Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 aug 2025 16:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Meget Nervøs
Medlem

Er begyndt at blive lidt nervøs, mine planter er store men kan slet ik se køn på dem endnu ..

kan de stadig nå at blive til noget .. er der evt noget jeg kan gøre .. :? :? :?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Rolig. Hvilke sorter har du?
Er de tilvænt det danske klima?
Du kan tvinge dem i blomst, ved at dække dem med sorte sække.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Du må give noget mere info for at få hjælp.

Er du igang med at blomstre dem?
Hvis du er; Hvor lang tid har de været i blomstringsfacen?

Præcist hvor store er de?
Hvor tæt på er dit lys?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
c0ne skrev:
Du må give noget mere info for at få hjælp.
Er du igang med at blomstre dem? Hvis du er; Hvor lang tid har de været i blomstringsfacen?
Præcist hvor store er de?
Hvor tæt på er dit lys?

Iht. Kemals svar og trådstarter Incas spørgsmål må vi gå ud fra vi snakker udendørs dyrkning, og at der derfor ikke er tale om kunstlys (Dette har du vel bare overset i farten ;) ).
--
Jeg stiller jer dog selv præcis samme spørgsmål som Kemal, og måske kan besvarelse af mine også være givtigt for Kemal og andre i samme situation. Her er mine oplysninger:

Sorter> Northern Lights og Ducksfoot, ca. 10 planter.
Såning> ca. 1. maj indendørs.
Udsætning> ca. 25. maj. , størrelser her ca.: 30-50 cm

Udsætningsjord> Blad-,træ- og køkkenkompost og mellem ⅕-⅓ pottemuld. Brændenælder knust og iblandet i ok mængde, og granuleret græsgødning iblandet rundhåndet. INTET kalk tilført desværre. pH ukendt.
Jordmængde> 30-80 Liters ca. 30x55cm huller gravet i tør sandet lerjord.

Placering> Ret solrigt, dvs. direkte sol ca. kl 08-19, ±1,5 timer (midsommer), dog afhængig af placeringen på voksestedet og individuel morgen og aftenskygge.

Størrelse, pt > Har ikke tjekket dem i 3 uger men forældre har vandet dem ugentligt i mit fravær, og siger de er 1-1,5 meter høje, og ret brede pga topning en uge efter udsætning. De må godt blive større for nogles vedkommende, men der skal jo være break-even mellem størrelse og udbytte, uden de når at mugne i starten af oktober(?!).

Tilstand, pt > Nogle af planterne, begge sorter inkl., er gået i blomst, eller har vaklet lidt frem og tilbage, især i starten af perioden. Jeg har kunnet bestemme køn på de fleste, og kan faktisk ikke huske om der er nogen ubekendte stadig. Dette tyder jo (måske) på at de er på rette vej. Især DF'erne er helt mørkegrønne med ENORME blade. NL'erne er sikkert mere lysegrønne af natur, men klarer sig fint. Sidstnævnte er desuden en del større, sikkert pga gener.

OK, sig til hvis der er brug for mere info, hehe måske nogle billeder ku gøre alt. :)

Og altså, spg. er selvf. stadig:
> Vil de nå færdigblomstring, hvis jeg sørger for at sætte dem i blomst med (sammentapede) sække? Jeg kender nemlig ikke blomstringstiden, men husker fra min tidligere indendørs gråv at det var noget med 6-8 uger for NL's.. kan det passe?
> Andre triks og råd?

På forhånd tak, Pihkalisten. :D

Senest rettet af Lakhippien 23 jul 2008 02:19, rettet i alt 1 gang.

In our memories
Brugeravatar

Jeg forstår simpelthen ikke, hvor du vil hen med det her? :peace:
Er det for at trådstarteren kan se et eksempel på et typisk grow?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
kemal skrev:
Jeg forstår simpelthen ikke, hvor du vil hen med det her? :peace:
Er det for at trådstarteren kan se et eksempel på et typisk grow?

Ttjae ja, også det, og svar på mine egne spørgsmål. :peace: selv :)
Ja, det er måske et typisk grow men mit første halvseriøse af slagsen, og samtidig en håndfuld tætte info som måske kunne hjælpe med en besvarelse af både min og Incas spørgsmål. Håber ikke der er for meget kidnapning over tråden her, sorry for det.

In our memories
Brugeravatar

Nåå.. Godt du tilføjede de spørgsmål efter, ellers havde jeg stadig været helt lost.
Dine NL skulle meget gerne blive færdige, da det er korrekt at de har en blomstringsperiode på omkring 6-7 uger. Jeg forstår ikke hvad du er nervøs over, hvis næsten alle dine planter har vist køn? :)

Mon ikke du snildt når det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Jeg må godt nok indrømme du smed mig af tråden i et par sekunder Lakhippien hehe.

Men tror jeg forstår dig nu, du sidder altså lidt i samme problem som inca?

Jeg kan ikke rigtigt se hvorfor du skulle være bekymret. Du har sat dine planter ud den 25. Maj, der burde være mere end rigelig tid for dem at vokse og blomstre inden det bliver koldt her i lille Danmark.

Som tommelfinger regel har de fleste outdoor-grow planter en blomstringsface på mellem 6-11 uger tror jeg, med nogle sorter der svinger med +-1-2 uger.
Ved ikke præcist hvad dine NL har, men det kan du vel slå op ?

Dvs. du har mere end rigelig tid tilbage =)

Det vigtigste er nok at du sørger meget godt for dem mht. vand og gødning.
Det har været en meget varm sommer, og hvis de er under dine forældres kontrol er det ikke sikkert de passer lige så meget på dem så du ville gøre..

Lidt af en risiko at tage, men; to each his own.

Der burde dog ikke være noget problem med dit grow Lakhippien, det lyder på infoen som om du har styr på det, og tiden er i hvert fald ikke noget problem.

Det er værre med trådstarter, vi kan ikke rigtigt hjælpe hvis du ikke kommer med noget basic info ligesom Lakhippien gjorde (da han nakkede din tråd :P).

EDIT:

Fandt info om dine NLs:
http://marijuanastrains.com/northernlig ... juana.html

Ifølge den side burde de nå deres peak growth ved 1-1,25m højde.
Deres blomstringsface er på 6-8 =)

Så dine burde være 'all good'.

Hygge :peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]