Paul Atreides skrev:
Beskrivelserne af carbogen / Meduna's mixture i et af de nyere udgaver af Erowid Extracts virkede ret lovende, havde ikke hørt om det før, har dog ikke rigtig nogen ide om hvordan man skulle sikre O2/CO2 i 70/30 forhold med schiffonen...:S
Det burde ikke være nødvendigt at mixe 70% O2 i CO2'en når man kun tager én lungefuld fra en ballon eller sifon, ligesom det heller ikke er for N2O, da en enkelt lunge uden ilt ikke skulle udgøre nogen særlig sundhedsrisiko. Hvis ren CO2 er for stærkt til at inhalere, kan man måske evt. puste 70% luft i ballonen, så ender med at indeholde 30% CO2 og 70% alm luft?
Det kan selvfølgelig også være at O2'en udgør en vigtig bestanddel for cabogen blandingen's effekt, men jeg forestiller mig at det blot er blandet i for at undgå iltmangel. Selv om 70% O2 selvfølgelig er langt mere end alm lufts ca. 20%. Nogen der ved noget? Jeg sidder bare og gætter

Har faktisk det nummer af Erowid Extracts om medunas mixture, måske skulle jeg finde det frem fra bunken... Men så vidt jeg husker stod der ikke hvorfor blandingen lige skulle være 70/30 af ilt og CO2.