Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jul 2025 18:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 71 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Til en fest her i sidste uge tog jeg, efter anbefaling fra de få psykonauter jeg kender, 4-flour-amfetamin og redoserede senere med methylon.
Oplevelsen var fantastisk, og stofferne fungerede godt sammen. Hvor methylon giver dig euforien og den empatiske sindstilstandtilstand, bidragede flour-amfetaminen til det visuelle og velvære i kroppen. Jeg fik sågar et par open eye visuals da jeg stod og pissede i mørket udenfor. Mørket bredte sig fra afkrogende og omsluttede alt, hvorefter jeg så geometiske former i flere farver. Det varede meget kort, men var en helt ny oplevelse for mig, da jeg aldrig har prøvet noget lign. før, og har tvivlet på overbevisningen af hallucinationer.
Jeg kan ikke finde synderligt om stoffet, 4-flour-amfetamin, på nettet. Har det andre navne på gaden? Det er meget nyt, og stadig lovligt i Danmark, så det ville være fedt at vide noget om skadeligheden og eftervirkningerne, selvom min kilde garanterer at det er ufarligt i kontrollerede doser som med så mange andre stoffer.
Jeg mærkede selv heller ingen ubehagelige eftervirkninger, og var fuldt funktionel dagene efter (omend øm i kroppen efter mange timers dansen og for lidt søvn).

Er der nogen der overhovedet har erfaringer med dette stof? Jeg har ikke stødt på det i anden kontekst end hos min "guy".
På forhånd tak for svarene!

Stodder
Brugeravatar

Der er lidt info på wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/4-Fluoroamphetamine

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Der er ellers intet hallucinogent over 4-flouroamfetamin, hvor methylon er en smule sanseskærpende, men dog ikke hallucinogent. Det har nok bare været din hjerne, der var lidt udkørt og digtede lidt på omgivelserne i mørket.

Det kaldes kort 4-FA eller 4-FMP, det kan måske give dig mere info. Og hvis du ikke vil ødelægge det for dig selv og alle andre, vil du så ikke lade være med at reklamere med, at du lammer dig lovligt? Det skal der nok blive sat en stopper for.

Svjv. er der ingen steder beskrevet nogen udprægede risici ved at tage det her stof, og kemikerne siger, at der ikke er nogen reel risiko for, at det er neurotoksisk. Men det er en heftig stimulans, og der er fare for psykoselignende tilstande og generelt de samme risici som ved eksempelvis amfetamin/methamfetamin, hvis man bruger det uden omtanke.

Medlem
Brugeravatar

Der ligger også et par rapporter på Erowid: http://www.erowid.org/experiences/subs/ ... mine.shtml

Junior medlem

Minimal skrev:
Der er ellers intet hallucinogent over 4-flouroamfetamin, hvor methylon er en smule sanseskærpende, men dog ikke hallucinogent. Det har nok bare været din hjerne, der var lidt udkørt og digtede lidt på omgivelserne i mørket.

Det kaldes kort 4-FA eller 4-FMP, det kan måske give dig mere info. Og hvis du ikke vil ødelægge det for dig selv og alle andre, vil du så ikke lade være med at reklamere med, at du lammer dig lovligt? Det skal der nok blive sat en stopper for.

Svjv. er der ingen steder beskrevet nogen udprægede risici ved at tage det her stof, og kemikerne siger, at der ikke er nogen reel risiko for, at det er neurotoksisk. Men det er en heftig stimulans, og der er fare for psykoselignende tilstande og generelt de samme risici som ved eksempelvis amfetamin/methamfetamin, hvis man bruger det uden omtanke.

Har du en kilde på at der intet hallucinogent er ved 4-FA? Det jeg oplevede var der ikke noget hjernedigtning ved, men det gider jeg ikke bruge tid på at overbevise dig om. Har du ikke nogle links til at det du åbenbart ved om stoffet?

In our memories
Brugeravatar

Obscurus skrev:
Har du en kilde på at der intet hallucinogent er ved 4-FA? Det jeg oplevede var der ikke noget hjernedigtning ved, men det gider jeg ikke bruge tid på at overbevise dig om. Har du ikke nogle links til at det du åbenbart ved om stoffet?

En kilde på, hvad det IKKE er? Du må nok nærmere diske op med en kilde på, at det ER hallucinogent. Sjældent der findes kilder for, hvad ting IKKE er, når der intet grundlag er for at være det.

Det er et ganske simpelt amfetamin med stor stimulerende effekt og helt uden psykedelisk effekt, jeg får ingen visuals af det, ingen af mine venner får visuals af det, ingen her fra boardet har fået visuals, og det var heller ikke forventet. En udkogt hjerne kan sagtens spille dig et puds, den kan endda få dig til at se og høre syner, men det betyder ikke, at de stoffer, du har taget, er hallucinoger på nogen måde. Ligesom du også kan begynde at se mennesker, der ikke er der, på ganske almindelig gade-amf.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg har taget pFA en del gange, og aldrig oplevet egentlige visuelle effekter - muligvis en vis farveforstærkning. Efter min mening, en gængs, men nogenlunde subtil stimulans med et vist empatogent touch.

Junior medlem

Minimal skrev:
Obscurus skrev:

En kilde på, hvad det IKKE er? Du må nok nærmere diske op med en kilde på, at det ER hallucinogent. Sjældent der findes kilder for, hvad ting IKKE er, når der intet grundlag er for at være det.

Det er et ganske simpelt amfetamin med stor stimulerende effekt og helt uden psykedelisk effekt, jeg får ingen visuals af det, ingen af mine venner får visuals af det, ingen her fra boardet har fået visuals, og det var heller ikke forventet. En udkogt hjerne kan sagtens spille dig et puds, den kan endda få dig til at se og høre syner, men det betyder ikke, at de stoffer, du har taget, er hallucinoger på nogen måde. Ligesom du også kan begynde at se mennesker, der ikke er der, på ganske almindelig gade-amf.

Jeg prøver hverken at bilde mig selv eller nogen andre ind hvad jeg oplevede. Det var ikke bare et puds, det var en meget omfattende virkning, men det må have noget med kombinationen af stofferne at gøre så. Min hjerne var i hvert fald ikke udkogt. Du må ikke tro det er for at være Rasmus modsat, jeg kan bare ikke forstå at du er så sikker, når ingen andre i verden er sikre på virkningen.
Jeg er ked af at jeg ikke var helt præcis mht. kilden, men jeg tror godt du ved at du selv kneppede fluer. Hvis du har bare et eller andet jeg kan læse om 4-FA må du gerne linke det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
Inde på wiki'en står der faktisk at visuals/hallucinationer kan forekomme på Amfetamin, så det er da ikke noget der fuldkommen kan udelukkes. Men hælder også mest til at det kan forekomme når dit sind og din krop er udbrændt og rusen måske er lidt for kraftig.

Site Admin

Jeps, enig med Prometheus.

Jeg har taget pFA en del gange og synes det er en behagelig subtil stimulans, med herlige empatogene undertoner. Det varer noget længere end amfetamin, men jeg har aldrig oplevet noget som helst visuelt på stoffet. Jeg hælder også til forklaringen at det er slidt krop og sind, samt evt. kombinationer med andre stoffer der har udløst det.

MVH
KenIshii

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Hvad ligger doseringen på? 180-200 mg?

Site Admin

200 mg af HCl saltet plejer at være en pæn dosis til mig. Jeg har dog oplevet at enkelte fysisk mindre individer synes det var i overkanten, så mellem 100 og 200 mg afhænging af størrelse og uendeligt mange andre faktorer.

MVH
KenIshii

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det hedder da 4-FMP ? Sådan er det ihvertfald skrevet på Erowid..

Det er det samme som 4-FA går jeg ud fra, bare på dansk.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

KenIshii skrev:
200 mg af HCl saltet plejer at være en pæn dosis til mig. Jeg har dog oplevet at enkelte fysisk mindre individer synes det var i overkanten, så mellem 100 og 200 mg afhænging af størrelse og uendeligt mange andre faktorer.

MVH
KenIshii

Regner med at prøve det i aften. Jeg synes bare det har været svært at finde en triprapport omkring det. Kan der evt være nogle krydstolorance?

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg vil anbefale ikke at redosere. Mine oplevelser med stoffet er, at der kommer unødvendige bivirkninger som gumlen, ikke at kunne sove og andre gængse stimulans-bivikninger hvis man redoserer.
Dette kan selvfølgelig afhænge af flere ting, men jeg har i hvert fald ikke en eneste gang fået noget specielt godt ud af det. Det negative har overskygget det ellers ret behagelige stof.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Frugthat skrev:
Jeg vil anbefale ikke at redosere. Mine oplevelser med stoffet er, at der kommer unødvendige bivirkninger som gumlen, ikke at kunne sove og andre gængse stimulans-bivikninger hvis man redoserer.
Dette kan selvfølgelig afhænge af flere ting, men jeg har i hvert fald ikke en eneste gang fået noget specielt godt ud af det. Det negative har overskygget det ellers ret behagelige stof.

Synes det er svært at finde noget information omkring det. Andet end det virker i 3-7 timer og det tager lidt tid før come up'et sætter igang. Er det meget stimulerene, nogen rastløshed? Og giver det den ekstreme dejlige kropsføelse lidt alla mephedrone. ?

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg finder det meget sandsynligt at 4-FA med senere dosering af methylon + musik og dans kan inducere lette visuals..
men normalt regnes hverken 4FA eller Methylon for visuelt

Junior medlem

Jeg tager 100 mg og det holder mig kørende hele natten. Hvis jeg redoserer, bruger jeg methylon. Jeg har endnu ikke prøvet at redosere med 4-FA.
Mht. virkningen får jeg en generel lækker kildende fornemmelse i kroppen, især chills i hovedbunden ("Aaaaaah..."). Herudover fungerer det rigtig godt i social sammenæng, jeg oplever empatogene effekter, snaksagelighed, kærlighed (som i at være kærlig). Ingen visuals, udover det ene tilfælde jeg snakkede om som vel er opstået pga. intens dans og blanding med methylon.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har redoseret nogle gange med flouramf, må sige denne substans overaskede mig virkelig positivt.

Medlem
Brugeravatar

Minimal skrev:
Der er ellers intet hallucinogent over 4-flouroamfetamin, hvor methylon er en smule sanseskærpende, men dog ikke hallucinogent. Det har nok bare været din hjerne, der var lidt udkørt og digtede lidt på omgivelserne i mørket..

Helt sikkert Minimal... Ved ikke om man kan sige et indlæg er dumt, men jeg syntes GODT NOK den her er uintelligent!
og der er vidst ingen der kan fortælle dig hvordan der skader din krop eller reagerer inde i hovedet, udover beskrivelse af rusen. Navnet research chemicals siger vidst det hele!?!
Pas på jer selv - RC er I.K.K.E lejetøj....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 71 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]