Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jun 2025 15:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Sad her i aftes og tænkte på. hvor langt er videnskaben egentlig nået med miljø venlige biler. Alså af den slags som ikke bruger fosile brændstoffer. Så at GM havde lavet en hydrogen drevet bil som virkede utrolig smart. finder lige et link asap.

Men har de store benzin selskaber ikke også noget at skulle ha sagt når den her slags teknologi skal promoveres ?

Mvh Mikkel

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg læste forleden om, at der var blevet fremstillet biler i Japan, som kunne køre på H2O! Saltvan, postevand, hele moletjavsen! Så vidt jeg husker kunne den køre 80 km med 80 km/t, muligvis på en tank. Er lidt i tvivl. DÈT er fucking vildt! 8)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Entheo skrev:
Jeg læste forleden om, at der var blevet fremstillet biler i Japan, som kunne køre på H2O! Saltvan, postevand, hele moletjavsen! Så vidt jeg husker kunne den køre 80 km med 80 km/t, muligvis på en tank. Er lidt i tvivl. DÈT er fucking vildt! 8)

Har set den: Reuters - Water-fuel car unveiled in Japan
Hader at være en killjoy, men termodynamisk set giver det ingen mening. Der må være et eller andet ud over vand som bliver forbrugt - metal hydrider eller lignende.
Her er producentens hjemmeside: Genepax
Som jeg ser det, er det omtrent lige så sandsynligt at det fungerer uden forbrug af andet end vand, som det er at Steorn får deres evighedsmaskine Orbo til at fungere. En maskine som kun bruger vand som brændstof - og hvis eneste spildprodukt er vand - må i praksis være en evighedsmaskine.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Sådan umiddelbart kan jeg heller ikke forestille mig hvordan det skulle kunne lade sig gøre, uden at det involverer fotokemiske eller fotosyntetiske solceller som energikilde til at splitte H2O.

Ser det vand ikke lidt vel BLÅT ud?

Junior medlem

http://www.think.nopersonligt tror jeg mest på elbiler i fremtiden, men lad os se hvad den bringer, jeg ku ihvertfald godt finde på at købe el, da man så slipper for reg. afgift ved indførsel.

og skal det være sportig http://www.teslamotors.com/
og 516.000kr for en sportvogn der æder viper og mustang GT er lige mig. kig på youtube der ligger der en del klip med teslaen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Den der teslabil så meget smart ud. men de reklamer med en pris på 20 kr per 1.6 km og så er det ikke en skid billigere end benzin. Ikke med de priser vi har lige nu ihvertfald.

Grunden til det her indlæg var også at jeg havde set den her bil i top gear og det virker virkelig smart og miljøvenligt. En flad ramme hvor man kan skifte hele bil designet på 10 min, fra pick up til familiebil. rigtigt smart hydrogen bil. Men er der ikke et problem med at skaffe hydrogen, tænker især på anskaffelsespris.

http://www.hydrogencarsnow.com/gm-hy-wire-concept.htm

Mvh mikkel

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Det er jo ligemeget om den er billigere i drift, pointen er at den er miljøvenlig. De fremstilles jo ikke for at tilfredstille forbrugeren, men moder natur (siger de).

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Paul Muad Dib skrev:
Det er jo ligemeget om den er billigere i drift, pointen er at den er miljøvenlig. De fremstilles jo ikke for at tilfredstille forbrugeren, men moder natur (siger de).

Problemet er bare, at de fleste kun tænker med pengepungen. Den skal helst være god og tyk, og så kan der ikke blive råd til sådan noget miljøvenligt pjat.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Teknologien har vi hele tiden haft. Men så længe afbrandning af fosile brændstoffer er det billigste måde vi idag kan få energi på, vil verden blive ved med at bruge dette, indtil produktionen/udvindelsen af fosile brændstoffer har toppet(peak oil).

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
CamelJJ skrev:
Teknologien har vi hele tiden haft. Men så længe afbrandning af fosile brændstoffer er det billigste måde vi idag kan få energi på, vil verden blive ved med at bruge dette, indtil produktionen/udvindelsen af fosile brændstoffer har toppet(peak oil).

Nej, vi har ikke haft al teknologien før for nyligt. Energitætheden i batterier/energikilder har altid været for lav til at kunne bruges til at få vippet fossile brændstoffer af banen. Hvis ikke det har været det, så har det været opladning. Med nye teknologiske landvindinger i forbindelse med batterier, er det også blevet muligt at kunne producere en el-bil der kan køre lige så langt som en olie-bil.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Er der slet ingen der har hørt om dem her?! http://www.popularmechanics.com/automotive/new_cars/4217016.html

Edit: Hov, og denne her! http://www.popularmechanics.com/automotive/new_cars/4251491.html?series=19

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]