Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 17:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Narkomani
Medlem

Geografisk sted: Århus =)
Sad lige og så big brother( yeah i'm watching you ) hvor de diskuterede om folk der bruger stoffer i weekenden er narkomaner (eller sådan noget)

Så jeg tænkte jeg lige ville høre hvordan i andre herinde deffinere en narkoman og narkomani???????

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
Jeg syns man er narkoman i det øjeblik at man SKAL have sine stoffer hvad en det er (bortset fra nikotin selvfølgelig)

Just my point of view

Medlem

Hvorfor går rygere ikke under narkoman betegnelsen? De er da ret afhængige, både fysisk og psykisk, af deres nikotin? Så i min ordbog står de i samme kategori, sammen med alkoholikere.

Insane psychedelia user!

Rygerne er de værste narkodudes, sammen med alkoholikerne....

Insane psychedelia user!

Rygerne er de værste narkodudes, sammen med alkoholikerne....og her mener jeg alle der bruger de 2 ting som de eneste rusmidler og siger at vi hallucinogen/hash whatever brugere er fucked i hovedet...

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
kaffe/the cigaratter og spritus er sq da pisse vanedane og farligere i længden mere end hash efter hvad jeg har hørt.

det er sq da heller ikke så slemt at man er fuckt en gang i månden,men når bliver hver weekend så begynder det at gå over i narkomani,eller så er det jo narkomani retter sakt.særligt trælst er det når folk begynder at snyde og stjæle fra deres venner for at blive fuckt.

så ville jeg heller undvære at være fuckt hvis det skulle gå ud over andre.

brug de penge man har og så stop når lejen er go'e og hvis man ikke kan så er man et fjols en (taber) en sølle sochaldemokrat,

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Narkomani er når man bliver nødt til at tage stoffer for fx at klare sig igennem en dag, stå op om morgnen, tage til fest,

Medlem

Geografisk sted: Århus =)
"det er sq da heller ikke så slemt at man er fuckt en gang i månden,men når bliver hver weekend så begynder det at gå over i narkomani,eller så er det jo narkomani retter sakt."

ikke helt enig. Jeg betragter det IKKE som narkomani når man tager det hver weekend!!
Men når man når så langt at man ikke kan tage til fest uden, ja så er det!!
Men så må jeg jo også være afhængig af alcohol [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

"særligt trælst er det når folk begynder at snyde og stjæle fra deres venner for at blive fuckt."

helt sikkert enig der guffe!
-Cuben. out........

En narkoman er en person der har brug for dope på visse tidspunkter....

Selv har jeg det sådan at om fredagen begynder jeg at skabe placebo aka high on life smæk i kroppen og det gør jeg af den ene grund at jeg vil ha noget narko - så et eller andet sted gør det mig til en narkoman....

At være narkoman betyder ikke at man tager stoffer hver dag - bare man gør det på bestemte tidspunkter, og så altid på de tidspunkter, og jeg må squ indrømme at jeg tager et eller andet hver weekend - hvis jeg ikke gjorde det ville jeg blive sindssyg iløbet af ugen pågrund af alle de "normale" mennesker jeg færdes omkring......

Fritidsnarkoman - vanenarkoman - weekendsnarkoman - whats the difference - nuthin - de er alle sammen narkomaner......

At least we are not junkies.........

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
elleven mens jeg læste de her posts skulle jeg til at skrive det du lige har skrevet men sår havde du skrevet det for vi er sku ikke junkier vel [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] just kidding vh. doeneg

doeneg - ganske korrekt my man - vi er ikke junkier - skal fandme ikke junke noget - det er lidt for vildt efter min smag....

Medlem

Hvad hvis man prøver feks ketamine IM(sprøjter det ind i en muskel)? Det går da i min bog under et vildere eksperiment, men langt fra junkie definitionen?

MVH
Bandil

Bandil jeg ved ikke hvad junk er slang for på sjælland - men herovre betyder junk heroin - så når man "junker" noget - så sprøjter man det direkte ind i blodomløbet - det er en junkie - men generelt - hvis du bruger kanyler - så er du over min league - og er temmelig sikker på at jeg ikke skal have særlige meget med dig at gøre - jeg undgår kanyler - og de mennesker som bruger dem - der var engang hvor jeg ikke havde det princip - men efter at have set for mange junkies så - ja - så var det bare det....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De fleste "eksperter",skelner mellem,såkaldte rigtige narkomaner,og så "de andre,ved at kigge på personens,såkaldte DSB!(Drug seeking behavior).Hvis man har DSB,bliver man regnet for at være narkoman. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]Det er en masse sjove ting jeg ikke vil komme ind på her. [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: beyond sanity
hey gonz, kan vi ikke lige få en nærmere definition på DSB, eller måske et link, lyder spændende

Øeh - så er jeg nok narkoman - jeg har et seriøst DSB og nogen gange er det backet up af noget seriøst HPPD *lol*

Alle de fine ord - damn - tænk hvis jeg aldrig havde fået net - så kendte jeg slet ikke alle de ord *gg*

Junior medlem

Geografisk sted: Horsens
Jeg mener at der er to grunde til at tage stoffer.

1. For at søge noget i sig selv eller for
spændingens skyld.

2. Dem der tager det for at flygte
fra/glemme problemer. De har let ved
at faldi i og blive narkomaner.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
"For du' en narkomaaaaaaan...... Tasalahaaaaaaaa..... Tasalahaaaaaaaaa..... TASALAHAAAAAAAA....." !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Heyia
DSB er simpelthen,den med,at folk søger at lave penge,og skaffe stoffer,f.eks.ved at platte folk,stjæle,pushe,osv.
Det er klart,at der er nogen mellemværdier,hvor folk vil være, (for det meste),på vej ind i,eller(mere sjældent) på vej ud af stofcirclen. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
>"The boy,former known as EGO"
Jeg tror ikke du er "narkoman".Du kan godt lide at experimentere med de forskellige stoffer,men jeg tror ikke (og håber ikke),at det første du tænker på,når du slår gluggerne op,er hvor dopen er!(Simpelthen for at stå op!) [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Øeh well - jeg må skuffe dig - jeg har hustlet folk for at få mere narko til mig selv - har dealet en masse lort - men not anymore - så et eller andet sted har jeg været narkoman - sidste sommer havde jeg det da med at æde knalder om morgnen fordi jeg ikke rigtig gad noget inden jeg guffede dem - og spjætta har jeg osse været temmelig away med - men nu er jeg bare en eksperimentarist *gg* silly word

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]