Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 22:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Nu har jeg i 2 ugers tid taget Oxycontin eller metadon hver dag, dog ikke så meget metadon, max 15 mg.
Oxycontin derimod startede jeg på 10 mg og er nu oppe på 40-50 afhængig af hvornår jeg starter og hvornår jeg falder i søvn.

Nu er jeg bare begyndt at tænke på, hvornår man får slemme abstinenser?
Hvor lang tid kan man køre den uden at få abstinenser?
Mener jeg har læst, at man får abstinenser efter en uges heroin-binge, men gælder det for alle opiater, opioder, syntetiske osv.?

På forhånd tak.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
er sådan rimeligt svært at sige noget om hvornår man får abstinserner da, vores kroppe er meget forskellige på det punkt.... men efter en 2 ugers binge vil jeg tro du nok mærker lidt uro i kroppen og måske lidt koldsved om natten. det store ud over det tror jeg ikke du skal regne med. OG det er bestemt ikke en opfording til at fortsætte bingen...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark. Mellem Skagen, og Tyskland.
Er det på lægens anvisning, du tager disse ting? - Eller går du b are og hyggespiser, fordi du har ferie?

Du har selvlfølgelig ret til selv at vælge om du vil svare mig på det :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du vil nok uden tvivl kunne mærke hvis du stopper idag.Hvis jeg var dig VILLE jeg stoppe idag,og tage på ferie et eller andet sted.Gerne med en dejlig dame der kan få tankerne til at slappe.(Og ikke noget med nedtrapning og lign.)
Du er i stor fare for at udvikle en Opiat vane.Tro mig,jeg har været hele møllen igennem selv.
Husk venligst,at hvis du "lige skal tage dig sammen et par dage",at det er skidenemt at sidde med hovedet fuld af Oxycontin,og planlægge hvordan du vil stoppe.Når du har gået 3 dage uden er det en helt anden sag.
14 dages brug skulle du nok kunne klare,det er straks sværere med den psykiske del.Det kommer meget an på hvordan du har det psykisk.Nogen kan gå lige igennem sådan en her med minimalt ubehag,mens det er sværere for andre.Men du er helt klart på vippen. 8)

Medlem
Brugeravatar

Intense Energy! skrev:
Er det på lægens anvisning, du tager disse ting? - Eller går du b are og hyggespiser, fordi du har ferie?

Du har selvlfølgelig ret til selv at vælge om du vil svare mig på det :)

Jeg går bare og hyggespiser.. Har ikke ferie, desværre.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Jamen må vi få en update på om du lader den køre eller hvad du har tænkt dig?:)

Medlem
Brugeravatar

Tog kun 30 mg i går.
I dag har jeg taget 15 mg og sniffet 100 mg dolol, så jeg vil selv sige, jeg er godt på vej ned. :D

Holder simpelthen ikke den hårde afføring ud, det er jo ikke længere end behagelig oplevelse, at gå på toilettet. :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Chanders skrev:
sniffet 100 mg dolol

Tramadol kan da ikke sniffes, kan det? Skal det ikke ædes, for at passere leveren, og blive omdannet til hva' det nu lige er der giver rusen?

Medlem

Må man spørge hvordan det går med dig opiaterne og dig Chanders nu?
En lille update på situationen ville være rart ;)

EDIT:

Til Homo Superior angående Dolol og snifning;

Jeg har selv sniffet Dolol'er og har bestemt fået en virkning der ikke var placebo :)
Så skulle mene metoden virker.

Medlem
Brugeravatar

Arreats skrev:
Jeg har selv sniffet Dolol'er og har bestemt fået en virkning der ikke var placebo :)
Så skulle mene metoden virker.

Men man skal sniffe så meget at det sku ikke kan betale sig.

Medlem
Brugeravatar

Har taget 20 mg Oxycontin her til aften, men det har også været første gang i en uge, og det er fordi jeg har en ond hoste, og ved det er hostelindrende..

Jeg kom sgu til et punkt, hvor jeg fik kvalme bare af at tænke på, at ta' en pille.. :wink:

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
synes virkelig også du skal stoppe nu hvor legen er god! er helt ening med gonzo. har også været hele lortet igennem og tro mig 2 uger er nok! isår på oxyer og doner!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens, Danmark
Enig i at man bare skal passe SÅ vildt på med Oxy'er, især hvis man har en del Oxy og så ikke kan skaffe mere lige pludselig. Sørg for at have nok til at trappe ud på, og sørg for at trappet ud, så du ikke bare stopper lige med ét.

Abstinenserne efter 14 dage kender jeg ikke, men jeg kender dem efter et stort forbrug igennem længere tid! Tro mig, du overvejer om det er selvmord eller at røve et apotek point blank der er udvejen, og man vil sælge ALT for at lindre de ufattelige smerter, rysteture, svedture, ukontrollérbare afføring og ... ja, det er vist nok med den forklaring :) Det er bare så ulideligt, at man slet ikke fatter det.

Morfica er virkelig det her i verden jeg har fået mest respekt for, det er helt sikkert!

Vedr. hård mave ... jeg ved godt det er et gammelt indlæg jeg svarer på, men til de der finder det via søgning, kan jeg kun anbefale man køber nogle Picolon-dråber på apoteket, eller alternativt Lactulose. Begge dele er hard-core afføringsmidler, der vil lindre og sørge for man kommer af med det, selv om Oxycontinen gør sit bedste for at sætte hele ens "Crap-Factory" ud af drift :)

Og hav så for guds skyld respekt for de skønne små piller :)

Medlem
Brugeravatar

Tommyknockers skrev:
Enig i at man bare skal passe SÅ vildt på med Oxy'er, især hvis man har en del Oxy og så ikke kan skaffe mere lige pludselig. Sørg for at have nok til at trappe ud på, og sørg for at trappet ud, så du ikke bare stopper lige med ét.

Abstinenserne efter 14 dage kender jeg ikke, men jeg kender dem efter et stort forbrug igennem længere tid! Tro mig, du overvejer om det er selvmord eller at røve et apotek point blank der er udvejen, og man vil sælge ALT for at lindre de ufattelige smerter, rysteture, svedture, ukontrollérbare afføring og ... ja, det er vist nok med den forklaring :) Det er bare så ulideligt, at man slet ikke fatter det.

Morfica er virkelig det her i verden jeg har fået mest respekt for, det er helt sikkert!

Vedr. hård mave ... jeg ved godt det er et gammelt indlæg jeg svarer på, men til de der finder det via søgning, kan jeg kun anbefale man køber nogle Picolon-dråber på apoteket, eller alternativt Lactulose. Begge dele er hard-core afføringsmidler, der vil lindre og sørge for man kommer af med det, selv om Oxycontinen gør sit bedste for at sætte hele ens "Crap-Factory" ud af drift :)

Og hav så for guds skyld respekt for de skønne små piller :)

Jeg har heller ikke flere nu..
Fik udryddet en uhyggelig stor mængde Oxycontin og -codon og på 1-1½ måned og har nu kun Metadon tilbage.. Cirka 15 piller á 5 mg, og når de er væk, så ta'r jeg den derfra, men indtil videre har jeg da fået afprøvet eventuelle abstinenser ved at holde 1-2 dags pause og jeg følte ikke andet end søvnbesvær..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]