Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 09:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 54  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
fingre skrev:
Arrgghh!

Hvorfor sker sådan noget for mig!

Fuck det hele!

Det var synd. Så ellers ok ud :roll:

Medlem
Brugeravatar

Tak for svarende and! Jeg smed boksen ud dagen efter, da jeg ikke ville tage nogen chancer mht sporer i lejligheden mm.. Jeg håber ikke den var rask. Prøv at se hvordan den så ud dagen efter:

Det ER mug, ik. Det er en skam, at svampebillederne tit blir fjernet fra div. servere, så der desværre ikke er en masse gode billeder til rådighed af svampegrow forløb - så man kunne se hvordan det burde se ud... Det kunne være fedt, hvis psychedelia kopierede nogle af de billeder der blev oploadet, til permanent visning i en sticky eller noget... Er der en, der kender til nogle gode billeder på nettet af et sundt grow-forløb, som kan poste et link her måske?

Igen tak for svarene

Edit: Fjernede billedlinks

Senest rettet af fingre 08 aug 2008 12:27, rettet i alt 2 gange.

Medlem

fingre skrev:
Jeg håber ikke den var rask. Prøv at se hvordan den så ud dagen efter:
<billede>
Det ER mug, ik.
For mig at se kunne det lige så godt være sund og rask mycelie.

Nu ved jeg ikke hvor mange penge du har til at smide efter growboxes m.m., men jeg ville, fattigrøv som jeg er, læse en DEL mere op på svampedyrkning før jeg kastede mig ud i det :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg er virkelig rig så det gør slet ikke noget. Nej, det er jeg ikke. Jeg er fattig, men altså growbox'e har ry for at være idiot-sikre, og doven som jeg er, har jeg blot håbet på, at growboxen ville overleve de eventuelle faldgruber, som kunne være... Jeg har læst en masse og fulgte brugsanvisningen.

Jeg forestiller mig, at miljøet i min lejlighed ikke har været det bedste - altså her er langt fra klinisk rent, så der kan godt have været mug-sporer i luften herinde. Men altså jeg tror den store synd har været, at posen ligesom klaskede ned og lukkede af i siderne, så der ikke er kommet nok ilt til kagen. Jeg opdagede, at plastik posen klistrede lidt sammen pga. den kondens der samlede sig dernede. Dette kan have svækket Cubensis-kulturen og givet bedre forhold for muggen at vokse i. Den pose der fulgte med var en regulær plastik pose.

Men, det undrer mig, at i synes det ligner mycelium. Prøv at forstøre billedet, hvis browseren har skaleret det ned... Det er faktisk nogle ret fine billeder af noget, der i mine øjne ser mindre godt ud. Læg mærke til den grønne farve nogle steder rundt i kanterne.

Junior medlem

Jeg har et kit stående der pinnede i lørdags/søndag, den største svamp åbnede hatten helt for to dage siden.
Her er så mit spørgsmål, kan man godt bare sådan lige hapse en uden at fucke noget?
Nu tænker jeg på forrådnelse og den slags, hvís man f.eks laver et bedroller bed med hamp og hiver en han op, rådner rodnettet og ph'en går berserk.
Hvis man kan, taber man så ikke en hel del vægt, eller er det minimal mængder man går glip af, når jeg seneste regner med høste tirsdag/onsdag?
Jeg kan poste pics senere i dag, hvis det er.

Tak på forhånd og happy growing herfra :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du hapser bare, når du har vasket dine fingre :lol:

Junior medlem

Flimmer skrev:
Du hapser bare, når du har vasket dine fingre :lol:

Jamen, tak for svar!

Så tror jeg lige at jeg hapser en! :D

Medlem

Geografisk sted: på toppen.
fingre det der er mycelie er jeg ret sikker på.. sådan så min også ud i starten, og jeg fik da høstet omkring 20gram tørret svampe ud af det..

Medlem
Brugeravatar

Lort, hvis det er sandt, men altså, der var også noget grønt. Nu har jeg sendt historien + billeder til forhandlerne, som efter lidt tid har meldt tilbage, at de har videresendt disse til dem der står for produktionen. Jeg håber at der kan komme en form for kompensation ud af det, hvis altså de har været kontamineret. Hvilket de måske har, måske er blevet hos mig, måske slet ikke. Men som sagt jeg har underskud og ville være lykkelig for at få et second try.

Tak for svaret, så ved jeg til en anden gang, at der gerne må være 'vat' på toppen... Det der undrer mig er at jeg fandt billeder på nettet som dette:
Billede
Det var egentlig nogen andre - en masse billeder - og de har som her, ikke noget mycelium-vat. Men igen, jeg fandt også lige et par billeder der så næsten identiske ud med mine billeder...

Medlem

Geografisk sted: på toppen.
nu er jeg slet ikke nogen ekspert til svampe dyrkning har kun haft et growkit i mit liv indtil videre, men der var der også sådan noget hvidt, vattet noget på "jorden" det gjorde ikk nogen forskel for mit grow i hvert fald..

der var dog intet grønt vat - det kunne lyde som mug.. Men som sagt vent hellere til nogen andre svarer også ville bare lige dele min lille erfaring på dette område.

Medlem
Brugeravatar

Fra min fejlagtigt oprettede tråd(sorry Flimmer):
En kammerat har givet mig hans IDIOTSIKRE growkit som det er lykkedes for ham at mishandle godt og grundigt.

For det første dunkede han den i omkring 24 timer og jeg tror ikke han fik den helt tømt, for posen den var i var fugtig næste gang jeg så kittet i den.

Dernæst tror jeg kittet har fået for meget varme da han stillede det for tæt på et fyr og jeg tror heller ikke det har fået nok lys.

Resultatet: En frugtløs growbox efter et par uger(vil skyde på tre). Den er stadig hvid med mycelie og står stadig i den lukkede pose.

Spørgsmålet: Kan jeg gøre noget for at redde kittet? Evt. bare dunke den og stille den under bedre forhold?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu du skriver lukket pose, er den så helt lukket ? Eller er der et filter den kan ånde igennem ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Du kan ihvertfald redde myceliet, hvis det er noget du er interesseret i?

Medlem
Brugeravatar

Hey. ER ret sikker på at den hvide klistrede "label" der sidder på posen er et filter. Jeg kiggede på butikkens hjemmeside og så at posen i deres guide så ud som den han har. Så ja, der er filter på.

Lige med det samme jeg får et kamera vil jeg prøve at få et billede på banen, men hvis det ikke er nødvendigt for svar er det fint for ved ikke lige hvornår jeg kunne få mulighed for at blitze.

Edit: Det skal måske lige siges at han anvendte posen forkert så den klaskede ned over kagen. Jeg har nu "oprejst" posen så den står korrekt og giver kagen ilt. Men har ikke dunket på ny. Vil tro den står et sted omkring de 20-22 grader dog uden lys nu, men tror det bliver mit spot.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er nok et filter ja. Hm. Var den meget våd? Hvis den er det, kan du prøve at hælde det fra, som man gør ved endt dunkning. Måske give den et kuldechok derefter, for lige at vække myceliet op igen.

Men vent lige til det bliver bekræftet, er ikke helt sikker på denne her.

Medlem
Brugeravatar

De oplyser også at posen er udstyret med filter så jeg går kraftigt ud fra at det er et filter. Nu da jeg har stillet posen ordentligt ser der ikke så slemt ud med kondensvand(mest en lille smule på siden af poserne, ikke noget vildt). Tror det er meget naturligt. Måske kan han også have fået den for langsomt i posen efter han har åbnet boxen og den er blevet kontamineret? Dunno.. Men jeg venter ;)

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Jeg vil bare lige gøre opmærksom på at jeg har opdateret min monsterpost på side 1 i denne tråd: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... 99#p287299

Som der også står i min post, så skriv endeligt hvis i føler at der mangler noget essentielt. Hvis det er muligt at skaffe nogle gode billeder, kunne jeg godt finde på at lave den om til LaTeX-format og dermed gøre den lidt mere læsevenlig.

-RuneK

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

GangsterMark skrev:
De oplyser også at posen er udstyret med filter så jeg går kraftigt ud fra at det er et filter. Nu da jeg har stillet posen ordentligt ser der ikke så slemt ud med kondensvand(mest en lille smule på siden af poserne, ikke noget vildt). Tror det er meget naturligt. Måske kan han også have fået den for langsomt i posen efter han har åbnet boxen og den er blevet kontamineret? Dunno.. Men jeg venter ;)

Kondensvand er helt naturligt, ja. Der er jo vermaculite og perlite i der sikrer en høj luftfugtighed; derfor kondens. Kontaminering er mindre sandsynligt, og så ville du også kunne se det.

Medlem
Brugeravatar

Ok. Jeg tror simpelthen også bare han har fejlet mht. opbevaring og så med posen. Tror du bare jeg kan dunke den igen og starte forfra?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvor tæt var posen pakket om kagen? Tror bare du skal bede en stille bøn, og se om der ikke sker noget indenfor en uge. Det er ikke nødvændigt at dunke den igen, eftersom det primært bliver gjort for at skabe luftfugtighed.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]