Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 20:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej!
Er lige begyndt på inderdørs grow med 400W.
Har 10 planter. De står ca 60-70 cm fra pæreren og er helt fine.
De er ca. 15 dage gamle og er ikke begyndt at gøde dem endnu.
De får en halv liter vand pr stk. hver 3-5 pr. dag og så får de 2 sprays med danskvand dagligt.
Det er her de senste par dage begyndt at komme nogle små gule pletter rundt omkring på bladende. Ikke særlig meget, men man bliver jo lidt urolig.

Så hvad kan dette skyldes?

Går udfra det hverken kan være overvanding eller for meget gødning.

crUnk.

Moderator
Brugeravatar

Jeg vil gerne igen slå et slag for CF guidens "Problem" afsnit: http://dcfonline.dk/cf/problemer.htm

Mit bud er Nitrogen mangel, varmestress eller forkert Ph-værdi (ved ikke hvilken ph-værdi danskvand har)

Medlem

BisMann skrev:
Jeg vil gerne igen slå et slag for CF guidens "Problem" afsnit: http://dcfonline.dk/cf/problemer.htm

Mit bud er Nitrogen mangel, varmestress eller forkert Ph-værdi (ved ikke hvilken ph-værdi danskvand har)

Har læst den, men kan stadigvæk ikke finde en løsning.

Altså vand kan det jo ikke være da jeg vander i rimelige mængder.

Og pærer er ca 70 cm over dem.

Men måske er det på tyde at gøde? De er ved at være ca 20 dage gamle. Kan det være mangel på næring der gør det?
Har brugt 75% leca muldjord + 25% sand.

Moderator
Brugeravatar

Leca kugler kan være med til at give en forkert ph-værdi i jorden. Kan ikke huske om de gjorde jorden sur eller basisk, men det er muligt at det er roden til problemmet.

Okay, prøv at lægge din underarm i samme afstand fra lampen som der er mellem den og planterne, mærkes det varmt, er det nok også for varmt til planterne, små planter er relativt sarte over for varme i starten, da deres rodnet ikke er udviklet nok til at kompenserer for den fordampning der sker for bladene.

Er det almindelig muldjord ude fra haven, eller gødet blomsterjord? Hvis ikke det er forgødet overhovedet, kunne det måske være mangel på nitrogen, men tror jeg nu ikke.

Udmiddelbart er mit bud Ph-værdien nu her. Enten pga. Leca kuglerne eller danskvanden.

Medlem

BisMann skrev:
Leca kugler kan være med til at give en forkert ph-værdi i jorden. Kan ikke huske om de gjorde jorden sur eller basisk, men det er muligt at det er roden til problemmet.

Okay, prøv at lægge din underarm i samme afstand fra lampen som der er mellem den og planterne, mærkes det varmt, er det nok også for varmt til planterne, små planter er relativt sarte over for varme i starten, da deres rodnet ikke er udviklet nok til at kompenserer for den fordampning der sker for bladene.

Er det almindelig muldjord ude fra haven, eller gødet blomsterjord? Hvis ikke det er forgødet overhovedet, kunne det måske være mangel på nitrogen, men tror jeg nu ikke.

Udmiddelbart er mit bud Ph-værdien nu her. Enten pga. Leca kuglerne eller danskvanden.

Jorden er forgødet, men tror det efterhånden er skøllet ud af krukkerne.
Så prøver at gøde dem og har justeret lyset lidt, så nu må vi bare håbe og se. Men de vokser virkelig hurtigt, kan se forskel på dem dag fra dag.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]