Katten skrev:
Det lyder da som om jeg får langt mere hjælp her end jeg får på noget lægeforum
Min hovedpine er ret intens og det hjælper tit, hvis jeg slapper af eller lukker mine øjne. Oftest vare det en hel dag, og det hjælper ikke at drikke vand.
Jeg tænker sådan umiddelbart, at din hovedpine minder lidt mere om migræne. Folk med migræne lærer normalt at mærke, når et anfald er på vej, og så skynder de sig at tage deres medicin. Flere ting ved dine symptomer ligner lidt at "noget går amok", sådan lidt som en kaskade af effekter i dit centralnervesystem, som så viser sig som hovedpine/spændinger - og som kan mildnes af afslapning og meditation (ud over naturligvis cannabissen).
Cannabis har også en beroligende effekt på store dele af nervesystemet, bl.a. bruger mange spastikere, sclerosepatienter og folk med nerveskader det til at kontrollere deres spasmer. I filmen
In Pot We Trust kan du se et eksempel på en kvinde med Cerebral Parese (Cerebral Palsy) og hvordan hendes helt igennem invaliderende stammen forsvinder som dug for solen, når nu får beroliget nervesystemet med cannabis.