Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 06:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
............

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 17:22, rettet i alt 3 gange.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
He he

Dedikeret medlem

Hun er tusind kunstner.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Nå, så blev Henrik Rindoms profil endelig afsløret. Men hvorfor dog insistere på, at du er en kvinde? Billede :)

Jeg har desværre ikke noget indtryk af dig, eller af ret mange andre profiler. Og alle profiler er jo mere eller mindre 'falske', eftersom folk ikke optræder ved deres eget navn og foto. Der findes sandsynligvis enkelte medlemmer som er over 15 og under 75 år, ikke mange, men nogle. Det eneste jeg er helt sikker på, er at der ikke er et eneste kvindeligt medlem!

Så længe du ikke er i en situation, hvor de andre dele af dig selv (de 'rigtige' dele) udfordres ved dit forsøg på at være en anden, er der ikke så mange ben i det. Du må udfordre dig selv ordentligt næste gang. Om ikke andet kan du jo prøve at være dig selv herinde, og se hvordan dét går. Se Being John Malkovich og læs Vore Rollespil i Hverdagen af Goffman.

Det eneste jeg er helt sikker på, er at der ikke er et eneste kvindeligt medlem!

^ Det kan jeg desværre ikke give dig ret i. Jeg er af hunkøn.

Til det første indlæg: Jeg har højst set nogle få indlæg af dig herinde. Men kan ikke rigtig se idéen med at udgive sig for at være en anden, end man er. Jeg kan forstå, at folk ikke afslører deres identitet herinde, da det jo er en hjemmeside, hvor psykedeliske stoffer bliver diskuteret, og at folk ikke har lyst til at afsløre det over for alle og enhver. Men jeg må da indrømme, at jeg da regner med, at de holdninger folk giver til kende, også nogle lunde svarer til dem, de har i virkeligheden - eller havde på det tidspunkt, de skrev indlægget, da holdninger jo også kan forandre sig med tiden.
Når man lægger sit navn ud på et chat/debatside, så er der jo altid en chance for, at folk skriver til en om noget - også om private ting. Men ja, så håber jeg da, at du fik det ud af det, som du søgte.

Dedikeret medlem

..............

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 17:22, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
:) Top notch udført, og interessant forsøg. Men alligevel lidt billigt at få folk til at brænde krudt af på at modargumentere dig, når det alligevel ikke er reélle holdninger.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
HELE MIN VERDEN ER BARE FALDET SAMMEN NU!

:whogives:

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Citat:
Hvad får dig til a udlede at jeg må være af hankøn og hvorfor er du så sikker på at der ikke er nogle kvinder herinde?
Jeg har været mig selv herinde, da var jeg temmelig anonym, som skrevet i topindlægget, så har jeg været her på siden i snart et år. Jeg nåede kun at være anonym i 2 uger efter jeg skrev det første indlæg i forsøget.

Beklager, jeg troede at det var et års tid du havde været en 'anden'. Hvilket jeg syntes var lidt mystisk. Hvorfor jeg selv skrev noget tilsvarende åndssvagt.

Dedikeret medlem

...............

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 17:23, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
bellaDonna atropa skrev:
Hvordan har i set denne person. Hvordan ville du beskrive hende?
Og nu hvor vi er igang kan du så ikke også lige skrive din mening om et forsøg som dette? :tnx:

For at citere Dr. Phil (fra hukommelsen): "Du ville blive overrasket over at finde ud af, hvor lidt folk egentlig tænker på dig".

Jeg har absolut intet indtryk af dig. Du er bare endnu et orange navn på en brun baggrund for mig.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
bellaDonna atropa skrev:
Men tak for en god kamp og du gav mig også kamp til stregen, det er ikke så skide nemt at argumentere for noget man ikke står 100 % indefor og bestemt ikke når modstanderen er dig :wink:
Men debatten med dig har alligvel været spænnende og jeg fik en del ud af den, så krudtet har ikek været helt forgævs. håber ikke jeg har givet dig for mange grå hår i hovedet.

Haha, tvært imod, jeg synes det har været nogen interessante diskussioner. Det er nok meget sundt at være nødt til at finde sine argumenter frem af og til, og diskussionerne med dit alter ego har da også været årsagen til at jeg har checket Psychedelia meget oftere end ellers på det seneste.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Lyder for mig mere som om du er kommet på dybt vand med dine argumenter og nu kommer med den klassiske "jeg testede jer bare".

Dedikeret medlem

.............

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
bellaDonna atropa skrev:
DR-D skrev:
Lyder for mig mere som om du er kommet på dybt vand med dine argumenter og nu kommer med den klassiske "jeg testede jer bare".

ok, hvorfor synes du det? Kan du uddybe det lidt?

Fordi det er totalt langt ude i forvejen. Jeg tænkte også på, om du bare syntes, du havde gjort et dårligt indtryk og skabt dig dårlig omtale fra starten, og derfor nu digter en historie om at du bare testede os. Hvad folk synes om dig selv på et internet forum, hvor ingen alligevel kender dig, betyder åbenbart ret meget for dig. Uanset om du lyver nu eller løj før.

Fred være med det, men jeg synes bare hele denne act er mega underlig. Jeg ser intet formål med at du informerer os om den. Jeg ville bare have "testet" folk uden at informere dem. Who cares om du skriver med nogle andre holdninger herinde?

Dedikeret medlem

Hold op med og bitche - fat det hun er god nok.

Dedikeret medlem

.............

Medlem
Brugeravatar

Det er i hvert fald en interessant snak det her!

Mit indtryk er måske også, at du har haft nogle ideer, som du gerne har villet teste, ikke så meget at du ville teste os. Altså at du har ignoreret den usikkerhed, du kan have haft i folhold til de statements, som er kommet i løbet af den sidste tid, og har presenteret en 'skråsikker' person på områder som alternativ medicin og verdenssyn i det hele taget. Men det kan jeg jo faktisk ikke vide.

Vi gør det vel allesammen. Nettet er et sted, hvor man kan 'teste' sin person og sine indskydelser. Det er både positivt og negativt.

Jeg bruger også boardet til at få formuleret nogle tanker, som jo selvfølgelig ikke er en urokkelige elementer i min idéverden. Altså en formalisering af den normale tankeprocess(<- eksempel). Og der er en interessant feedback-aktivitet igang hele tiden.

Man smider nogle bolde i luften og ser hvilke man kan gribe igen. Du er nok gået lidt længere en de fleste.

edit: slettede noget jeg ikke mente - nu blir det helt skizo

Senest rettet af fingre 27 jun 2008 00:15, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

................

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 17:24, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg synes det du skriver er lidt uklart, og jeg har et par spørgsmål.

Hvad var dit formål helt præcist med "forsøget", og lykkedes det?

Hvordan synes du selv at folk har reageret på din fiktive profils udtalelser?

Hvordan/hvem er du så "i virkeligheden"?

... idéen er forresten ikke nyskabende, og den har været bedre udført både af Alan Sokal - tjek http://en.wikipedia.org/wiki/Sokal_affair - og af Sokrates - tjek http://en.wikipedia.org/wiki/Socratic_method.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]