En god idé udsprang i HR-tråden "LSA"
http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... =1&t=25080 , hvor
Grusom skrev:
Udover der er nogle rigtigt gode tråde med set&setting på psy.dk vil jeg lige hurtigt indvie i et eksperiment, jeg forsøgte mig med på mit allerallerallerførste LSA-trip, på omkring 500 MG frø tror jeg. Jeg er virkelig dårlig til alt, hvad der hedder de der "psy-trance" "Darkpsy" og ja lign., faktisk har jeg ikke den fjerneste flyvende fnert forståelse for, hvad det er i snakker om, når de bliver nævnt, så jeg er lidt øde og forladt, når jeg skal vælge musik til trips, da jeg i bund og grund kun hører hip hop og hvad jeg bliver anbefalet.
Jeg havde lagt mig i sofaen og begyndte at slappe af, da jeg begyndte at tænke på set&setting, der jo skulle være så vigtigt. Så jeg tændte for cd-afspilleren, uden at vide, hvad der var sat på, og lagde mig til at slappe af. Det viste sig så at være Johannes Møllehaves digtoplæsning, hvilket jeg ikke forstod, da det normalt ikke bliver hørt i husstanden, men jeg var for træt til at skifte og fandt det faktisk udmærket efter lidt tilvænning. Johannes' stemme er rigtig varm og "kær", hvis i forstår, og den gav mig en rigtig tryg fornemmelse igennem trippet - og lagde bund for mange af tankerne i løbet af trippet. Stemmen var rigtig smuk under trippet, dog husker jeg ingen af digtene
Det jeg vil frem til er, at jeg på flere trips har benyttet mig af stemme-lyd. Lyd-historier med let baggrundsmusik, som dem man fik med i sine børnebøger på bånd tilbage i børneårene, har virket rigtigt lækkert for mig - og betryggende, vigtigst af alt. Desuden kan man jo, ved hjælp af spændingskurve og opbygningen af historien, bestemme hvordan trippets "auditive stemning" skal være.Håber i forstår og håber det hjalp - Mvh Gargarin
Jamen, det ER da en fantastisk idé
Hermed opfordres i til at remse jeres yndlings-stemmer op.Det kunne være smart at notere hvilken stemning stemmen skaber, og evt. et lydklip hvis det lader sig gøre.
Det første bud der fløj i tankerne på mig var:
(Sir) David Attenborough - Når han ikke lyder alt for astmatisk i sin fortælle-iver

En utrolig rar, dannet og indlevende stemme, som man kun kan får det godt af. Alt hvad han omtaler får interesse. Er jeg misundelig? - Ja

Andre bud kunne måske være:
De Sorte Spejdere (fra DR P3) - Oprigtig nysgerrig engageret stemmeføring.
Thomas Winding - I kender ham fra "Fjernsyn For Dig", hvor han blev brugt til Emil fra Lønneberg, Pippi, Alfons, Bamse, osv.. Super rar farmands-stemme, hvor intet kan skræmme. Han kunne få Aliens til at blive sendt kl 18 i TV, hvis han var fortæller. RIP.
Men nu er jeg alt for træt og vil sove. Det her emne syntes bare for vigtigt at forlade uskrevent..