Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 16:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Gamle Jim har engang nakket 10.000 mics he he...

@Tias - Syrerock rules!!!

Prøv:

- Jefferson Airplane (især white rabbit!!!)
- Country Joe and the Fish
-Magical Mystery Tour og Seargent Pepper med Beatles
- Jimi Hendrix
- Skoussen og Ingemann
- Steppeulvene
- The Doors
- Mothers of Invention
- Frank Zappa
- C.V. Jørgensen
- Velvet Underground
- Led Zeppelin

Se DET er kræs for øregangene...

[ 31 2001: Besked ændret af: Halifax666 ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Et -par- gange? Prøv med et par 500 gange.. okay, han slår ikke guitaristen fra Pink Floyd, men sammen med Leary og the Brotherhood er han nok den mand der har fået mest ud af sine trips *G*

Prøv også 'Hello, I love you' og 'Riders on the Storm'... Jeg nævnte det ikke før, men ALT med the Doors er go' psy-rock *G*

/Tias

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Whoops! Der dukkede en post op mens jeg skrev.

Jotak, Halifax, jeg hører det hele, men det der er en rigtig god liste til alle interesserede. Jeg må igen anbefale The Moody Blues... De har også fantastiske numre... 'Thinking is the Best Way to Travel' er helt klart mit forberedelses-nummer, ligegyldigt hvilket slags trip vi snakker om [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Peace,
Tias

Medlem

Ja, hele "Strange Days" er fantastisk. Og "The Doors".

Er der nogen der syntes "The Doors" af Oliver Stone var god? Jeg syntes den var god i starten. Og Val Kilmers stemme lyder faktisk fuldstændig ligesom Jim Morrison. Men resten af filmen er for negativ.

[ 31 2001: Besked ændret af: Dumbtripper ]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Jeg kan godt li Oliver Stones' fortolkning af The Doors. Har set filmen flere gange, og syntes den bliver bedre og bedre.

Men min favorit sang fra The Doors, er helt sikkert The End. For fedt et nummer at syre ud til...:)

Min kæreste har læst en hel masse bøger om The Doors, og Jim Morrison. Så jeg har mit eget omvandrende leksikon herhjemme...:)

10.000 mics? Det er vist en skrøne... Det er nok nærmere 2000 mics. Men det i sig selv er også meget... Rigtigt meget... Det siges også, Jim har fra tidlig morgen til næste tidlig morgen, låst sig inde på sit hotelværelse, og røget 200 gram pot alene... Prøv lige og forstille Jer hvor meget 200 gram pot er... Jeg tror ikke det kan være i sådan en normal dybfrostpose...?

Men dengang i slutningen af 60'erne, spiste folk jo også lsd som slik... Der var jo ikke nogen der sådan rigtigt kendte noget til det... Så der er en hel del syre-rock og lignende musik fra dengang... For det var jo hvad folk hørte dengang...

Jeg vilb aer lige stilføge, at jeg aer hetl bildt med den doseees sang sim heeder "Peopleee ares starnge"

atl far migds, im outof here

Helt sikkert! Vi skal nok tilføje noget syre rock, new age, meditationsmuzak, acid jazz osv... Det er stadig under arbejde. Ellers hvis I har foreslag, til ting som I mener andre bør deles, så find dem på amazon.co.uk og send linket til admin@psychedelia.dk med en beskrivelse så bliver det tilført, prompte.

Hygge
Loonie

Dedikeret medlem
Brugeravatar

...Jeg så lige den psykodeliske musik-sektion, og vil I bilde mig ind at ambient, trance og psytrance er den eneste psykodeliske musik?

Jeg mener, siden al musik kan påvirke den psykodeliske bruger, er det self. upraktisk at placere al musik på siden (duh [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]), men der er andet musik designet til at stimulere fantasi og indre energi under meditation, trip og andet... Her kan nævnes Era, Enigma og Den Niende Indsigt der laver meget professionel meditationsmusik.

Jeg ved ikke hvor mange af de herrer der hører Rock'n'roll fra tredserne/halvfjerdserne, men meget af det er bevidst og stærk psykodelisk i sin komposition og lyd. Jeg vil anbefale The Moody Blues, noget Beatles og noget Jethro Tull. Denne musik er, i hvert fald for mig og mine venner, væsentligt mere psykodelisk musik end psytrance er. Jo, jeg er også et techno-hoved, men jeg vil alligevel gerne klage lidt over at der kun er techno og ambient under Psykodelisk Musik sektionen... Techno er langt fra det eneste der kan sende sindet på rejse.

Peace,
Tias.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
"Break on through to the other side!"

For fedt nummer... elsker det... og ham øgle-gølge-kongen har vist også været ovre på den anden side et par gange, hehehe...

Medlem

Geografisk sted: Sodom & Gomorra
Jeg syns The Doors filmen er bra, men det blir litt for voldtsomt liksom..

[img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Pink Floyd & Grateful Dead.. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

> Jeg kan godt li Oliver Stones' fortolkning af The Doors. Har set filmen flere gange, og syntes den bliver bedre og bedre.

> Men min favorit sang fra The Doors, er helt sikkert The End. For fedt et nummer at syre ud til... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Ja, det er også min favorit. Det har det været lige siden jeg hørte den da jeg købte pladen for "Break on Through"'s skyld. Jeg havde ligesom aldrig hørt den på MTV inden [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Det er noget af det bedste musik jeg nogensinde har hørt, og det er i hvert fald noget af det der mest får mig til at tænke på den psykedeliske oplevelse.

Men hele det album er fantastisk godt.

Jeg synes også "An American Prayer" er god. Jeg hørte den første gang på den velkendte internetradiostation OpenNap [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Da jeg oprindeligt så Oliver Stone's film, var jeg ikke klar over hvor de fik mange af teksterne fra, f.eks. "The movie will begin in five moements, the mindless voice announced,...", etc. Men meget af det i filmen er åbenbart er fra "An American Prayer."

>Min kæreste har læst en hel masse bøger om The Doors, og Jim Morrison. Så jeg har mit eget omvandrende leksikon herhjemme... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dejligt! Det er sikkert også en spændende historie. Jim Morrison havde fat i meget af det rigtige.

>10.000 mics? Det er vist en skrøne... Det er nok nærmere 2000 mics. Men det i sig selv er også meget... Rigtigt meget...

Det afhænger af personen der tager det. Og af set and setting. Men for de flestes vedkommende har du nok ret!

>Det siges også, Jim har fra tidlig morgen til næste tidlig morgen, låst sig inde på sit hotelværelse, og røget 200 gram pot alene... Prøv lige og forstille Jer hvor meget 200 gram pot er... Jeg tror ikke det kan være i sådan en normal dybfrostpose...?

Så tror jeg han skal have brugt sin bong som åndedrætsapparat. Det er nu også meget behageligt, med alle de rare boblelyde.

De rige har råd til rigtig at frådse.

> Men dengang i slutningen af 60'erne, spiste folk jo også lsd som slik... Der var jo ikke nogen der sådan rigtigt kendte noget til det...

Ah! Man behøver vel kun at tage et stort hit en gang til rigtig at kende til det.

Jeg var ikke født dengang, men jeg tror grunden til folk tog større doser i 1960erne, var at den vestlige verden var rarere, og folk følte sig sikrere, og at politiet endnu ikke havde slået ned på LSD. Meget af det folk får dårlige trips af idag er den fjendtlighed de oplever fra samfundet, og at de fleste af de stoffer de tager er stemplede som "ulovlige."

Det er fordi folk er mere usikre på sig selv og verden, at de tager lavere doser idag. Ikke fordi de ved mere om psykedeliske stoffer.

Medlem

Geografisk sted: Færøerne
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dumbtripper:
Meget af det folk får dårlige trips af idag er den fjendtlighed de oplever fra samfundet, og at de fleste af de stoffer de tager er stemplede som "ulovlige."<HR></BLOCKQUOTE>

Helt klart - prøv bare at spekulere på hvad din mor ville sige, mens du er på svampe [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
JAJA TIAS!
Du snakker og røven går, men du syntes da også at det er coolie at svæve væk på en sky af tribal trance til psy-goa-trance,,,ik?
ik? ik? ik? hik...ups
Gammel musik er da fedt nok men det er gammelt*!!
Well see you on the other side
DR-D
[img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja jeg forstår heller ikke trance dance jungle fever vodoo rap thange.Jeg vil give de ovenstående ret i,at Jimi Hendrix,Moody Blues,Frank Zappa,Zeppelin og Deep Purple,
Culpeppers Orchard,Pink Floyd,Colosseum,og Emerson lake and Palmer var fede.Idag kan jeg godt li Steve Vai,og Satriani,men det er fordi jeg selv spiller guitar. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Pink Floyd, specielt "Ummagumma" og "a saurcerfull of secrets".

Frank Zappa (Mothers of invention), klart en af de mest geniale musikere, har vidst efterhånden 35 albums med Zappa

Captain Beefheart, Endu en person der har spillet med Zappa

Black Sabbath, Godt gammelt tungt rock går man aldrig fejl af [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

The Who, Ryg en joint og sæt dig til at se "Tommy"

Rolling Stones

Neil Young

Manu Chao

Gtatefull Dead

Og en gang Trip hop
som f.eks. Massive Attack

glemmer aldrig min sidste tur på syre... lå 3 timer i mit telt og hørte Massive Attack - Blue Lines.

Medlem

DR-D:

Det er da vist dig, der snakker, mens r*ven går. Hvad så, hvis musikken er gammel? - Gør det den mindre købværdig?

Det har jeg meget svært ved at se? - Men det er måske bare mig, der er en 'forstoppet' og 'lizzom totalt utjekket' fyr?

Du bliver altså nødt til at udtrykke dig lidt mere modent, hvis du ønsker at skrive på et board som dette; det, du laver nu, finder jeg yderst uacceptabelt.

Dette bør tages som en høflig hentydning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

DR-D>> Naturligvis gør jeg det, men jeg er ligeså stor en fan af mit andet musik. Jeg er åben overfor alt musik, jeg hører alt musik, der er så noget musik jeg virkeligt elsker. Men det er ikke alt sammen trance - kom over det [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

P.S. Hvornår skal vi på skovtur? (Hæhæ)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
musik er lavet for at værer fedt og det er det meste oxo bortset det som er lavet for at tjæne penge. men om syrede bands skal da oxo nævnes steppeulvende det er da for fedt at hører et par gange om året og alrunerod passer da oxo til et natskygge trip
vh doeneg

In our memories
Brugeravatar

Melicamp, Da jeg tilfældigvis kender Tias personligt, er det min medfødte ret at drille ham og desuden er der påskrevet hans navn, så hvorfor føler du dig trådt på?
Desuden hører jeg al slags musik selv, inkl. gammel, så selvom du prøver at få mig til at lyde som en uforstående popdreng....well så lykkedes det "sgu" ikke.
"Nej", han sagde "sgu" sikke et umodent sprog, han kan da ikke være på dette seriøse board!!!!!!!!!
DR-D [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img] [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img] [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img] [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

[ 04 September 2001: Besked ændret af: DR-D ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]