, hvilket er forkert...

Ikke helt rigtigt, han kaldte det Methylcathinone men det er stadig forkert da den kemiske betegnelse er 4-Methylmethcathinone :)

Junior medlem

Geografisk sted: Bag skærmen
Atna skrev:
komule skrev:

Ikke helt rigtigt, han kaldte det Methylcathinone men det er stadig forkert da den kemiske betegnelse er 4-Methylmethcathinone :)

Er methylcathinon og methcathinon ikke det samme? Men du har ret, han kaldte det methylcathinon...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det var jo bare et spørgsmål om tid. Sådan vil det altid gå når RC's rammer et større marked.... På et tidspunkt er der en der kommer galt afsted, politiet bliver opmærksomme på det, og så slutter festen.

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Tja det måtte jo komme :roll:

Men godt gjort de finder frem til at det er "mephedron", men de kan stadig ikk' sige det rigtige navn for det, og siger at det er det stof som er i khat. Flot nok Hr. Rindom :roll:

Det mindste Hr. Rindom kunne gøre var da lige og bruge en halv time forand computeren og læse lidt på nettet inden han stiller op til en interview i tv avisen, så ville han da hurtigt kunne finde ud af at stoffet som er i khat hedder Cathinone og så vidt jeg ved er det vidst allerede uvloligt i danmark.

Lige lidt off topic, men hvorfor kalder vi det pMMC her på bordet ? for på erowid skriver de det det hedder 4-MMC. ??

http://www.erowid.org/chemicals/4_methy ... none.shtml

Så hvor kommet p'et ind i billedet istedet for 4 tallet ?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Қeta-Smølfen skrev:
Lige lidt off topic, men hvorfor kalder vi det pMMC her på bordet ? for på erowid skriver de det det hedder 4-MMC. ??

http://www.erowid.org/chemicals/4_methy ... none.shtml

Så hvor kommet p'et ind i billedet istedet for 4 tallet ?

Benzenringen er parasubstitueret, det er det samme som at der siddet på hhv. 1- og 4-carbon i benzenringen. Gav det mening?

Er jeg den eneste der blev lidt pissed over hvor smug han er til sidst i det klip? Mage til usympatisk menneske skal man da lede længe efter.

/Edit: Det kan være det her hjælper, har lige smidt et par tal ind på figuren.
Billede

Dope Lord
Brugeravatar

Flak :arrow: nej desværre siger det mig ikk det helt store da jeg desværre ikk' er særlig go' til kemi. Men betyder P'et bare det med at benzenringen er parasubstitueret ? Og er det så rigtigt og skrive det på begge måder ?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Ja og ja ;)

In our memories
Brugeravatar

Tillykke Winta endnu et stof på listen. :roll:

Oh well, det virker som om at mephedron har meget godt af at blive reguleret en smule med dets mulige toksisitet og tydelige misbrugspotentiale.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
TV2-nyhederne - Nyt narko lovligt i Danmark
TV2 skrev:
Et nyt narkotisk stof har ramt Danmark. Stoffet, der hedder mephedron, har allerede kostet en ung mand livet, men alligevel er stoffet helt lovligt, og det kan købes over internettet.

Det er stærkt bekymrende, mener misbrugskonsulent Henrik Rindom, som opfordrer sundhedsministeren til at skride ind.

"Det har den meget kedelige konsekvens, at det kan købes over nettet, uden at det får nogen retslige konsekvenser," siger han til TV 2.

"Så derfor bør der lyde en stærk opfordring til vores sundhedsminister om hurtigst muligt at få sat det arbejde i gang, der kan gøre, at stoffet bliver forbudt."

Mephedron er et syntetisk stof, der i sin virkning kan sammenlignes med amfetamin, men dets voldsomme virkning kan give krampelignende tilstande, og det kan i yderste konsekvens være dødeligt.

Forældre står sammen i kamp
I Ullerslev på Fyn mistede en ung mand således for halvanden måned siden livet, efter han havde taget mephedron. Det har nu fået forældrene til at gå sammen i kampen mod stoffer. I går stiftede de foreningen 'Forældres kamp mod stoffer' under overskriften 'Det skal være sejt at sige nej'.

"Stoffer er blevet et generelt stort problem her. Vi har fundet ud af, at det florerer meget på vores skoler," siger initiativtager Tonny Hansen om baggrunden for stiftelsen.

"Hvis forældrene slår hovederne sammen og løfter i flok, så er jeg stensikker på, at vi også godt kan komme en del til bund i det her," siger han.

Jeg har også svært ved at have rigtig ondt over at pMMC med garanti bliver ulovliggjort med meget kort varsel. Det virker til at være et af de stoffer som mange bare overgør på en grim og farlig måde, på trods af at man ved så lidt om det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
DR-D skrev:
Tillykke Winta endnu et stof på listen. :roll:

Havde faktisk en diskussion med en kammerat i går (før jeg så denne post) om hvordan han kan fortsætte salget af netop pMMC når han med 100% sikkerhed godt er klar over det er toksisk og der tilmed er sket et dødsfald pga det, at tilsidesætte folks helbred for sin egen fortjeneste er en grim ting og i det omfang en endnu grimmere ting.
Jeg ville ihvertfald have nogle slemme samvittigheds kvaler.

Rettelse:

Fandt lige dette umiddelbart efter jeg havde postet. Det stammer fra Winta's salgshjemmeside.
Er glad for han/de har taget den beslutning og kommer af med resten af det stads. Det burde bare være sket før det gik så galt, men hellere sent end aldrig.
Citat:
18/06-08 Mephedrone cause death!

It has come to our attention that Mephedrone has caused one young man has life after ingestion, and from this minute we have stopped all sales! The rest of our stock will be destroyed.

We do not think that the Mephedrone he ingested came from us, since we do not sell in Denmark, and only to companies, but one can never be sure, and we feel awful about selling a compound that could cause that much damage, even though it was used against its purpose.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 6510 Gram
[iframe]http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-12193597.html[/iframe]

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.p ... 93597.html

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Xtreme skrev:
Fandt lige dette umiddelbart efter jeg havde postet. Det stammer fra Winta's salgshjemmeside.
Er glad for han/de har taget den beslutning og kommer af med resten af det stads. Det burde bare være sket før det gik så galt, men hellere sent end aldrig.
Citat:
18/06-08 Mephedrone cause death!

It has come to our attention that Mephedrone has caused one young man has life after ingestion, and from this minute we have stopped all sales! The rest of our stock will be destroyed.

We do not think that the Mephedrone he ingested came from us, since we do not sell in Denmark, and only to companies, but one can never be sure, and we feel awful about selling a compound that could cause that much damage, even though it was used against its purpose.

Klart de ikke sælger til Danmark og kun til firmaer... Fuck en gang lort at fyre af. Jeg har som sådan ikke noget problem med at han har solgt det, men han har jo VOLD reklameret for lortet både her på psychedelia og på internationale boards så det er kommet ud til folk der slet ikke har skulle have fingre i det, og spredt falske rygter om hvor uskadeligt og ikke-afhængighedsskabende det er. Og fair nok at han trækker det efter et dødsfald, det hjælper bare ikke pisse meget at han stadig sælger masser af produkter som ikke er researchede overhovedet og BLIVER VED med at uploade sine egne lovprisende rapporter om stofferne. Jeg tror kun det er et spørgsmål om tid før nogen igen fucker up på et af hans produkter hvis han ikke ændrer sin tilgang til at sælge den slags.

Junior medlem

Geografisk sted: Haderslev
Sætter man så ikke folk som sælger andre RCs i samme bås som Winta?

Dope Lord
Brugeravatar

HexTrix :arrow: Øhh ikk for og brokke mig eller noget, men Prometheus har allerede posten den artikel fra tv 2 en tand længere oppe :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]