Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 23:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Føler du dig phsygisk eller fysisk afhængig?
Jeg ryger 1-3 gange om måneden og føler mig phsygisk afhængig 14%  14%  [ 11 ]
Jeg ryger 1-3 gange om måneden og føler mig fysisk afhængig 1%  1%  [ 1 ]
Jeg ryger 1-3 gange om måneden og føler mig både fysisk og phsygisk afhængig 1%  1%  [ 1 ]
Jeg ryger 1-3 gange om måneden og føler mig ikke afhængig 40%  40%  [ 31 ]
Jeg ryger 2< gange om måneden og føler mig phsygisk afhængig 14%  14%  [ 11 ]
Jeg ryger 2< gange om måneden og føler mig fysisk afhængig 4%  4%  [ 3 ]
Jeg ryger 2< gange om måneden og føler mig både fysisk og phsygisk afhængig 25%  25%  [ 19 ]
Afgivne stemmer : 77
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Tjaaa, afhængig af smagen, hyggen og følelsen samt tankegangen. Men ikke fysisk afhængig, kan sagtens undvære tjald en weekend, men vil nødigt :)

Nogengange bliver det for meget og jeg holder pause, der er jeg nok kommet til nu så jeg trapper ned til kun at ryge i weekends

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
United skrev:
Så er du jo heller ikke afhængig. Det er jo bare lyst, men ikke trang. Hvad med lyst til pizza, slik, sodavand eller chokolade? Er man så også afhængig? Nej ;) .

Jeg havde fx MEGET stor lyst til pizza eller sharwama i går klokken halv 3 om natten, men skulle til eksamen dagen efter, så det blev ikke til noget, men det gør mig da ikke afhængig ;)

I min verden er du afhængig af noget, hvis ikke du med lethed kan lade være at indtage eller på anden måde nyde, det du nu er afhængig af. Jeg er selv afhængig af junk-food og slik. Der går ikke en uge, hvor jeg ikke på en eller anden måde får spist noget usundt.

Man er ikke kun afhængig hvis man står med stoffet i den ene hånd og sit eget liv i den anden og så vælger stoffet.

Til trådstarter:
Jeg har ikke stemt, da jeg ryger sjældent (én gang hver anden måned) og derfor ikke føler nogen afhængighed overhovedet.

Medlem

Қeta-Smølfen skrev:
Ryger ca. 2 g. kvalitets ryger om dagen, svarende til 8-10 bonghoveder. Hvoraf 2 af hovederne bliver røget om morgenen inden jeg tager på arbejde.
[...] så føler jeg mig meget psykisk afhængig af hash, da jeg tit ikk' kan tænke på andet end bong når der er gået lidt for lang tid.
[...] jeg bruger ALT for mange penge på det og det går i høj grad ud over mit sociale liv, da jeg næsten aldrig gider tage nogen steder hen hvor der ikk' er bong.

Lige et par spørgsmål:
Hvad er dit arbejde? Et arbejde hvor man kan rende skæv rundt hele tiden? :?
I øvrigt, hvad er det egentlig der gør det så fedt for dig at ryge? For nok synes jeg at det er rart at være skæv, men dog ikke så rart at jeg ville gide at ryge hver dag, "hele" dagen :| .
Қeta-Smølfen skrev:
Og det er jeg sku' blevet for træt af nu og vil prøve og tage mig sammen til og skære det ned til et moderat forbrug på nogle gange om måneden.
God idé og held og lykke med det! :) Jeg synes at et forbrug på ca 2 gange om ugen er rart - altså fredag og lørdag. Jeg kan ikke mærke nogen bivirkninger af det, og man værdsætter skæverten hver gang :)

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Mungojohn :arrow: Jeg reparerer bærbare computere, og det er skam intet problem og være skæv i arbejdstiden, det er straks værre hvis ikk' jeg får min morgen hash. Så bliver jeg sur og gnaven og har sværere ved og koncentrere mig. Har haft flere forskellige jobs de sidste par år, primært som gaffeltruck fører på forskellige lagre. Og de steder der røg jeg også bong i arbejdstiden, og det var intet problem. Er jeg dog glad for jeg ikk' gør mere, da det sku' alligevel var for meget af det gode.

Hva' der gør det fedt for mig og ryge ? Ja se den var straks værre. For så fedt sys' jeg heller ikk' det er mere. Det var fedt dengang man blev ordentligt skæv. Men når man bare kan ryge uanede mænger hash uden og blive ordentligt skæv, så forsvinder sku' meget af det fede desværre. Så jeg syger primært kun pga. at jeg var dum og begynde og ryge så meget, og så er det sku' svært og stoppe igen når man først er blevet fanget. Så jeg ryger mest pga. dårlig vane og fordi jeg ikk' har været stærk nok til og kunne stoppe det.

Men nu har jeg sku' endelig fået taget mig sammen til og tage en lang pause fra hashen. Røg den sidste morgen bong i søndags. Og har ikk røget siden (okay kun 1½ dag, men er sku' længere en jeg har gået uden røg i lang tid), men fuck jeg er trængende. Kunne nærmest ikk' tænke på andet en bong på arbejdet idag og havde ikk' nemt ved og koncentrere mig. Og i går blev jeg nød til og indtage store mænger GHB for og kunne sove. Og gør jeg sikkert også i aften. Men håber det blive bedre i løbet af nogle dage så jeg kan sove uden og dope mig først. Og så håber jeg ellers på at jeg kan holde mig i skindet og væk fra hashen nolge måneder.

:peace:

Junior medlem
Brugeravatar

Held og lykke til dig Қeta-Smølfen..
Efter en uge er det nogenlunde smooth sailing.. hang in there

Dope Lord
Brugeravatar

Jo tak partypoo. Men fuck hvor kunne jeg dog godt ryge noget bong nu. Er lige kommet hjem fra noget famillie hygge hvor jeg fik drukket rigeligt med rødvin, og når man er beruset så får man bare max lyst til at suge en pibe :evil:

Nå men tror jeg vil drikke noget GHB og prøve og se om jeg kan få noget søvn :)

Ps. Husk det er dårlig HR og blande alkohol og GHB.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Føler mig ikke så afhængig mere som jeg gjorde for 1 uge siden :P (stoppede med at ryge bong efter rosklide).. Før røg mig og min kammerat 30 - 50g hash på bong i ugen, og det har stået på i ca. 1 år. Nu trapper vi så ned, så vi ryger ca. 800mg - 1g hash om dagen på pibe.

Jeg var både fysisk og psykisk afhængig - fik kvalme hvis jeg ikke røg, kastede maden op hvis jeg spiste. Sov små 8 timer om dagen, men jeg vågnede mindst 2 gange for at ryge (og kunne selvfølgelig heller ikke sove hvis jeg ikke røg). Nu sover jeg 5 - 7 timer og vågner 3 - 5 gange (men falder hurtigt i søvn igen)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Lige for tiden (ferie) ryger jeg 2-3 joints om dagen, føler mig ikke afhængig på nogen måde. Næste uge skal jeg arbejde 2 uger før jeg så har ferie igen, så der holder jeg nok lige en pause, har jeg gjort før uden problemer, så det gør jeg igen.

Medlem

nu jeg har mere eller mindre røget alle dag i ferien.
og jeg føler mig på ingen møde afhængig, og jeg ahr en ide om man kun kan blive afhængig vis man er mindre klog :peace:

Medlem
Brugeravatar

For 2 måneder siden besluttede jeg mig for at det var nok med mit cannabis misbrug og flyttede ind til min bror midlertidigt for at afhjælpe det lidt, da han ikke selv ryger. hverken smøger eller hash. Før jeg flyttede røg jeg bong på dagbasis og havde gjort det i 3års tid.. nu ryger jeg 2 gange om ugen +/- :)
Da jeg røg mest var jeg både psykisk og fysisk afhængig fik vildt nedtur på og blev "syg" hvis jeg ikke røg svedeture og en smule rysten, meget ubehageligt.

Medlem
Brugeravatar

jeg er afhængig på begge måder fandt faktisk ud af det for ca en månede siden hvor jeg ik havede røget i 2 dage så på 3 dagen da havede jeg den onde kvalme og uro i hele kroppen og kunne ik tænke på andet end hash og der gik det op for mig af jeg var afhænig , troede faktisk ik det stod så slemt til , og dagen efter ringede jeg til min mor og sagde alt for at få noget hjælp , men er ik stoppet helt endnu og kommer jeg heller ikke til skal bare trappe meget ned :whogives:

Junior medlem

Geografisk sted: den der ø
I perioden sommeren 06 til jul 07 røg jeg cirka en til to gange om ugen.. og det var egentligt fint nok.. de dage jeg røg var oftes om weekenderne, også kunne der godt lige snige sig en lille pind ind efter skole, men det skete ikke så tit...

så efter jul 07 gik det meget stærk, fik nogle rigtige gode kontakter og både hash'en og græsset blev meget mere tilgængeligt, og det syntes jeg egentligt var fedt nok.. mit forbrug lå på 4-5 dage om ugen..

i april blev jeg så busted af min mor med hele mit rygekit. så siden der har jeg trappet meget ned, der kan gå to uger mellem jeg ryger nu.. og det er sku også meget federe.. jeg bliver meget mer skæv end når det var på hverdags basis...

jeg vil ikke sige at jeg er afhængig, hverken psykisk eller fysisk, men lysten er der sku..

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes lige vi mangler noget forskel på stof afhængighed og normal afhængighed.

Overvej lige om det bare er lyst, eller om det direkte er afhængighed.

Det kan godt give et lidt forkert indtryk at blande det sammen.

Medlem
Brugeravatar

Katten skrev:
Jeg synes lige vi mangler noget forskel på stof afhængighed og normal afhængighed.

hvad mener du med normal afhængighed ??

og hvad er forskellen ??

Dope Lord
Brugeravatar

Tror han mener fysisk afhængighed kontra psykisk afhængighed ?
Men i min verden er begge slags afhængighed sku' lige slæmme og komme over :roll:

Medlem
Brugeravatar

så forstå jeg bedre :mrgreen:
enig Қeta-Smølfen :peace:

Medlem

Қeta-Smølfen skrev:
Tror han mener fysisk afhængighed kontra psykisk afhængighed ?

Sådan som katten skriver det lyder det mere som om at han mener at "stof-afhængighed" er noget andet end f.eks at være afhængig af sin morgengymnastik ("normal afhængighed").. Synes godt nok at den opdeling mellem "stof-afhængighed" og "normal afhængighed" er noget kunstig.

Men, katten, var det det du mente? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej, jeg føler mig ikke afhængig på nogen måde.
Her i nat skilte jeg mig af med det sidste jeg havde, og så stopper legen også - nu cuttes der ned til én gang hver/hver anden måned.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Ikke så meget mere faktisk, kan fint affinde mig med at jeg f.eks. ikke har noget urt til rådighed pt, grundet pengeproblemer.

Lidt afhængig, ja, men ingen fysiske abstier længere.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg er afhængig, både psykisk og fysisk. Ryger hver eneste dag og har gjort det i 2,5 ca. De længste "pauser" i den periode har ikke varet længere end 10 dage. Sammenlagt ca. 60 dage på 2,5 år uden røg :S. Dog er det mest psykisk.. Jeg har problemer med at spise, når jeg ikke ryger i et par dage, hvilket er klart den største form for fysiske abstinens jeg får. Har ikke de store problemer med at falde i søvn, eller svedige håndflader osv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]