Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
ja altså, en af disse "alternativ til tobak"-tråde som har været oppe at vende så tit. jeg har kigget på flere gamle tråde, men ingen giver mig et svar som jeg kan bruge netop nu. der bliver foreslået ting som knaster, damiana og passionsblomst... ting jeg ikke umiddelbart kan skaffe.

jeg havde tænkt mig at ryge en joint da jeg finder ud af, at huset er tørlagt for tobak. ingen panik! jeg kan godt vente med at ryge, men nu havde jeg lige fået mine håb op :) så lidt research ville da ikke skade.

hvad kan jeg bruge som jeg måske kan finde i huset? lidt tørrede krydderurter eller noget i den stil?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Der er ikke rigtigt noget i et normalt hjem man sådan kan ryge i en joint uden det smager ufatteligt dårligt og forbrændingen af din hash eller skunk bliver heller ikke optimal.

Ryg hellere det du har rent hvis det er virkning du er ude efter.

Mvh Mikkel

Medlem
Brugeravatar

nå, øv :) så må det blive den gamle metode med et glas, nål og pap jo gøre det... det er bare ikke lige så hyggeligt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt væk
Ganja-Man skrev:
nå, øv :) så må det blive den gamle metode med et glas, nål og pap jo gøre det... det er bare ikke lige så hyggeligt.

Kunne du forklare det lidt nærmere?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Hjorten skrev:
Ganja-Man skrev:

Kunne du forklare det lidt nærmere?

Vil jeg også gerne ha en lidt mere uddybende forklaring på,

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Tror metoden han mener er hvor man tager et glas, og finder en genstand at prikke hul i med en nål (jeg plejer at bruge en smøg at stikke i). Tag smøgen og prik hul i den ene ende. Smøgen skal være lige akkurat så lang/kort, at den kan sidde fast af sig selv i glasset.

Så tager man noget af sit ganja og ruller sammen til en lille pølse nærmest, og trykker den op i det hul man kan prikket i smøgen. Sæt derefter smøgen fast i glasset. Så sætter du flamme på urten, og når der er fut i den, tager man en genstand at sætte over glasset. Jeg plejer at bruge et cd-cover. Når alt urten er brændt og er blevet til røg, skubber man forsigtigt coveret væk i den ene side, og suger røgen. Man kan bruge den samme smøg, indtil der ikke er flere steder at prikke i.

Ved godt at han jo netop ikke har nogen smøger, men det kan være det er der papstykket kommer ind i billedet :)

Medlem
Brugeravatar

ja netop, kendte bare ikke til metoden med smøgen :)

man tager et stykke godt tykt pap så underlaget er stabilt, derefter stikkes nålen/tegnestiften el.lign. op gennem pappet. tril en pølse tjald og sæt på nålen. det skal være en tjald som kan brænde!
ild i den ene ende af pølsen, glas ovenpå. så kan man lette lidt på glasset og suge. kunsten er, ikke at vente for længe så den brænder ud, og ikke suge for tit så man bare suger luft mere eller mindre. så kan holde tjalden brændende og ryge den nærmest uden tab mens pølsen brænder fra den ene ende til den anden. plejer at blive godt gammeldags fnise-skæv på den måde :)

det er bare lidt krads, og hvis tjalden ikke egner sig til metoden på den ene eller anden måde, så kan det ikke anbefales.

edit: det er lidt tricky, for hashen bliver jo blød ved opvarmning, og suger man for hårdt eller er uforsigtig kan pølsen let falde af, og nålen har det med at blive varm så det er besværligt at sætte den på igen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt væk
Ja det lyder godt nok lidt omstændigt. Så kan du lære at huske at købe smøger næste gang :wink:

Medlem
Brugeravatar

ja, det er klart federe med joints :) men til gengæld får man meget ud af sin røg, og slipper fuldstændig for at ryge andet end tjald.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Ganja-Man skrev:
ja, det er klart federe med joints :) men til gengæld får man meget ud af sin røg, og slipper fuldstændig for at ryge andet end tjald.

Præcis. Men det er dog et noget irreterende projekt at fifle med udenfor :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]