extanor skrev:
jeg har efterhånden haft søvnproblemer i et godt stykke tid. og har været til lægen for at få nogen hjælp. han gav mig nogle Atarax, eller rettere sagt han gav mig en recept på dem. mit spørgsmål er så, syntes i ikke at det lyder mærkeligt at udskrive beroligende piller som sovepiller ? det der bekymre mig mest er at der står de virker i cirka 2o timer. og har ikke ligefrem lyst til at være påvirket af piller konstant.
nej, det synes jeg nu ikke det er. jeg kender ikke nogen form for sovepille som ikke er beroligende..
mht at være påvirket konstant, tror jeg ikke der er noget problem. hvis du læser inlægssedlen kan du se at man skal tage en dosis af 10-25mg 3 gange dagligt, for at dæmpe angst og uro. jeg går udfra at din læge kun har ordineret dig en 10mg inden sengetid, eller hvad....?
for nogle år siden da jeg skulle stoppe med at ryge hash, havde jeg meget svært ved at sove om natten. der fik jeg udskrevet truxal(anti psychotisk)til at tage 1 time inden sengetid... mange medicamenter kan bruges til flere forskellige lidelser. der står sikkert også i indlægssedlen, "skal bruges til det og det, med mindre lægen anviser noget andet"..
møjn.