Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 10:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Hey folkens, så tror jeg det er ved at være høst tid, og jeg har et par spørgsmål som jeg gerne vil have besvaret før jeg går til angreb.. :evil: :D

Mine største problemer er, at jeg ikke kan huske hvornår de startede i blomst overhoved, og at alle planterne er ukendt sort...

Overblik:
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Er hende her rævehalen høst klar..? For kan se at mange af de små tråde er blevet rød, brunlige.. Har ikke noget forstørrelsesglas desværre, og har heller ikke helt styr på høstning endnu...
Billede
Billede
Billede
Billede

Hvorfor er hende her, samt nogle af de andre lilla'e i midten? Havde tænkt at det var fordi den var blevet over moden, men kunne måske også bare være sådan sorten er, eller en sygdom.. Der er flere af mine planter der er lidt lilla'e...
Billede
Billede

Synes at hende her ser moden ud i forhold til hvad jeg kender til høst, men har ikke høstet hende, da jeg synes der er lidt for lidt guf "mængde" på hende.. Hvad siger i ?
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Lidt blandede billeder..
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Det var alt for nu.. Der kommer billeder af mine andre bede på torsdag, samt en opdatering af dem her.
Håber nogen kan hjælpe, for jeg er ret lost mht. at høste hamp.. På forhånd Tak for hjælpen.. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
jeg vil ikke mene at nogen af dine planter er klar til høst endnu. en tommelfingerregel er, at størstedelen af 'de hvide hår' skal være blevet rødlige helt ned til blomsten, ikke bare i spidsen. hvis du kunne skaffe en god lup ville det være det nemmeste, for du skal i højere grad kigge på krystallerne(trichomerne) end hårene. når den lille runde spids for enden af krystallen er blevet mælkefarvet/gullig på stort set alle trichomerne, er planten høstklar efter min mening.

det lilla du kan se på planterne er hverken en sygdom eller overmodenhed, men bare farve i bladene(altså ikke en del af blomsten), som planten udvikler til bla at modstå kulde. mange sorter bliver lilla helt af sig selv, (blueberry, purple haze).

men det ser sgu ellers godt ud, giv det noget mere tid, så skal det nok blive endnu bedre :)

Medlem
Brugeravatar

Skide lækkert at høre :) var lige blevet bange for at mit udbytte ville blive ret lille, men hvis de skal have 1, 2 eller 3 uger endnu så kan de jo nå at blive rigtig dejlig store :) Forresten havde jeg en teori om at de startede i blomst mellem d. 25/7 og 30/7, men er langt fra sikker på at det er rigtigt.. Kan overhoved ikke huske det.. Hvor kan man købe sådan et loop?

Medlem
Brugeravatar

3 uger+ er nok mest sandsynligt for størstedelen af dem du har der, men skal ik ku sige det. en lup kan du købe mange steder, men du må selv finde ud af hvor ;) prøv boghandlere eller gartneributikker, eller bare søg efter efter en forhandler. 40x forstørrelse er rigtig godt, men mindre kan nok gøre det.. de plejer alligevel at være nogen små plastik-nogen, så de er ret billige.

Medlem
Brugeravatar

oki, super - tak for hjælpen :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Det ser rigtig godt ud!
Men hav tålmodighed, medmindre du finder begyndende mug, så kan de sagtens tåle og stå minimum en måned endnu. De er først rigtig begyndt og blomstre, så, have patience little padowan.. :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordpolen
Hold kæft det flot Grow du har dig der .

hellere spørge herinde end dumme sig !
har jeg gjordt med 3 af mine planter . (første grow)
og et virkelig trist udbytte !
men sådan er det, man lærer jo af sine fejl.

Må jeg høre lidt om jord, gødning og andre fif , af dit grow ?
Er lutter øre ! :gud:

Medlem
Brugeravatar

Sku dejligt at høre, tak for de positive kommentarer :)

Infectimus skrev:

Det må du ihvertfald. Da jeg gravede bedet gravede jeg ret dybt ned og fjernede de største sten, og blandede noget muld en slags i jorden som jeg havde købt, samt leca kugler og en sjat sand. Jeg har gødet med terra vega og flores, men løb tør for et par uger siden, så nu har jeg købt et eller andet "HESI Phosphorus", som skulle være beregnet til de sidste 4 ugers blomstring på planter generelt... (sagde en mand på staden). For ca. 2 uger siden, lærte jeg at plukke de mest unødvendige blade på planten, for at den skulle have mere energi til skudende (vidst nok), så det har jeg gjordt aktivt lige siden. Udover det har de ellers fået lov at passe sig selv :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Rasta Drengen skrev:
Sku dejligt at høre, tak for de positive kommentarer :)

Infectimus skrev:

Det må du ihvertfald. Da jeg gravede bedet gravede jeg ret dybt ned og fjernede de største sten, og blandede noget muld en slags i jorden som jeg havde købt, samt leca kugler og en sjat sand. Jeg har gødet med terra vega og flores, men løb tør for et par uger siden, så nu har jeg købt et eller andet "HESI Phosphorus", som skulle være beregnet til de sidste 4 ugers blomstring på planter generelt... (sagde en mand på staden). For ca. 2 uger siden, lærte jeg at plukke de mest unødvendige blade på planten, for at den skulle have mere energi til skudende (vidst nok), så det har jeg gjordt aktivt lige siden. Udover det har de ellers fået lov at passe sig selv :)

Utroligt hvad man kan få ud af bare ved at smide et frø i jorden og så ellers vande engang imellem:D

De ser fantastiske ud

Medlem
Brugeravatar

Hehe ja, det skønt.. Meeen vil nu sige der ligger lidt arbejde bag alligevel:)

Tid til en update:
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Så har jeg et andet lille bonus bed :P

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Det er fine planter, men de er ihvertfald ikke klar til høst endnu ;)

Medlem
Brugeravatar

Der er en plante som jeg er i tvivl om. Rævehalen, som var en af de første billeder. Der syns jeg virkelig at rigtig mange af hårende er rød brune, hvilket jeg ikke helt synes man kan se på mine billeder. Den virker utrolig høst klar i forhold til hvad jeg har læst på dcf guiden. Men jeg smider nogle opdateringer op, om ca 2 ugers tid.
Men det er godt at høre der er lidt tid til høst endnu, selvom min tålnmodighed er ved at være træt efter at have ventet siden april.

Tak for hjælpen everyone :wink:

Medlem
Brugeravatar

Panik! .. Jeg har fundet begyndene mug, på et at side skudende på rævehalen, som har ret mange røde hår. Tror altså den er klar.. Det var noget gråt væv en slags, der var 2 cm på stilken og lidt ud i et lille skud.. Betyder mug at hun er klar eller overmoden, eller kan der være andre årsager til mug?

Medlem
Brugeravatar

mug har ikke noget med modenheden at gøre, men er et resultat af 'fugtskader'... fugtskaderne opstår nemmere i fuldfede, tætte buds som holder på vandet, men hvis det bare er generelt meget fugtigt i vejret og regner tit, er der en réel risiko for at der opstår mug i topskuddet. det har intet at sige om hvor modent topskuddet er, men modenheden af topskuddet kan give bedre grobund for mug. tag et close-up billede af den du mener er klar og post det, ellers må du jo gå efter din egen 6. sans :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Ganja-Man skrev:
mug har ikke noget med modenheden at gøre, men er et resultat af 'fugtskader'... fugtskaderne opstår nemmere i fuldfede, tætte buds som holder på vandet, men hvis det bare er generelt meget fugtigt i vejret og regner tit, er der en réel risiko for at der opstår mug i topskuddet. det har intet at sige om hvor modent topskuddet er, men modenheden af topskuddet kan give bedre grobund for mug. tag et close-up billede af den du mener er klar og post det, ellers må du jo gå efter din egen 6. sans :)

Jeps, smid lidt billeder.. Så kan vi bedre hjælpe dig.. :)
Jeg vil dog også lige tilføje, at mug kan komme af skader. F.eks et sted hvor en gren er brækket af, eller hvis planten er væltet grundet for stor vægt. Den sidste er slem, en kæmpe busk jeg havde i 05 fik rigtig meget mug, meget hurtigt, efter at den næsten væltede i en efterårsstorm.

Medlem
Brugeravatar

Problemet er, at når jeg tager billeder med digital kameraet, så kan imageshack ikke finde ud af at hente dem, sikkert fordi billederne fylder for meget.. Men det er hende på det billed med marie hønen.. Har også prøvet at ryge lidt af hende, blandet med lidt andre små skud.. Blev dejlig skæv..
Og en anden ting, som måske kan være et tegn på modenhed, er at nogle enkelte steder på planten, er frøende ved at hoppe ud af den lille grønne kuppe agtige ting...

Medlem
Brugeravatar

prøv photobucket.com, de kan i hvert falde uploade rigeligt store billeder. men det behøves sådan set ikke være særligt større end dem du har dér, men et billede over et topskud tæt på, men med godt overblik ville nok gøre tricket.. man kan se der er nogle røde hår ved topskuddet med mariehønen, men hvordan ser resten af planten ud? hvis du samlet set kigger på planten, skal omkring 70-80% af hårene være røde fra top til bund.

det er rigtigt nok at frømodning er et tegn på modenhed, men hvis det er en af de tidligste blomster der blev befrugtet på et tidligt tidspunkt, kan frøet godt være modnet allerede mens mange andre blomster er under tidlig udvikling, og fx kun ha små, helt hvide pestiller(hår). er planten helt befrugtet, eller kun ganske få steder rundt omkring? hvis den er helt befrugtet vil frøene/blomsterne nok være nået omkring lige langt, fordi energien bliver brugt til modning snarere end dannelse af nye blomster.

:peace:

Medlem
Brugeravatar

Tak for hjælpen igen. Den er fuldkommen befrugtet, bla. fordi der står en herma i bedet jeg ikk nænner at flytte.. Men hvis vi kun tæller de øverste sidegrene og topskudet, så er der nok ca. 70 - 90 % røde hår. Længere nede er der masser af de lyse hår.. Jeg så med et ikke så stærkt forstørrelsesglas for leden, at trichomerne er mælkehvide. Men jeg fælder hende ihvertfald ikke foreløbig, for syns det er tosset at fælde hende lige inden det gode vejr kommer her i weekenden. Så tager jeg så nogle forhåbentlig bedre billeder og ligger ind, inden hun måske bliver høstet søndag aften..

Medlem
Brugeravatar

du kan jo også nøjes med at høste de grene som er modne.. lad den nederste del af planten stå, så får de også bedre belysning når den øverste færdige halvdel er væk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Hold godt øje med mug i disse dage. Det er ekstremt fugtigt. Har muggen først taget fat, så er den ret svær at komme af med igen. Så selvom du høster i weekeenden, så vil jeg anbefale dig at tjekke grundigt efter i dagene op til.

Meget flotte planter!

Nu opdagede du at der var gået mug i rævehalen som du kaldte hende, hvilket jeg egentligt også ville have gættet på. Jeg har selv haft en plante der lignede lidt (topskudets 'dense' eller tæthed fpå dansk) og den var også udsat for mug i netop denne tid (I al betragtning ud fra lyset og omgivende beplantning på billederne).

-Er det ikke bare fedt at have en oase i naturen?
:stupid:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]