hat skrev:
Zarathustra skrev:
@Ionium (og andre kemi-kyndige): Gør det noget at blandingen af vand, citronsyre og kodimagnyler står i køleskabet længere end 3-4 timer? F.ex. 5-6-7 timer?
Næeh, det er der ingen problemer i. Du kan også bare lade være at bruge køleskabet, det meste ASA fælder ud øjeblikkeligt. Jeg har i hvert fald ikke oplevet nogen symptomer på ASA-forgiftning selvom jeg ikke har blandingen i køleren inden filtrering.
Det gør det nemlig.
Codeine Type
Solubility (31C water) Solubility (21C water) Aspirin
1g / 100 ml 1g / 300ml Acetaminophen 1g / 70 ml 1g / 150 ml
Codeine
1g / 2.3 ml 1g / 0.7 ml Phosphate ?g / ? ml ?g / ? ml
acetylsalicylsyre er det samme som aspirin. opløseligheden falder med temperaturen og kodeins opløselighed stiger. 1g/0,7 ml er LANGT mere end rigeligt til de 200-500mg som rekreative brugere uden tolerance normalt sigter efter. Loftet for hvad en person uden tolerance kan indtage med en rimelig sikkerhedsmargin, vil jeg anslå til ca. 500mg. Ved doser omkring 7-800mg begynder kvinder og andre svagelige at dø, såvidt jeg husker. 500mg er rundt regnet 50 piller. Følger vi opskriften betyder det at vi skal bruge 150 ml vand. Det vil sige at der vil blive opløst ca. 500mg ASA, svarende til indholdet af en kodimagnyl ved stuetemperatur. Altså helt uproblematiske mængder. Mange læger tager faktisk 1 aspirin dagligt som en preventiv anti-ældningsstrategi qua dets blodfortyndende virkning. Det vigtigste er at få knust pillerne fint og filtreret ordentligt. Væsken skal være uklar som varmedis men helst ikke hvid. Men altså jeg har svært ved at hvordan det skulle gå galt. ASA er dog noget rigtig skidt i høje doser, så for en sikkerheds skyld gør det ikke noget at stille det i køleren.
Til jer der disser kodein for at være et svagpisser opiat:
Det er jo netop fordi det er mildt at man overhovedet har mod på at bruge det! Skulle man falde i og udvikle tolerance så er afvænningsbivirkningerne til at overvinde. Jeg kan ikke komme i tanke om et bedre stof til en hyggestund søndag morgen med mad i sengen. Det er farmaceutisk rent og kan fås på apoteket til billige penge. Man er 100% sikker på hvad man har med at gøre, og at kun 10% omdannes til morfin gør det yderligere sikkert. At man selv skal gøre lidt fodarbejde med ekstrakt osv. er jo til at overkomme da man jo IKKE tager det hver dag.
Jeg får selv den bedste virkning ved 250mg. Over 400 bliver jeg ubehageligt bedøvet, og kløen begynder at blive markant. Samtidig virker det ikke helt som om at magnesiumindholdet er afstemt med kodeinens forstoppende effekt ved højere doser

-> røvpisseri.
tjek lige dette:
http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200688.htm
10g ASA direkte i leveren dagligt i 1½ år! Hvordan kan man dog gøre sådan noget.