Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 07:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

jeg sidder her og tænker på om man kan lave et ekstrakt over 3-6 timer i stedet for en uge da jeg er hjemmeboende
og ikke vil vise det til de gamle. planen er at de tager i sommerhus fredag ved 3 tiden og kommer hjem søndag eftermiddag
så jeg kan starte med ekstraktet fredag eftermiddag og indtage det om aftenen, har søgt men har ikke kunne finde nogen post om sådanne et ekstrakt. inden i poster div. kommentare så vil jeg sige at jeg har læst en masse om stoffet og mig og en kammerart føler os klar til at prøve. dosen vil være 6 frø pr person.

MEGATRON

Jeg har tidligere med succes kun udført den apolære del af ekstraktet, dvs. at frøene knuses og overhældes med fx. rensebenzin, efter en time filtreres væsken fra og der foretages endnu en oprensning(eller to for en sikkerheds skyld), herefter er det bare at lade al rensebenzinen fordampe og du har et ekstrakt der giver meget lidt kvalme (imo).

Junior medlem

mange tak :D tror jeg prøver den metode

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes ærligt talt ikke det var et særligt godt råd, hvis trådstarteren ikke får fordampet rensebenzinen ordentligt tror jeg ikke det bliver rart.

Man kan sagtens nå at lave et ekstrakt på 6 timer. Læg i rensebenzin to-tre gange á 30-45 minutter hver og så i ethanol halvanden time af gangen tre gange.

EDIT: Du kan jo også sagtens skjule det for de gamle.. Det er jo bare en flaske du kan gemme på dit værelse? Evt. i et skab...

Hvor gammel er du egentlig? HBWR kan give seriøst mind-fuck efter min mening. Meget mere end svampe..

MEGATRON

GangsterMark skrev:
Jeg synes ærligt talt ikke det var et særligt godt råd, hvis trådstarteren ikke får fordampet rensebenzinen ordentligt tror jeg ikke det bliver rart.

Hvorfor skulle han ikke nå at fordampe rensebenzinen? Min erfaring er at det er ret hurtigt væk hvis bare man spreder det ud over en stor flade (tallerken fx) og lader det stå et godt ventileret sted.

Medlem
Brugeravatar

dopamin skrev:
GangsterMark skrev:

Hvorfor skulle han ikke nå at fordampe rensebenzinen? Min erfaring er at det er ret hurtigt væk hvis bare man spreder det ud over en stor flade (tallerken fx) og lader det stå et godt ventileret sted.

TS har jo aldrig prøvet det før og han vil gøre det hurtigt. Hvis han ikke fik opbevaret dem et sted med den rette temperatur/fugtighed eller længe nok efter han har ladet dem ligge i rensebenzin, tror jeg næppe det ville være rart at spise dem.

Junior medlem

Geografisk sted: København
Ekstraktionen:
1. 15 HBWR-frø knuses og males til pulver i en morter, et efter et. De skal have nogle kraftige stød for at knuses.
2. Pulvereret kommes i et fladbundet glas, og omrystes forsigtigt flere gange med få mL rensebenzin (husk et låg af fx. alufolie). Efter 20 min. opsuges benzinen forsigtigt med en stor pipette, og dumpes i et andet glas. Foretages 2-3 gange med ny benzin.
3. Det benzin-fugtige pulver-mos tørrer hurtigt på en tallerken til det er lugtfrit, og knuses endnu en gang i morteren. Pulveret er ret lysegråt, og støver lidt.
4. Ethanol (få mL) hældes over pulveret i glasset fra før. Der må ikke være benzin tilbage i det! Rystes let ligesom før. Den nu gullige ethanol opsuges efter ca. 20 min. og dumpes på tallerkenen. Gentag med ny ethanol mindst 6 gange (eller til ethanolen er farveløs), og dump det hver gang på den samme tallerken.
5. Efterhånden som ethanolen fordamper (i mørke ved stuetemp.), vil gullige krystaller udfældes. Lad det tørre fuldstændigt, og skrab derefter krystalfilmen sammen. 15 BHWR frø gav på øjemål over 100mg 'krystalvoks'. Dette består nok mest af sukkerstoffer, LSA og andre lysergamider. Alternativt kan (bør) krystalvoksen rystes med benzin igen som før, og det vil her vise sig om en olivengul oliefilm (urenheder) er tilbage efter fordampning af den dumpede heptan. LSAen tørres for sig, og vil nu være mindre voksagtig og ligner spejdersnus! LSA er følsomt overfor lys og varme - opbevares hensigtmæssigt.

af Lakhippien

Senest rettet af Aristos 09 aug 2008 20:32, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Alkaloid Extraction (short method)
Finely grind seeds (preferably woodrose) and add NaHCO3. Extract with ethyl acetate by soaking about one day. Filter and extract the ethyl acetate with tartaric acid solution. Basify the extract with NaHCO3 and extract it with ethyl acetate. Dry and evaporate in vacuum the ethyl acetate to get the alkaloids. Repeat this procedure on the seeds until no more residue is obtained.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]